Unconfigured Ad

Collapse

Astronomi...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfalfa
    • Jul 2002
    • 988

Astronomi...

Hei..

Er det noen flere her som holder på med amatørastronomi? Astrofoto?

Bare litt nysgjerrig..

Vi går jo inn i en tid med mye mørke og ideelle forhold for dette!

Har holdt på med dette i noen år, og jeg merker at det begynner å overskygge R/C-hobbyen, iallefall på høst/vinter og vårhalvåret.. Flere som har det sånn?

Hva slags utstyr bruker du/dere?

Hva med å laste opp noen bilder her?

Favorittobjekter?

Synes dette er en utrolig fascinerende hobby!

Btw.. Hvis noen er interessert i et "nybegynner"-teleskop så har jeg en 70mm Skytech refraktor m/utstyr til salgs.. (Stativ (alt-az), vendeprisme, stjernediagonal, 3 okkularer 10-20mm (70x-35x forstørrelse), 5x24 søker, månefilter, og 3x barlow-linse...
    Enkelt å feste fotoadapter (både EOS og Minolta-ringer) på refraktoren..

Lite brukt og fremstår som nytt.. Selges for 1300,-
  • grønnskolling
    • Oct 2006
    • 355

Ganske artig hobby. Holdt mye på med det guttedagene. Har faktisk den gamle kikkerten liggende i kjellern enda. tenkte jeg skulle ta den frem og kikke litt med ungene ved en passende anledning.

Comment

• torgust
      • Aug 2005
      • 842

Jeg drev mye med dette for en del år tilbake. Men er overhodet ikke aktiv lenger. (Desverre....) Men det er noe med å få tid til alt da...

Merker hver høst at jeg kikker opp litt ekstra når mørket begynner å ta over for lyse kvelder, men blir skuffa når jeg ikke lenger kjenner meg igjen der oppe.

Har en 8" Newton-reflektor liggende i kjelleren i påvente av at junior skal bli stor nok til å fatte interesse. Kanskje blusser det opp igjen da?? Vi får se

Arti hobby var det i alle fall så lenge det varte
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Alfalfa
        • Jul 2002
        • 988

Torgust skrev:
        Jeg drev mye med dette for en del år tilbake. Men er overhodet ikke aktiv lenger. (Desverre....) Men det er noe med å få tid til alt da...

- What a shame!
        Kjenner problemet, forsåvidt... Hehe!

Merker hver høst at jeg kikker opp litt ekstra når mørket begynner å ta over for lyse kvelder, men blir skuffa når jeg ikke lenger kjenner meg igjen der oppe.

- Kjøp en utgave av Astronomy på Narvesen og kikk på månedens stjernekart der, så tar det ikke lang tid før du er på track igjen!
        Må somregel ta en ny update hver høst jeg!!

Har en 8" Newton-reflektor liggende i kjelleren i påvente av at junior skal bli stor nok til å fatte interesse. Kanskje blusser det opp igjen da?? Vi får se

- Let's hope so!
        Reflektor er jo veldig fin til å studere mye rart med.. Månen er et greit objekt å starte med for små nysgjerrigperer!

Arti hobby var det i alle fall så lenge det varte

- Himmelen er der en stund enda, så det er bare å henge seg med!

Comment

Working...