Announcement

Collapse
No announcement yet.

prosjektør på bensin adregat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • prosjektør på bensin adregat

    er det noen som har prøvd og bruke prosjektør med strøm fra bensin adregat
    Har bensinadregat stabil nok strømforsyning til dette formålet?
    Eller kan du risikere og ødelege prosjektøren.
    på forhånd tusen takk for svar.

  • #2
    Jeg var på Wacken open Air 2008 i sommer og der var det flere som kjørte prosjektor på aggregat. Om den gikk på bensin vites ikke, men det er vel sannsynlig? Så på musikkvideoer i fire timer i strekk så det virket stabilt og fint i alle fall..

    Eirik
    2 * T-rex 450
    1 * T-rex 500

    Comment


    • #3
      Trur nok du finne aggregat som kan brukast til detta formålet. Såg sjølv ein Hummer H1 som var på demo i forsvaret og var utstyrt med 5-6 store datamaskiner og sattelitt mottaker som var drevet av eitt 3 sylindra bensin aggregat.
      Mvh:
      Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
      www.folgefonnrc.ning.com

      MA X-Cell Fury Extreme 90
      Raptor 90 3D
      Raptor 50 Titan SE
      T-Rex500GF
      T-Rex450SE V1
      JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

      Comment


      • #4
        adregatet er et vanligt adregat ikke laget for data. tror det går bå bensin.

        Comment


        • #5
          Jeg ville hørt med produsenten av aggregatet, evt noen som selger aggregatet du skal bruke som kan ha peiling på hvor stabil strømmen er.

          Edit: Du kan jo også høre her: http://www.avforum.no/
          Last edited by larshkj; 27-08-08, 22:52.
          Lars Henrik Kjølberg

          http://www.flickr.com/photos/larshkj/

          Klubber:
          Jets of Norway
          Nittedal modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Bare for å snu problemstillingen litt på hodet... nå har ikke jeg veldig lang erfaring med agregater, men er det noe som skulle tilsi at det IKKE var tilrådelig?

            En 50hz sinus vekselspenning er vel det enkleste å lage av alt?

            I stikkontakten i veggen står du koblet sammen med millioner av andre elektriske artikler, fabrikker, storforbrukere som støyer voldsomt. Mange typer utstyr snakker sammen ved å sende ut "støy" på andre frekvenser over strømnettet, som feks. ethernet over 230v, eller intercom systemer.

            Uten direkte kjennskap til tekniske problemstillinger med agregater, kan jeg knapt tenke meg en mer stabil og "stille" strømforsyning enn en du er alene om....?
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #7
              Originally posted by satyra View Post
              Jeg var på Wacken open Air 2008 i sommer og der var det flere som kjørte prosjektor på aggregat. Om den gikk på bensin vites ikke, men det er vel sannsynlig? Så på musikkvideoer i fire timer i strekk så det virket stabilt og fint i alle fall..

              Eirik
              Verden er ikke stor

              Så flere storskjermer (og høyttalere/amp'er) drevet av aggregat på Wacken selv, fungerte knall.
              Attached Files
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment


              • #8
                Har kjørt laptop og prosjektor på mange gamle og slitne militære aggregater opp gjennom tidene uten problemer. Men de kan slite litt hvis du skrur på kaffetrakteren samtidig

                Anders

                Comment

                Working...
                X