Unconfigured Ad

Collapse

Software til klubber/foreninger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eureka
    Forhandler
    • Aug 2002
    • 764

Software til klubber/foreninger

Er det noen som kan anbefale noe software av type gratis som håndterer omtrent følgende funksjonaliteter:

Medlemsarkiv
    - medlemmer må logge på og få tilgang til vedlikehold av en del egne opplysninger
    - administrator kan vedlikeholde andre opplysninger.
    - Flere adresser/telefonnr/epostadresser pr medlem

Public side med typisk klubb/foreningsoppsett.
    - artkler
    - bildearkiv
    - linkarkiv

Administrator må kunne
    - sende ut mail en mass til div utvalg av medlemmer.
    - sende ut brev i .PDF format eller papir.

Pluss for alt annet stæsj som håndteres.

Kjell Aanvik
  • ErlendM
    • Jun 2006
    • 631

Du får vel neppe alt du ønsker deg i noe system, men jeg vil igjen anbefale www.ning.com som et ypperlig system for klubber. Her har du mange muligheter - alt er oversatt til norsk, og det er gratis.

Du kan sjekke ut www.folgefonnrc.ning.com - vi har brukt systemet i et års tid snart nå og er veldig fornøyd.
    Erlend Moen
    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• tema95
      • Aug 2002
      • 977

Hva med NIFs eget system http://www.klubbenonline.no/
      Gratis og omfattende.
      Mvh Terje Martinsen
      leder Modellflyseksjonen/NLF
      www.modellfly.info

Comment

• spewster
        MFN Skribent
        • Aug 2007
        • 1134

Originally posted by Eureka
        Er det noen som kan anbefale noe software av type gratis som håndterer omtrent følgende funksjonaliteter:

Medlemsarkiv
        - medlemmer må logge på og få tilgang til vedlikehold av en del egne opplysninger
        - administrator kan vedlikeholde andre opplysninger.
        - Flere adresser/telefonnr/epostadresser pr medlem

Public side med typisk klubb/foreningsoppsett.
        - artkler
        - bildearkiv
        - linkarkiv

Administrator må kunne
        - sende ut mail en mass til div utvalg av medlemmer.
        - sende ut brev i .PDF format eller papir.

Pluss for alt annet stæsj som håndteres.

Kjell Aanvik
        Hva med Joomla? (www.joomla.org)
        Her har du det meste du ber om i standardpakken så kan du laste ned extention for galleri, forum og andre funksjoner du kan trenge. Selv bruker jeg pocha gallery og firebird forum. (sjekk http://extensions.joomla.org/ for tillegspakker)

Eneste du vil mangle er mulighet for flere adresser. (finnes kanskje en extension for dette også men har ikke testet)
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• parknudsen
          • Aug 2008
          • 17

En ting er hvertfall sikkert - det er utrolig mye jobb å lage fra scratch...

Jeg har laget/holder på med et system for dykkerklubben min med svært like spesifikasjoner og det er ikke måte på hvor mye tid man kan bruke

PS: Drupal er en litt tyngre open source CMS som er ekstremt tilpassningsdyktig og med et hav av moduler som du sikkert kunne brukt. men som med mange av disse løsningene så tar den endel tid å tilpasse.

Comment

• Eureka
            Forhandler
            • Aug 2002
            • 764

Originally posted by tema95
            Hva med NIFs eget system http://www.klubbenonline.no/
            Gratis og omfattende.

Dette er ikke en flyklubb, men vårt lokale skolekorps.
            Utfra de kommenterer jeg får fra enkelte fotballtrenere og andre i idrettssammenheng er vel ikke idrett og korps så gode venner at et korps kan komme og bruke idrettens systemer

Kjell

Comment

• tema95
              • Aug 2002
              • 977

Originally posted by Eureka
              Dette er ikke en flyklubb, men vårt lokale skolekorps.
              Utfra de kommenterer jeg får fra enkelte fotballtrenere og andre i idrettssammenheng er vel ikke idrett og korps så gode venner at et korps kan komme og bruke idrettens systemer

Kjell
              Trodde ikke du blåste i trompeten Kjell?
              Men OK,skjønner hva du mener. Det var bare jeg som klarte å forbinde deg med modellflyklubb. Kan du skjønne det?

Jeg foreslår at du ser deg om etter et enkelt CMS (content management system). Eksempelvis kan du vurdere Dragonfly (http://www.dragonflycms.no/). Kjører PHP på Unix-servere, det er da enkelt å finne rimelige hostingløsninger (f.eks. www.fastname.no).
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

Comment

• Eureka
                Forhandler
                • Aug 2002
                • 764

Trodde ikke du blåste i trompeten Kjell?
                Men OK,skjønner hva du mener. Det var bare jeg som klarte å forbinde deg med modellflyklubb. Kan du skjønne det?

Jeg foreslår at du ser deg om etter et enkelt CMS (content management system). Eksempelvis kan du vurdere Dragonfly (http://www.dragonflycms.no/). Kjører PHP på Unix-servere, det er da enkelt å finne rimelige hostingløsninger (f.eks. www.fastname.no).
                He, he.
                Joda, jeg er født og oppblåst i et skolekorps

Drev med det helt til jeg kom på bedre tanker, men nå er datteren i gang, og vi trenger sårt et system på et høyere nivå enn Excel.

Prøvde Joomla tidligere i kveld, får vel sjekke drageflyver også.

Comment

• Eureka
                  Forhandler
                  • Aug 2002
                  • 764

Satte opp en testsite med dragonfly, men heller ikke denne har navn og adresse som seriøs ingrediens. For ikke å snakke om muligheter til å holde orden på hvilke foreldre disse ungene har til enhver tid......

Flere forslag?

Kjell

Comment

• Eureka
                    Forhandler
                    • Aug 2002
                    • 764

Originally posted by parknudsen
                    PS: Drupal er en litt tyngre open source CMS som er ekstremt tilpassningsdyktig og med et hav av moduler som du sikkert kunne brukt. men som med mange av disse løsningene så tar den endel tid å tilpasse.
                    Har du noen linker og noe dokumentasjon på dette?

Kjell

Comment

• Krazy-K
                      • Jul 2006
                      • 339

Satte opp og satte opp?? Ingen av systemene er laget for å sette opp å "bare kunne det" i løpet av en kveld...

Jeg har testet begge, og både Dragonfly og Joomla er seriøst gode systemer, og jeg selv har falt for Joomla. Ikke minst for at systemet har nærmere 6 millioner brukere nå, så brukerforumene gir deg svar på hva som helst... Og det er helt åpent for dem som vil bruke tid på å tilpasse det!

Men hvis du er på det nivået jeg føler, utfra dine egne utsagn, så heller jeg mer mot ErlendM her.

Skaff deg noe ferdig oppsatt, som du ikke trenger å bruke tid på...
                      Kenneth Davidsen

Comment

• parknudsen
                        • Aug 2008
                        • 17

Drupal is an open source platform for building amazing digital experiences. It's made by a dedicated community. Anyone can use it, and it will always be free.

Drupal også kjører fint på den mye brukte Apache/PHP/MySQL plattformen som er tidl. nevnt.

Må si meg enig med Krazy-K og ErlendM, hvis du ikke er godt motivert og har god tid til å lære deg et CMS med oppsett. Usikker på hva det koster å få satt opp, men det tar ikke allverdens tid for noen som kan det å ha et grunnleggende system oppe så fryktelig mange tusen kan det ikke koste.

Mvh
                        PA

Comment

• Eureka
                          Forhandler
                          • Aug 2002
                          • 764

Originally posted by Krazy-K
                          Satte opp og satte opp?? Ingen av systemene er laget for å sette opp å "bare kunne det" i løpet av en kveld...

Jeg har testet begge, og både Dragonfly og Joomla er seriøst gode systemer, og jeg selv har falt for Joomla. Ikke minst for at systemet har nærmere 6 millioner brukere nå, så brukerforumene gir deg svar på hva som helst... Og det er helt åpent for dem som vil bruke tid på å tilpasse det!

Men hvis du er på det nivået jeg føler, utfra dine egne utsagn, så heller jeg mer mot ErlendM her.

Skaff deg noe ferdig oppsatt, som du ikke trenger å bruke tid på...
                          Det er mulig jeg tråkker ut i myra med begge bein her nå, men:

Det er meget enkelt å sette opp et basissystem, både med Joomla og Dragonfly. og det gjorde jeg, lokalt på min PC.
                          Da ser du jo også oppbyggingen av databasen, og det gir fort en pekepinn på om systemet kan brukes.
                          Som nevnt i en tidligere post så skal dette brukes av et skolekorps. Der må vi altså ha en database som lagrer 3 adresser på hvert medlem/bruker, og minst like mange epostadresser og dobbelt så mange telefonnumre, i tillegg til en del andre opplysninger.

Det finnes sikkert databasetillegg som håndterer mine krav til mange adresser o.l., men noen sånne var jeg ikke i stand til å finne. Hvis du har noen linker til noe som kan ligne så kom gjerne med det.
                          Jeg er ikke ferdig ennå.

Kjell

Comment

Working...