Unconfigured Ad

Collapse

Frustrert! Hva skjer med folk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oistein
    Moderator
    • Apr 2006
    • 681

Må bare si at jeg har solgt, to radioer, et helikopter, en bil og kjøpt et helikopter, en turbin, et jetfly og en IMAC kjerre på rcmarked. Har faktisk til gode å ha noen som helst problemer. Det skal vel sies at 80% av dette var relative dyre saker, så det er jo mulig det er mer tull med ting som ikke koster så mye. Jeg betviler selvsagt ingen historier, men jeg håper og tror at de fleste salg går ok.

Betalingsformer jeg har brukt er stort sett forskudd, og noen ganger har vi møttes og et par ganger var det oppkrav.

Et godt forslag er kanskje å innføre rating systemet de bruker på rcu og ebay. Da vil værstingene enklere bli plukket ut.

Comment

• Outlaw
      • Feb 2006
      • 348

Har handlet endel via RCMarked med gode erfaringer, dog med enkelte unntak. Vi modellflygere er jo som kjent trivelige og pålitelige folk, men her som ellers fins det en og annen uærlig sjel. Her er derfor 3 greie kjøreregler:
      Cash is King!
      Pengene først, så pølsa..
      Kreditt gives kun til folk over 8o år som er i følge med sine foreldre!
      Oppkrav kan være problematisk da enkelte ikke henter ut sine pakker på postkontoret, da blir det null salg på deg og returporto som straff. Med dagens nettbank fungerer ting greitt. Når avtalt kjøpesum blinker på din konto så er det bare å sende avgårde. Er kjøperen i tillegg både kjapp og grei, så får han kanskje påspandert portoen som en liten bonus;
      Richard B.
      Last edited by Outlaw; 04-12-08, 13:05.

Comment

• Sniper
        • Nov 2005
        • 1386

En jeg kjenner averterte etter en OS 300 og fikk svar fra en kar som skulle sende den med en gang (oppkrav). Motoren kom aldri, noe som skapte frustrasjon da han skulle ha flyet klart til flytur med resten av gutta.

Samme "selger" forsøker nå å bytte 1 mnd gammel PC mot fly/heli. OBS! OBS!
        Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• spitmk16
          • Oct 2005
          • 1367

Useriøse mennesker finnes over alt. Værst er det når nettbutikker er useriøse. Jeg bestilte varer for 1800 kr i en nettbutikk. Pakken ble sendt, når pakken kom til mitt post kontoret, så beordret selgeren pakken i retur (pakken ble sendt i postoppkrav). Når jeg så ringte selger og lurte på hvorfor han hadde tilbakekalt sendingen, kom svaret :"Jeg regner med at du ikke har penger for å få betalt pakken".

Handler aldri der mere. Dette er ikke en Rc-nettbutikk.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

Working...