Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lim til skosåle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lim til skosåle...

    Som vanleg når eg lurer på noko henvender eg meg til det altvitende mediumet modellflynytt.no

    Er det nokon som kan gi meg eit tips om ein lim som er god til å lime skosåle med?
    Skinn mot gummi..
    Har nokon knallgode fjellsko som sålen held på å løsne av.. Har hatt dei i sikkert 5-6 så dei er gått skikkelig inn. Innser at eg snar må ha nye, men kunne tenkt meg å tyne nokon turar til ut av dei...
    mvh
    Åsmund Eikeland

    - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
    - Align T-Rex 500 ESP
    - AT-40 O.S 46LA MAX
    - GAUI 500x Quad flyer

    -Futaba 9c

    Fitjar Modellflyklubb

  • #2
    Det finnes noe som heter "Shoe goo" i Statene, skal visstnok være veldig bra.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Jeg har brukt Aquasure som levetidsforlengelse på flere ting, regntøy, skosåler, vadere. Det skal kunne fåes i sportsforretninger bla.

      Sportsnett

      404 Not Found
      Last edited by E&E; 18-03-09, 08:52. Reason: skrivefeil
      Olav Moe

      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

      Innholdet i min hangar, sånn ca

      Comment


      • #4
        Min salige bestefar som var skomaker sverget til godt gammeldags Karlsons kontaktlim for å lime såler. Svart og gulstripete metallboks og også på tube. Det som er sjefsviktig er å bruke det riktig. Fjern evnt gammelt lim og rufs opp overflatene godt med feks grovt sandpapir. Smør på begge flater og VENT. Du må vente så lenge at det nesten er tørt men fortsatt litt klebrig før du trykker sammen hardt, og sett gjerne på et par tvinger/klyper.

        Et kjapt søk ga meg napp hos Clas Ohlson
        Clas Ohlson


        EDIT: Leif
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          Karlsons får du også i dagligvarebutikken. Fortreffelige saker. Ellers kan du kjøpe lappesaker på Clas Ohlson eller sykkelbutikk. Det er omtrent samme lim, men sterkere.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            Lim til skosåle?

            Hvorfor ikke gå for det helt enkle, og som vi alltid har for hånden, EPOXY?

            Har opptil flere ganger limt fast løse skosåler på mine egne såvel som barna
            sine skosåler med 5min Epoxy... Funker helt knall !
            Mvh.
            Stian Heidenreich-Riis

            Condor Modellflyklubb (www.cmfk.no)

            Comment


            • #7
              Epoksy vil jeg ikke anbefale, for det blir ikke tøyelig men sprøtt. Jeg vil også Anbefale karlson eller casco kontaktlim. Men og gjør som karmann anbefaler.
              Tor Midtlund

              Comment


              • #8
                Zap a dap a go 2 er det råeste jeg har vært borti...

                All-purpose adhesive and sealant.
                Bonds wood to fiberglass, metal to wood, plastic to metal, just about anything to anything with a strong flexible bond.
                An excellent adhesive for todays high tech composite airplane, boat, and car hobby products, and great for all of those fix-it, mend-it, seal-it, and stick-it jobs around the house.
                The excellent shock resistant flexible bond means your parts will stay put even when subject to high vibration and extreme shocks.
                Great for craft work, including wood, clay, plaster, glass and fabrics.
                Takes 24 to 36 hours to full cure and reach maximum strength.
                Handles in 1 to 2 minutes.
                Dries clear.
                Remains flexible.
                Works where others wont!
                Zap-A-Dap-A-Goo bonds can be cut with a razor knife.
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #9
                  Skal ikke se bort fra at Tec7 er noe av det mere egnede. Se her : www.3tec.no is parked
                  www.ofremmi.info

                  Comment


                  • #10
                    Hva med å ta med skoa til en skomaker??... (Ja, jeg veit det er gammeldags..).
                    Koster sikkert mindre enn å kjøpe en tube/boks med lim, også blir det gullegodt på første forsøk
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      Bestillte likegodt nye sko i dag..
                      Fikk jobben til å betale mot at eg bruker dei på linjebefaring o.l
                      mvh
                      Åsmund Eikeland

                      - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
                      - Align T-Rex 500 ESP
                      - AT-40 O.S 46LA MAX
                      - GAUI 500x Quad flyer

                      -Futaba 9c

                      Fitjar Modellflyklubb

                      Comment


                      • #12
                        KIWI Shoe and Boot Patch

                        Sånn har jeg brukt før, det limer alt som har med sko å gjøre.
                        Flere år siden jeg kjøpte det sist, så er ikke sikker på hvem som har det i Norge, men veldig fint til sitt bruk er det værtfall!
                        Last edited by Jøllsrud; 18-03-09, 14:48. Reason: Jeg var visst for treg.. Hehe

                        Comment

                        Working...
                        X