Unconfigured Ad
Collapse
PayPal
Collapse
X
-
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne -
La kronene trilleMed vennlig hilsen
Johannes Gjessing GMFK
|| JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||Comment
-
Med Paypal som med andre rc saker så gjelder det å lese bruksanvisningen på forhånd....nøye
Har vel brukt Paypal aktivt en 5-6-7 år eller deromkring uten noen som helst problemer. Derfor svarer jeg aldri på mailene det advares mot her og hos Paypal (Jeg gir heller ikke fra meg kort eller persondata til andre som ber om det) Jeg sjekker ref på de jeg handler hos.
Har vel klaget 1 gang for lenge siden, mener det gikk ut samme beløp 2 ganger, ble ordnet prompte.
Høres ut som dere har handlet på feil sted eller gitt fra dere data til feil mennesker...
Jeg knytter selvsagt ALDRI Paypal kontoen min til annet enn kredittkort av gratistypen, ALDRI bankkortet. På den måten kan jeg stoppe betalingen både via Paypal og kortselskapet. Har ved et par tilfeller fått belastet ting til kort som ikke var korrekt (ikke Paypal betalinger), klaget og det ble fikset. Sist etter en tur til England over nyttår ringte de meg og spurte om noen belastninger, den største på ca $2000, ikke min sa jeg og borte ble den.Comment
-
Er på linje med Tintin...Har selv kjørt PayPal mye i det siste på eBay...eBay
foretrekker faktisk at man bruker dette betalingsystemet og min konto er
kun linket til VISA.
Men, så en sak...Hvorfor ikke forsøke og kontakte PayPal's norske kontor
når slike uverdige ting oppstår..?
Mvh Einar - som snart må bruke alt han kjøper..Comment
-
Har brukt PayPal selv i mange år og har aldri hatt problemer ved kjøp.
Mange betaler via PayPal uten å ha en egen verifisert PayPal konto, og da oppstår det ofte problemer. Grunnen er at mange oppgir en "gratis mail" konto av typen hotmail el.l og samtidig har et visningsnavn som ikke stemmer overens med personopplysninger som er registrert hos den respektive nettbutikken, samt på kredittkort (som ikke er verifisert).
Betalingene blir da satt i karantene når PayPal's sikkerhetssystem tror det kan være en "fraud". Dette er kjedelig for både kjøper og selger da PayPal ikke akkurat er raskest på å finne løsninger. Dette koster også selgerene gebyrer, hvis penger blir tilbakeført til kredittkort ved manglende respons fra kjøper. Ingen god løsning for verken kjøper eller selger.
Dette er vanligvis resultatet av at brukerene "slurver" med sin informasjon.
Er helt på linje med TinTin - ...lese bruksanvisningen på forhånd....nøye!
Mvh
Svein BComment
-
Greit å være tilstede i hva man driver med ja. Paypal er genialt da, for butikkene vi handler hos får jo ikke tak i våre kontoinformasjoner og annen informasjon som lagres hos Paypal, ettersom Paypal foretar utbetaling til leverandøren. Dessuten er jo Paypal godkjent av VISA, noe som burde være temmelig beroligende, ettersom det betyr at vi er beskyttet av VISAs omhyggelige rettighetsverk, blant annet med full refundering ved svindel/uautoriserte transaksjoner. Alle vet vel dette, men ingen som har nevnt det bare..Med vennlig hilsen
Asbjørn Kristiansen, Ski
-------------------
Teori er når man skjønner alt,
men ingenting fungerer som det skal..
Praksis er når alt fungerer som det skal,
men ingen skjønner hvorfor..
Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
ingenting fungerer som det skal,
og ingen skjønner hvorfor..
------------------------------
http://www.f-16.net/
http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gifComment
-
Men, så en sak...Hvorfor ikke forsøke og kontakte PayPal's norske kontor
når slike uverdige ting oppstår..?
Mvh Einar - som snart må bruke alt han kjøper..Lars Henrik Kjølberg
http://www.flickr.com/photos/larshkj/
Klubber:
Jets of Norway
Nittedal modellflyklubbComment
-
Hufffdah!
Det har du så aldeles rett i! Skjønner ikke hva som har skjedd siden jeg fikk den
mailen fra PayPal om fordelene med en "norsk" nettside...
Ikke mye nytte i det der, så langt der i fra!
Takk for info!
Mvh Einar - som sier unnskyld for misvisende informasjon!Comment
-
Paypal driver og lager en norsk side ser det ut som, men foreløpig er det bare en orienteringsside på norsk, når du logger deg inn, kommer du til den engelsk/amerikanske:
Use your PayPal account to spend, send, and manage your money. Or, create a merchant account for your business. And so much more. Discover the details here.
Hilsen RolvBFlisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
http://rolv.infoComment
-
Dere er obs på at det finnes sider på nettet som ser akkurat ut som om det er en Paypal side, men som ikke er det, når man logger inn så gir man altså bort Paypal id'en sin og passordet. En side som denne hadde jeg ALDRI logget inn via, sier ikke at denne er falsk men det ville i så fall vært et klassisk eksempel på hvordan lure Paypal id'er fra folk.
Klassiske trikset er å maile folk linken til en slik side og fortelle at her har dere den nye Paypal siden, så logger folk inn og vips så er svindlerne i gang.
Om jeg ikke hadde kommet til denne siden via Paypal sine egne sider hadde jeg ALDRI brukt den. Dette er like risikabelt som å gi fra seg innloggingen til nettbanken....
Paypal sender ALDRI ut slike linker. De sender deg i så faøll en link til sine egne vanlige nettsider der du kan lese mer om saken og så evt gå videre.
IKKE stol på linker selvom det står Paypal i linken, bruk aldri noe annet enn Paypal.com eller det dere finner på Paypal.com (foruten selvsagt direktelinker fra eBay butikker etc. som dere kjenner og som Paypal har godkjent.)
Det er uhyre enkelt å lage slike sider....Comment
-
Jeg er helt enig i det, og det skrev jeg også tidligere i tråden, men den siden jeg linket til sist, er en link fra paypals egen side og som foteller at paypal kommer på norsk. Men som sagt, her gjelder det å være forsiktig.Flisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
http://rolv.infoComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment