Unconfigured Ad

Collapse

Vind

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Originally posted by Ben_E
    En gjeng i Bergen var ute i 15-18 sekundmeter vind på torsdag - og det var Rock and roll med en "foss" av løft rett fremfor hanget - en meter frem og 50 meter opp pr. sekund. Vi storkoste oss

Vind er ikke noe problem, en må bare ha fly som passer
    Et hang der det blåser 18 og løfter med 50, det kunne jeg tenkt meg å prøve også
    Mvh
    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• morsan
      • Apr 2003
      • 373

Originally posted by Soarer
      Et hang der det blåser 18 og løfter med 50, det kunne jeg tenkt meg å prøve også
      Du skulle ha vært på Molnes idag, det var ikke så ille (mellom bygene) der heller. Vi målte 21m/s på hangkanten og Ellipsen storkoste seg uten noe ballast Virker utrolig stødig den modellen.

Tidligere på dagen hadde jeg et skikkelig scary moment med Jart'en som kom litt for langt ned i hanget, flikket, og forsvant som et spyd ut av syne. Fikk assosiasjoner til en viss Oyyyy-video!

Men jeg hadde virkelig flaks i dag, for Jart'en lå og koste seg oppå lyngen uten så mye som en skrape i lakken. Skjønte at jeg hadde brukt opp flaksen for idag, så Jart'en fikk ta det piano resten av dagen.

Comment

• Ben_E
        • May 2003
        • 621

Originally posted by Soarer
        Det skal det nok bli ei råd med Gudmund
        Ben-Erik Ness
        Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
        http://www.jetsofbergen.no

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Ta det med ro!

Etter regn kommer sol, etter storm kommer stille.

Morgendagen ser allerede ut til å bli perfekt for oss med propell i nesa

Comment

• roglan
            • Jun 2007
            • 90

Nå er det faktisk heeelt vindstille her... hehe. Og i morgen...

Comment

Working...