Unconfigured Ad

Collapse

Posten Norge og reklamasjon..?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Posten Norge og reklamasjon..?

Av alle der ute er det sikkert noen som har opplevd det samme som meg...
    Og få en forsendelse most av Posten Logistikk. For andre gang på et år
    skjedde dette ved mottak av et stk. fly i forrige uke. Lemlestet til det
    nærmest ugjenkjennelige. Samme skjedde for et år siden med den forskjell
    at jeg tok pakken hjem for og oppdage at den flotte "Click"'en fra Elefun
    var trampet i stykker...Riktig...TRAMPET på! Siden jeg var så dum og ikke
    eksaminere forsendelsen der og da, var det bare og klippe restene i stykker
    og lempe i søpla...Kunne heller ha kastet de femhundre rett ut av vinduet!

Når pakke ankom i på forrige onsdag ble jeg avlevert den sammen med en
    saks fra en meget hyggelig ung dame på Post i Butikk med ordene "...du
    klipper opp pakken, jeg vil se på innholdet..." Og riktig...Pakken bar i høyeste
    grad preg på slem behandlng...Og inneholdet likeså...Skademelding ble
    skrevet og restene sendt til reklamasjon...

Det er over en uke siden nå...Mitt spørsmål er; - Hvor lang inkubinasjonstid
    kan man tillate før man beveger seg over i en annen metamorphose av sinns-
    tilstand og starter med uartikulerte besvergelser og slemme trusler rettet mot
    "rette vedkommende" for uendelig treg saksbehandling og erstattning i form
    av nytt fly..?

Mvh Einar - koker, bobler og gjærer noe helt f... under overflaten... har hatt
    røde utslett i lang tid allerede...
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

Damen som ba deg åpne esken var jo unormalt oppgående.
    Men du kan vel bare bestille et nytt fly, for av posten får du vel sikkert penger ?
    Kjetil
    oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• remser
      • Jan 2009
      • 8

Dette skjedde meg med noen lysrør til akvariebruk, det var bare glasskår igjen i pakken. Damen på Posten fylte ut skademelding, og sa at det var så lang behandlingstid (ca 1 mnd) så hun anbefalte meg å ta kontakt med avsender for å kunne få ny forsendelse fortere.

Sendte mail til butikken med historien, og en ny pakke med lysrør kom etter en ukes tid. Posten og avsenderen ordner opp seg imellom etterpå.
      Remi Horsgård

Trex 250
      Trex 450
      Futaba 10C
      Raptor 50 Titan

Comment

• Trolllet
        • Apr 2008
        • 167

Jeg fikk tilbakemelding i dag på en sak jeg meldte inn for snart et år siden..........ha tålmodighet.

Comment

• Litespeed
          • Jun 2005
          • 1064

Har ennå til gode og motta en skadd postpakke som har gått igjennom posten sitt logistikksystem, det er ikke få modellfly som har kommet iløpet av de siste årene så jeg har vel vært dritheldig ... De flymerkene som jeg har bestilt er kjente merker som har vært veldig godt embalert og det har mye og si blant de andre 100000 pakkene som passerer igjennom Postens Godssenter Oslo hver dag . Be gjerne avsender om å pakke ting godt inn.
          Prut på behandlingstiden hvis den går over 3 uker og man ikke har hørt noe.

Det er jo utrolig kjedelig og motta skadd fly da , det unner jeg ingen...
          Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• flarssen
            • Jan 2005
            • 1842

Fra support forumet til Hobby City:
            "If a package arrives damaged you should reject it.
            In fact, our larger boxes have a label on them saying "REJECT IF DAMAGED" written in English, Spanish, Chinese, French and Italian.
            If the box is wet, or has been opened by customs and badly re-packed, it too should be rejected."

Fred Larssen

Comment

• elektrodude
              • Sep 2006
              • 1342

Litt på siden dette,men det handler om posten "sjappa er jo blitt delt nå,så nå heter det bring og posten. Har opplevd 2 ganger nå att pakker tar flere dager å få levert en før.
              fikk hente lapp i postkassa på Lørdag i sist uke,tusslet ned på posten og lerverte den fra meg i kassa.Eg legger faktisk merke til att dama bak gitteret vrir seg litt i stolen og sier att denne kan ikke leveres ut i dag.Eg spør høflig om dette ikke er en hentelapp?? og det var det,men det var bring som hadde pakken på sitt lager,og dei kjørte ikke ut pakker til posthuset på Lørdager. Så da var det bare å veeeente til Mandag
              Samme skjedde nå på lørdag,men da fikk eg ikke hentelapp,men gikk inn på sporing av pakke og der stod det <<forsøkt utlevert 06.06>> men satt faktisk i stua og såg postbilen kjøre forbi postkassa mi. SÅ DET SÅ.
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

Comment

• spitmk16
                • Oct 2005
                • 1367

Originally posted by elektrodude
                Litt på siden dette,men det handler om posten "sjappa er jo blitt delt nå,så nå heter det bring og posten. Har opplevd 2 ganger nå att pakker tar flere dager å få levert en før.
                fikk hente lapp i postkassa på Lørdag i sist uke,tusslet ned på posten og lerverte den fra meg i kassa.Eg legger faktisk merke til att dama bak gitteret vrir seg litt i stolen og sier att denne kan ikke leveres ut i dag.Eg spør høflig om dette ikke er en hentelapp?? og det var det,men det var bring som hadde pakken på sitt lager,og dei kjørte ikke ut pakker til posthuset på Lørdager. Så da var det bare å veeeente til Mandag
                Samme skjedde nå på lørdag,men da fikk eg ikke hentelapp,men gikk inn på sporing av pakke og der stod det <<forsøkt utlevert 06.06>> men satt faktisk i stua og såg postbilen kjøre forbi postkassa mi. SÅ DET SÅ.
                Når posten bruker millioner av kroner på reklame, for å fortelle forbrukere at de leverer vanlig brevpost (som de har monopol på), så er det ikke rart at postens øvrige tjenester går nedover.
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• ERJ
                  • Aug 2007
                  • 935

Takk i like måte med &quot;...pakke forsøkt osv...&quot;

Her kan jeg så absolutt slutte meg til det siste du sier..! - Har selv opplevd
                  opplevd det samme som du... At "...pakke forsøkt utlevert..." uten at så
                  har skjedd til tross for at jeg var hjemme på det aktuelle tidspunktet!

Mvh Einar - som tror noe er fundamentalt galt med hele systemet...Jeg lar
                  være og synse siden jeg da vil bli kaldt rassist...
                  Last edited by ERJ; 08-06-09, 08:45.

Comment

• flarssen
                    • Jan 2005
                    • 1842

sjappa er jo blitt delt nå,så nå heter det bring og posten. Har opplevd 2 ganger nå att pakker tar flere dager å få levert en før.
                    I tillegg har vi EMS. Har en pakke på vei fra Korea, sendt med EMS. Pakkesporing hos EMS viser siste registrering den 3., overlevert flyselskap. Om jeg sporer hos Posten, viser den ankomst mottagerland den 5. (og satt i arrest "antatt tollpliktig")! Hva er hvem og hvorfor?
                    Last edited by flarssen; 08-06-09, 08:25. Reason: Rettet fra Bring til Posten...
                    Fred Larssen

Comment

• Ofly61
                      • Apr 2008
                      • 785

Originally posted by flarssen
                      ... (og satt i arrest "antatt tollpliktig")! Hva er hvem og hvorfor?
                      Antakelig postens sine folk som har blitt instruert om å sjekke
                      ekstra nøye faktura på "små" forsendelser fra Kina merket "Gift" ...

Folk er blitt tussete bestiller digre modellfly fra kina og får disse
                      merket med "Gift" (gave ...)! Selvsagt går dette bare bra en
                      stund ... men selv tollere med gj.snitt IQ forstår at bedrifter Kina
                      ikke gir vekk modeller til $200 gang på gang til samme person.

Så vis "litt" måtehold! :-/

Odd H.

Comment

• roadrune
                        • Jul 2007
                        • 2292

Originally posted by Ofly61
                        Antakelig postens sine folk som har blitt instruert om å sjekke
                        ekstra nøye faktura på "små" forsendelser fra Kina merket "Gift" ...

Folk er blitt tussete bestiller digre modellfly fra kina og får disse
                        merket med "Gift" (gave ...)! Selvsagt går dette bare bra en
                        stund ... men selv tollere med gj.snitt IQ forstår at bedrifter Kina
                        ikke gir vekk modeller til $200 gang på gang til samme person.

Odd H.
                        Jeg er forsåvidt enig med deg, men tror du virkelig tollerne har mulighet til å legge merke til dette? De sitter KUN å tollbehandler pakker hele dagen, det blir noen navn å holde styr på da.....
                        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• flarssen
                          • Jan 2005
                          • 1842

Originally posted by Ofly61

Odd H.
                          Det dreier seg om 8x AA + 8x AAA Eneloop celler til ca. $25,- hver inkl. frakt (totalt $50,-),
                          bestilt i to ordrer, men avsender rakk desverre å putt dem i samme pakke. Hvordan man skal finne ut hvor mye som er frakt og hvor mye som er verdi vet ikke jeg. Det var heller ikke hovedpoenget. Poenget var at man må pakkespore hos to forskjellige firma; EMS og posten, hhv. utland og innland. Får håpe pakken er hel og uskadd i hverfall.
                          Fred Larssen

Comment

• Hirobofly
                            • Feb 2006
                            • 70

Men, EMS er vel kun en tjeneste som Posten har vel?? (EMS-Express Mail Service). Siden dette er express-delen, så har dem valgt å ha egen avdeling som håndterer dette og har sin egen kundeservice, men likevel en del av Posten og tilbys som tjeneste?
                            Blir jo noe annet når eks Posten er lokal agent for eks TNT eller lignende, og det blir en "overlevering" fra original transportør og til Posten. Da går det fort flere dager extra.

Foresten, det er ikke automatisk noe alvorlig i status: Antatt Tollpliktig.
                            Det er en status som settes på om pakka skal innom innfortillingen og beregnes moms. Har du gitt dem tillatelse til dette, og faktura finnes på/inni pakka, så gjør Posten dette og pakka suser videre etter noen timer eller kanskje 1 dag.

Comment

• Øyvind M
                              • Oct 2008
                              • 837

Synes dere gir unødvendig tyn til posten. ALT kommer ann på hvor dere bor.
                              Bare fordi de rødgrønne liker distrikt, så vil det ikke automatisk si at det er like godt likt av lastebiler, tog og fly som skal frakte det rundt til små tettsteder rundt om i landet.

Jeg bor i Hamar, og har innlands omlastningsterminalen rett bak huset mitt. EMS fra hobbycity, gikk fra gardermoen samma dag som ankomst-> hamar omlastningsterminal -> ut til min dør neste dag.

Bor du i nordnorge, så vil det ta tid. EMS eller express frakt der det står 3-5 dager= 3-5 dager fra post firma i utlandet mottar pakka fra avsender og til pakka ligger på gardermoen. Det er IKKE 3-5 dager fra avsender i utlandet til din dør. bare å lese retningslinjer på hong kong post, usps, ups, fed ex etc etc.

Nå forventer jeg kraftig skyts tilbake
                              ville bare forsvare posten litt, har syntes posten i norge har vært flinke. Hvertfall på postkontor på hamar, osv
                              dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

Comment

Working...