xxxxxxxxxx
Unconfigured Ad
Collapse
Ryggestevnet og norsk grådighet
Collapse
X
-
-
-
Comment
-
Fytti H... det går ikke an . Med kone og to barn på 17 og 19 år blir det 1200.- krComment
-
Hvem i huleste gidder å stå å se på et middelmådig stevne på en ellers utmerket flydag, samtidig bli skrudd etter alle kunstens regler.
De skal vel prøve å dekke inn underskuddet på flyplassen.Comment
-
Greit at pengene går til et godt formål, men kanskje dem ville endt opp med ett større overskudd med lavere inngangsbilett priser. Tror det er bedre med lavere inngangspris, så heller selge effekter, brus, pølser o.l for å tjene litt ekstra. Terskelen for å ta med "hele" familien med slike priser blir høy.Comment
-
Er ikke dette noe som skal appellerer til de brede masser og trekke nye "(unge)piloter" inn i våre rekker?
For den prisen kunne man tatt Ryanair (ståplas fra rygge) ned til Paris og sett på Paris Air Show
Her har man kanskje noe å lære
Paris Air Show Ticket Prices: 1-day entry pass: €12 incl. VAT- Free entry for Children under the age of 7
- Students with a valid student card, only on Friday 19 June 2009
- Holders of the Médaille de l'Aéronautique aeronautical medal.
- Uniformed members of the French and foreign military (all forces)
- Members of the Aero Club of France on presentation of their 2007 membership card
- Visitors wearing the Gifas badge
Last edited by Quadrocopter; 24-07-09, 02:09.Comment
-
Å fly disse flyene inn til norge koster penger og det betaler arrangøren. Arrangøren betaler til og med penger om flyene er kommet og ikke får flydd og tar hele den risikoen alene. Desverre er det slik at nordmenn ikke skjønner at det koster mye penger å drive ett fly og kanskje jeg ikke skjønner det selv til tider heller. Jeg driver den ene av de norske Harvardene og den koster oss 100 000,- i året før man har vært ett eneste minutt i luften. Deretter kommer ett drivstoff forbruk på 30gal (ca 120l) på cruise og 60gal (240l) på aerobatic når den flyes.... Og dette er ett lavkostfly når det gjelder warbirds, en mustang eller spit er 3-4 gangen høyere i drift.
Når det gjelder private jet snakker vi mangegangen.
Det som selvfølgelig trekker folk er moderne jetmaskiner og der er kostnadene for arrangøren helt annerledes da de ofte stiller på rundturer over hele Europa for kost og losji.
Betalte vel ca 300,- sist år for å se Godset mot VIF hjemme så jeg synes det er billig å kune godte meg en hel dag i lukte og lyden av fly på Rygge____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
synes ikke det var så dyrt jeg men hadde unger og kone hatt samme innteresse så hadde det jo kostet litt mer.
Men når jeg sier prisen så får jeg nok gå alene om jeg hadde hatt tjangsen til å kommeer jo noe pluss i det og da
Ellers så koster det jo å være statsborger her i landet, tenk deg en tur på byen 150kr taxi 100kr cc 100kr for en halvliter og 30 kr for å henge av deg jakken og det for en pils og noe reis = 380 kr
Og har du madammen med deg så ja da kommer det i tilleg
300kr er ikke noe vont i forhold til hva det koster å leie inn fly etc ekstrakostnader.
Tor AndersenOi en perfekt landingComment
-
hobby skal koste
Nå er det vel alltid sånn at er man bare nok interessert så betaler man det det koster uansett. Dette gjelder iallfall meg selv. Bor i Nord-Norge men har planer om å fly Norwegian nedover for så å bo i telt utenfor Rygge Flyplass. Dette får koste det det koster,for flyshowet skal jeg ha med meg uansett.Kenneth Kåsereff
I hangaren:
Masse seilfly
Masse Pattern/F3A
Masse depron
Haugevis med prosjekter
Og alt flyges med JR selvsagtComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment