Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fra mandag blir det bråslutt men ettermiddags flyving!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fra mandag blir det bråslutt men ettermiddags flyving!

    Den brutale virkeligheten innhenter oss - nå er det vinter.
    Natt til søndag stilles klokkene en time tilbake og dermed en time mindre lys om ettermiddagen.
    Vi får glede oss med at det er 2 måneder til jul med mange harde pakker under treet og etter dette kommer de lyse tider


    men men m#@$%#n med med med MED
    Forb... dritt at man ikke kan editere (som tråd eier) navnet på tråden når man har skrevet feil!
    Last edited by Quadrocopter; 24-10-09, 06:17.

  • #2
    Man blir nesten fristet til å ta ut egenmeldinger i denne perioden, for å få flydd det er jo en løsning da,for man er jo syk, "flysyk"
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Også heter det ettermiddagsflyving Beklager, kunne ikke dy meg. Skal aldri gjøre det mer. Æresord!

      Hilsen RB
      Flisespikkeri er gøy!
      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
      Dyrøy MFK
      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
      http://rolv.info

      Comment


      • #4
        Det er mye lettere å fly med LEDs enn det jeg trodde, bare man har MANGE. Derfor blir det ikke slutt på ettermiddagsflyging for min del Og med nattkamera burde det gå greit med FPV, også. Kulda skremmer man bort med kjemiske varmeposer, hansker og radiomuffe samt termobag til batteriene.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Originally posted by lupus49 View Post
          Også heter det ettermiddagsflyving Beklager, kunne ikke dy meg. Skal aldri gjøre det mer. Æresord!

          Hilsen RB
          Dersom du skal korrigere andres ortografi, bør du sørge for å bruke korrekt grammatikk!
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            er deilig og gå på skole noen få ganger kommer hjem klokka 2, fyrer opp flyet på den ferdig måkte stripa på isen på vannet 4 meter unna utgangsdøra, flyr en god tur, og inn igjen forran peisen med en kopp kakao
            Joakim L. T. 94-Modell
            ---------------------------------------------------
            Aeroworks - Extra 300
            Extreme Flight - Yak 54E Profile
            Crrc-Pro GF26I
            EG - Yak 54 26cc
            Kyosho - Edge 540 .50
            C Goldberg - Cub med flottører
            OMP - Katana V2

            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

            Comment


            • #7
              Originally posted by opa View Post
              er deilig og gå på skole noen få ganger kommer hjem klokka 2, fyrer opp flyet på den ferdig måkte stripa på isen på vannet 4 meter unna utgangsdøra, flyr en god tur, og inn igjen forran peisen med en kopp kakao
              Ja,noen som har det..... Hehe!
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment


              • #8
                Akkurat nå er det ikke så aller verst å jobbe to uker borte og så ha ei uke fri. Og med nyankommet lager med lysdioder kan det bli tid til å fly litt mens en har jobbeuker også.
                -----------
                Bengt

                Comment


                • #9
                  Jeg er helt i mot dette med å stille klokken, ødlegger mye god trening og glede. Egentlig er jeg imot at Norge ligger så langt opp på kloden også slik at vi får så lange kvelder om vinteren

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by elektrodude View Post
                    Man blir nesten fristet til å ta ut egenmeldinger i denne perioden, for å få flydd det er jo en løsning da,for man er jo syk, "flysyk"
                    Egenmelding er jo til og med utvidet til 8 dager. Så hvorfor ikke ta en utenlandstur til varmere/lysere strøk med det samme
                    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                    Comment


                    • #11
                      Utenlandsturer under sykemeldingsperiode må vel godkjennes gjennom lege/NAV?
                      Flisespikkeri er gøy!
                      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                      Dyrøy MFK
                      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                      http://rolv.info

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lupus49 View Post
                        Utenlandsturer under sykemeldingsperiode må vel godkjennes gjennom lege/NAV?
                        Basert på seriøsiteten i innlegget mitt så spiller vel ikke det så stor rolle
                        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                        Comment


                        • #13
                          For min del, så er det nå byggesesongen begynner. Er nesten blitt like glad i den jeg
                          Om sommeren så flyr jeg så mye jeg kan, på høsten flyr jeg litt mindre, men har hodet fullt av prosjekter, på vinteren så flyr jeg bare ved perfekte forhold, men bruker mye mer tid på større byggeprosjekter. Våren... panisk innspurt av vinterens prosjekter og flyging!
                          Sånn blir det en helårshobby.
                          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                          Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har hatt leds på Blade 400'en min lenge, men jeg har aldri turt å fly dem i mørke. Jeg satte på nattblader for en liten stund siden, og for en ukes tid siden tok jeg steget og fløy etter solnedgang. Det var ikke helt stupmørkt, men det var "ganske" mørkt.

                            Det fungerte bedre enn forventet! Både leds og nattblader var til stort hjelp for å se orienteringa. Hvis jeg skal fly i fullstendig mørke, må vel helikopteret se ut som et juletre. Jeg vet ikke helt om jeg vil det, men nå kan jeg iallefall forlenge mulig flytid med et par timer.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Sol opp: 7:22
                              Sol ned: 16:38

                              Crap.....

                              Har flere prosjekter som skal gjennomføres i.l.a. mørke perioden og helst fortest mulig slik at de ikke blir som siste år - alle prosjektene ble avsluttet i juni-juli....

                              Comment

                              Working...
                              X