Unconfigured Ad

Collapse

Batteri til Align Super Starter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nomore
    • May 2006
    • 517

Batteri til Align Super Starter

Hei!

Fikk endelig den nye Align Starteren i dag. Men, til min store skuffelse så passet ingen av LiPo batteriene mine til den. To av batteriene er for store(ca 2-3 mm for tjukke) og på tre av de så stikker ledningene ut på siden på en slik måte at ledningene kommer i veien om eg mot formodning skulle klare å få den inn.

Noen som har kjøpt den og vet med sikkerhet hvilke batterier som vil passe?
    Ønsker å kjøpe i fra en Norsk nettbutikk, helst Elefun. Tips?
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

Suitable battery:Li-Po 3S1P 11.1V 1900~2300mAh 16C and above(maximum size 112x35x24mm)

det var det som stod på siden dems.

dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

Comment

• nomore
      • May 2006
      • 517

Japp, og det er det samme som står i manualen min også. Maks tykkelse på 24mm.

Problemet er å finne et batteri eg vet vil passe, både mtp tykkelse og hvor ledningene kommer ut.
      Thorbjørn Kirkeleit
      Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• Øyvind M
        • Oct 2008
        • 837

ledningene er vel ikke no problem? er jo bare å kutte de av litt og lodde på en ny deans? korte de ned litt?

batteriet er jo ikke så farlig, bare det ikke er uberræva. hva med hobbycity batterier?

billige batteri er de også
        dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Løten MFK
        Stay Frosty

Comment

• nomore
          • May 2006
          • 517

Eg har et par Turnigy batterier(som eg fikk nå nylig) fra HobbyCity. Problemet med disse er som sagt at ledningene kommer ut på langs.

Her er et bilde: http://www.modellflynytt.no/attachme...1&d=1256974393

Så, problemet er de ledningene som stikker ut på siden. Med mindre eg kan skjære i plasten/folien som er på siden, så er disse i veien.
          Attached Files
          Thorbjørn Kirkeleit
          Haugaland Modellflyklubb

Comment

• nomore
            • May 2006
            • 517

Hei,

Fikk nettopp tilbakemelding i fra Elefun.no om at følgende batteri passer: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13718&i=1&

Så da var et slikt bestilt

Eg sjekket for øvrig plastikken på de batteriene eg har. Plastikken i bøyen kan kuttes uten å kutte i folien, men problemet blir at ledningene er loddet på batteriet slik at disse stikker ut i fra siden. Etter hva eg klarer å fatte(etter å ha gransket ledningen ei stund) så kan ikke dette fikses uten å modifisere batteriet kraftig(innebærer bla nye loddinger rett på cellene). Eg kjøper da heller et nytt.
            Thorbjørn Kirkeleit
            Haugaland Modellflyklubb

Comment

• Øyvind M
              • Oct 2008
              • 837

hva slags turnigy batterier har du?

jeg merker jeg ikke gidder å betale 380 kroner for noe jeg kan betale 70 kroner med frakt for
              dx7

Løten MFK
              Stay Frosty

Comment

• nomore
                • May 2006
                • 517

Eg er forsåvidt enig med deg, men eg gidder heller ikke å vente 8 dager til på å få brukt starteren eller måtte prøve meg frem med forskjellige batterier for å kanskje treffe på 3-4 forsøk. Størrelsesmålingene som vises på produktinformasjonen(om man er så heldig at størrelsen i det hele tatt står) kan være millimeteren feil eller målt feil plass, og da passer de ikke. I tillegg så er det vanskelig å se på bildene hvor/hvordan ledningene stikker ut og det var dette som var avgjørende i mitt tilfelle.

Så om eg skal kjøpe 3 batterier til ca 90 kr stk + frakt så kommer man fort opp i 300-400 uansett, og da ser eg ikke poenget. Eg har uansett de batteriene eg trenger

Dette var batteriene eg kjøpte fra HK sist: http://www.hobbyking.com/hobbycity/s..._25C_Lipo_Pack
                Thorbjørn Kirkeleit
                Haugaland Modellflyklubb

Comment

• nomore
                  • May 2006
                  • 517

Fikk nettopp tilbakemelding i fra ThrottleStore også. De kunne ikke bekrefte helt sikkert at batteriet passet, men har målt dette batteriet for å sjekke: http://www.throttlestore.com/batteri...s.aspx?lang=NO

Sitat ThrottleStore:
                  Batteriet har deans, er 21.5mm tykk, bredde er 32mm og lengde er 109mm. Ledning bygger ikke nevneverdig i bredden. Kun helt på toppen.

Er jo kr 100,- billigere enn Elefun.no, om noen vil teste. I tillegg kommer det ferdig med deans plugg
                  Thorbjørn Kirkeleit
                  Haugaland Modellflyklubb

Comment

• nomore
                    • May 2006
                    • 517

Fikk batteriet i dag og dette passer ypperlig i Align Starteren. Deans må loddes på(som det ofte må) men balanseringspluggen var dessverre av type JST, og ikke XH som eg bruker. Noen som vet om det finnes en overgang for dette? Dvs fra JST til XH. Ser at Elefun.no har en del balanseringsbrett, men disse brukes vel kun mot spesifiserte ladere?
                    Thorbjørn Kirkeleit
                    Haugaland Modellflyklubb

Comment

• roadrune
                      • Jul 2007
                      • 2292

Det fins overganger, men det letteste er vel ofte nye brett.

Jeg har forresten noen overganger jeg ikke bruker, men vet ikke helt hva det er.... har du bilder av det du trenger.
                      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• nomore
                        • May 2006
                        • 517

Her er et bilde av pluggen på det nye batteriet: http://www.rchelicopterfun.com/image...lug100pics.jpg

Og der heter den Polyquest Balance Plug, av en eller annen grunn. Her er forresten en tråd som illustrerer akkurat det som er problemet: http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=7395124

Batteriene som har en plugg som passer kommer fra HobbyCity.
                        Thorbjørn Kirkeleit
                        Haugaland Modellflyklubb

Comment

Working...