Unconfigured Ad

Collapse

Kartverket åpner sin kartdatabase for almuen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Kartverket åpner sin kartdatabase for almuen

For dere som er interessert i / bruker kart så fant jeg denne gladmeldingen
    Nå får du de ferskeste kartene - døgnet rundt. Fra 1. desember åpner vi tilgangen til våre digitale karttjenester.
    Karttjenestene som er tilgjengelig, dekker både sjø og land og oppdateres jevnlig.
    De bør derfor dekke behovet til de aller fleste av oss.
    Blir dette en permanent tjeneste så kan den være ypperlig til å beskrive hvor vi flyr, ankomst, begrensninger osv.

Spennende å se hva som dukker opp utenom de normale karttjenestene vi har i dag (Google, Gulesider osv)
    Attached Files
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Takk for info...

Originally posted by Quadrocopter
    For dere som er interessert i / bruker kart så fant jeg denne gladmeldingen

Blir dette en permanent tjeneste så kan den være ypperlig til å beskrive hvor vi flyr, ankomst, begrensninger osv.

Spennende å se hva som dukker opp utenom de normale karttjenestene vi har i dag (Google, Gulesider osv)
    Du verden... For oss som driver og kartlegger ex.tyske forsvarsverker av
    kulturelle årsaker er dette et formidabelt hjelpemiddel. For ikke og snakke
    om possisjonering og mulig ankomst til alle flyvrakene vi fortsatt ikke har
    gjenfunnet... Litt O.T. ... Tyskerne havarerte opp under 800 fly over
    norsk område... Pluss amerikanske og engelske...

Mvh Einar - med julekvelden på forskudd...

Comment

• nomore
      • May 2006
      • 517

Nå driver eg og lager en tjeneste hvor folk kan registrere hvor de flyr osv med informasjon om stedet. Til nå har eg brukt Google Maps i bunn, men om Statens Kartverk kan tilby noe bedre så blir det spennende å se hvordan de er i forhold til GMaps

edit: spesielt spennende kan det jo være siden det ser ut til at man fortsatt kan bruke Google Maps som tjeneste, men med Statens Kartverk som datakilde.
      Last edited by nomore; 12-11-09, 20:29.
      Thorbjørn Kirkeleit
      Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• grønnskolling
        • Oct 2006
        • 355

Det var en god nyhet Som både fisker, friluftsmenneske og modellflyger så var dette kjekt.

Comment

Working...