Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen i Bergen som mottatt feil pakke fra Hobbyking ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen i Bergen som mottatt feil pakke fra Hobbyking ?

    Fikk en e- mail fra Hobbyking for noen dager siden at pakke ( order #200740415, tracking number RB092425193HK )var på vei til meg. Har returnert Hobbyking SS Series 60-70A ESC for over en måned siden. og den er motatt av Hobbyking( The item RR029866661NO was delivered on 28-Oct-2009)


    Var innom Posten idag, da sporingen viste at den hadde gått til Bergen.
    Etter at de sjekket, var det ikke navnet mitt som stod på pakken.

    (Sendingen er ankommet Sandsli Post i Butikk, Rema 1000 Fanatorget 26.11.2009 09:07 5861 BERGEN
    Sendingen er ankommet mottakerlandet 24.11.2009 09:13 0001 OSLO )

    Kan den som har mottat denne sendingen sjekke om det ligger en Hobbyking SS Series 60-70A ESC som ikke er bestillt ?
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Jeg opplevde det samme med en pakke fra Hobbyking hvor innholdet kostet ca 1500.- kr.
    Pakken med det sporingsnr. som jeg hadde fått, ble utlevert til noen i Sandvika, men jeg fikk ikke vite hvem det var pga. personvern sa Posten. Jeg mailet litt fram og tilbake til EMS og Posten, men de bare skyldte på hverandre. Da sendte jeg en mail til Hobbyking og de pakket varene på nytt og sendte dem omgående til meg. Dårlig service fra posten og EMS men kjempeservice fra Hobbyking !!!!
    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

    Per Nilsen
    Spikkestad

    Comment


    • #3
      Jada, jeg fikk en hentelapp med det trackingnummeret i dag. Skal hente den i morgen og sjekke om regulatoren din ligger oppi
      Det er det ordrenummeret og trackingnummeret jeg har fått oppgitt også, så det er tydelig at de har rotet litt.
      Last edited by olav_k; 26-11-09, 23:31.
      Olav Kallhovd

      Comment


      • #4
        Originally posted by olav_k View Post
        Jada, jeg fikk en hentelapp med det trackingnummeret i dag. Skal hente den i morgen og sjekke om regulatoren din ligger oppi
        Det er det ordrenummeret og trackingnummeret jeg har fått oppgitt også, så det er tydelig at de har rotet litt.
        Må si det varmer når man ser at ting ordner seg og folk er ærlige

        Tommelen opp til deg Olav
        Oi en perfekt landing

        Comment


        • #5
          Utrolig Heia posten.... NOT
          Jo Grini
          http://vimeo.com/jojoen
          http://www.youtube.com/jojoenno
          http://www.jojoen.no/

          Comment


          • #6
            Originally posted by bth View Post
            Var innom Posten idag, da sporingen viste at den hadde gått til Bergen.
            Etter at de sjekket, var det ikke navnet mitt som stod på pakken.
            Tja, Posten får mye pepper i mange sammehenger her på forumet, også av meg, men er det Posten som har feilet her?

            Slik jeg leser det så er det HC som har pakket/addressert feil.

            Stein

            Comment


            • #7
              Har hentet pakken nå men der var det ikke noe ESC, dessverre.
              Vi kan nok ikke skylde på posten denne gangen. Navn, adresse, ordre og tracking på pakken er korrekt (til meg) og innholdet stemmer med det jeg bestillte (03.11.2009).

              Så det virker som at HK har oppgitt feil ordrenr og tracking til deg, så du får gi de en melding om dette så finner de sikkert ut av det.
              Olav Kallhovd

              Comment


              • #8
                Originally posted by jj View Post
                Utrolig Heia posten.... NOT
                Jeg er rimelig vred på posten selv, men i denne saken har posten helt rett. De har klare regler for personvern. Norge har noen syke regler for personvern.

                Feks.

                I verneplikten gjorde jeg en gedigen tabbe og listet ut navn + personnummer og hang dette opp på veggen i gangen. Iht lovverket kunne min sjef, dvs kapteinen, fått sparken på dagen.

                Bare for å illustrere litt.
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                Comment


                • #9
                  Nei, det er feil. Posten kunne tatt en telefon til den som fikk pakken og opplyst om hva som muligens har skjedd. Dette fordi de hadde fått en henvendelse om dette. De trengte med andre ord ikke oppgi navn, men forhøre seg / Opplyse. Men det er sikkert for vanskelig for dem... Så kunne avsender fått vite hvem de hadde sendt til... Det er det ikke noe galt med.

                  Fikk akkurat rekommandert hentebrev i posten forrige dagen, samt selve pakken som også lå i postkassen....
                  Kunne fyllt denne tråden med mine klager på posten. Men har levert 3 klager det siste året isteden.

                  Jo Grini
                  Jo Grini
                  http://vimeo.com/jojoen
                  http://www.youtube.com/jojoenno
                  http://www.jojoen.no/

                  Comment


                  • #10
                    Takk for raskt svar.

                    Originally posted by olav_k View Post
                    Har hentet pakken nå men der var det ikke noe ESC, dessverre.
                    Vi kan nok ikke skylde på posten denne gangen. Navn, adresse, ordre og tracking på pakken er korrekt (til meg) og innholdet stemmer med det jeg bestillte (03.11.2009).

                    Så det virker som at HK har oppgitt feil ordrenr og tracking til deg, så du får gi de en melding om dette så finner de sikkert ut av det.

                    Takk.
                    Det var nok en PC hos Hobbyking som hadde en dårlig dag, så det ble noe sammenblanding med e-post adresser og ordrenummer.

                    Fikk også to trackingnummer på en bestilling jeg hadde inne, men den kom riktig frem.

                    Har i mellomtiden kjøpt en Turnigy 80 A ESC av de, og den virker helt fint.
                    Sendte en melding til de i går om ESCen de har mottatt 28/10, så jeg får nok en tilbakemelding i løpet av noen dager.
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #11
                      Ser ut til å ordne seg med HobbyKing.

                      Fikk en e-mail i dag om at det var opprettet en ny ordre.
                      Må visst bare godkjennes før det blir sendt.
                      Hadde heldigvis et sporingsnummer som viste at det var motatt av dem 28/10.
                      Utrolig at det skal gå en måned etter motagelse før noe skjer !

                      SKU Description Qty STATUS
                      HK-SSH70A Hobbyking SS Heli Series 70-80A ES 1 Reserved
                      HK-SS70A Hobbyking SS Series 60-70A ESC 1 Reserved


                      Order Messages;
                      Sending 1xHK-SS70A as a replacement.
                      Jouko 28/11/2009
                      AWAITING MANAGEMENT APPROVAL
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

                      Comment

                      Working...
                      X