Unconfigured Ad

Collapse

Kinesisk modellflybil

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

Kinesisk modellflybil

Fikk ny bil 5 dager siden og ble valgt bl.a. pga lastelengde. Og nå kjører jeg, og mange med meg, plutselig kinesisk bil gitt
  • lupus49
    • May 2008
    • 647

Originally posted by Kingfisher
    Fikk ny bil 5 dager siden og ble valgt bl.a. pga lastelengde. Og nå kjører jeg, og mange med meg, plutselig kinesisk bil gitt
    Er det kinesernes nyinnkjøpte Volvo?
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

Comment

• Kingfisher
      • Feb 2006
      • 833

Originally posted by lupus49
      Er det kinesernes nyinnkjøpte Volvo?
      Jepp. Synes det er synd at det går den veien, men både Volvo og Saab er lilleputter i bilverdenen og må finne andre og sterkere eiere. Har også hatt noen Saab-er og håper at også de klarer seg.
      Men jeg får likevel litt bismak i munnen når det refereres til 'kinesiske Volvo'.

Uansett, en får bare håpe på at hverken Volvo eller Saab blir slaktet og blir "chop suey"!

Comment

• bjeff
        • Jul 2007
        • 2010

"Chop suey" er helt ukjent i Kina, det er noe gørr som ble oppfunnet i USA på 1800-tallet. Det var sikkert poenget ditt, gratulerer uansett med ny bil! Om ca ti år vil folk se tilbake og flire over begrepet "China made" som noe mindreverdig, slik tilfellet var med japanske produkter i en nær, men akk så fjern, fortid.
        Last edited by bjeff; 24-12-09, 00:34.
        Anders Eiebakke
        90078513

Comment

• lupus49
          • May 2008
          • 647

Jeg burde vel ha andre ting å gjøre på julaften, men siden du startet tråden er det sikkert mange med meg som undres: Hva slags bil, Volvo altså, men, type, antall passasjerer?
          Har bestandig sett for meg lang Caravelle som noe nær ideelt.
          Forøvrig: Gledelig jul og fred i heimen!
          Last edited by lupus49; 24-12-09, 10:50.
          Flisespikkeri er gøy!
          Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
          Dyrøy MFK
          ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
          http://rolv.info

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Jeg burde vel ha andre ting å gjøre på julaften, men siden du startet tråden er det sikkert mange med meg som undres: Hva slags bil, Volvo altså, men, type, antall passasjerer?
            Har bestandig sett for meg lang Caravelle som noe nær ideelt.
            Når jeg parkerer ved siden av den så blir bilen min liten....
            Last edited by Quadrocopter; 24-12-09, 11:48.

Comment

• Kingfisher
              • Feb 2006
              • 833

De modellen jeg har er lange men heldigvis godt sammenleggbare så lengden er den viktigste.
              Så på XC60 men den ble noe kort. 2X sammenlagte 5-meters seilfly + noen andre passet derimot bedre i XC70. Da ble det en XC70 AWD 2.4D aut.

Jeg hadde forøvrig store planer om en liten datatuning av den, men all den oppmerksomhet og skriverier i media i det siste har skremt meg fra det. Nå er det jo kontroll på slikt også på veien.
              En slik "avsløring" ville ha utløst 160.000,- i meravgift/straffeavgift (ved en økning fra 163hk til 245hk). Det ville være særdeles sure penger å måtte ut med og ville ha fjernet flybudsjettet for noen år fremover.
              Last edited by Kingfisher; 24-12-09, 11:59.

Comment

• Litespeed
                • Jun 2005
                • 1064

Jepp. Synes det er synd at det går den veien, men både Volvo og Saab er lilleputter i bilverdenen og må finne andre og sterkere eiere. Har også hatt noen Saab-er og håper at også de klarer seg.
                Men jeg får likevel litt bismak i munnen når det refereres til 'kinesiske Volvo'.

Uansett, en får bare håpe på at hverken Volvo eller Saab blir slaktet og blir "chop suey"!
                Det er vel ikke verre bismak med kina som eier enn Ford har vært i mange år, eierskapet til forskjellige bilmerker er ganske komplekse blitt hvis man undersøker litt.. .
                Ford har hatt dårlig med penger som eiere siste tida og dertil svak utvikling , så det er jo en fordel med en eier som har nok penger til å drive forskningen/utviklingen videre .

Har selv hatt 04 xc 70 i 3 år, en nydelig bil man får både pose og sekk når det gjelder tuning er d svært lite å hente i praksis ... nå har jeg en 90 der går 2,6 m rett inn ....er det noe du lurer på ang xc så send meg en pm .
                Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• flarssen
                  • Jan 2005
                  • 1842

940 var den siste Volvoen som ble produsert før det ble "Mondeo".
                  Fred Larssen

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Originally posted by bjeff
                    Om ca ti år vil folk se tilbake og flire over begrepet "China made" som noe mindreverdig, slik tilfellet var med japanske produkter i en nær, men akk så fjern, fortid.
                    Vel, det er / var en gedigen forskjell, når japsene kom på banen greide de og forbedre/forminske amerikanske og europeiske produkter, videre ga de produktene en dobbelt så lang levetid.
                    Kineserne har de siste 20 årene kun greid å lage dårlige kopier som koster en 1/10 del av originalene men varer også bare 1/10.

(ja det kommer bra ting fra dem også men det er som regel produser på lisens og ligger under helt andre vestlige kvalitets kontroll rutiner - i dette tilfelle er det kun et par ting som skiller - skitten kinesisk kullkraft og underbetalte arbeidere)

Comment

• Kingfisher
                      • Feb 2006
                      • 833

Originally posted by Litespeed
                      Har selv hatt 04 xc 70 i 3 år, en nydelig bil man får både pose og sekk når det gjelder tuning er d svært lite å hente i praksis ...
                      Er ikke helt enig med deg ang. tuning. Jeg får utrykke meg forsiktig og si at at jeg har "testet" det fra år 2000 på mine to stk. Saab 9-5, en Volvo V70, en XC70 MY07. Kjempestore forskjeller og spesielt på den siste 07-modellen, diesel. Og den typen jeg har benyttet er meget seriøse, PPC, i motsetning til mange andre dårlige løsninger.
                      I Sverige kan en også kjøpe tuning, Polestar, gjennom Volvoforhandlere.

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Er ikke helt enig med deg ang. tuning. Jeg får utrykke meg forsiktig og si at at jeg har "testet" det fra år 2000 på mine to stk. Saab 9-5, en Volvo V70, en XC70 MY07. Kjempestore forskjeller og spesielt på den siste 07-modellen, diesel. Og den typen jeg har benyttet er meget seriøse, PPC, i motsetning til mange andre dårlige løsninger.
                        Tuning er et must - husk at mange produsenter bruker et og samme motoralternativ men "tilpasser" ytelse til det segmentet / avgiftklasse hvor man ønsker å selge de forskjellige modellene ved å "strupe" motoren "elektronisk".
                        Et godt eksempel er Audi sin 1,8T som kom i alle modellene med ytelse fra en 100HK og opp til over 200HK!

Tuning kan og bør gjøres fysisk usynlig og da er den eneste muligheten til å oppdage dette å kjøre bilen i en test og for quatro modeller så har ikke biltilsynet så mange av dem.
                        Last edited by Quadrocopter; 24-12-09, 13:06.

Comment

• Litespeed
                          • Jun 2005
                          • 1064

I en xc 90 D5 163 hk oppgitt,( 176 hk i testbenk) , med BSR på 195 hk og 44kg i dreiemoment så er ikke forskjellen så mye nei, men så veier jo denne bilen 2,3 tonn m sjåfør.. BSR er best når det gjelder tuning, tar også hensyn til automatkassene som er følsomme for mye dreiemoment...
                          Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• cissaman
                            • Feb 2008
                            • 324

Originally posted by Quadrocopter
                            Et godt eksempel er Audi sin 1,8T som kom i alle modellene med ytelse fra en 100HK og opp til over 200HK!
                            Er du 100% sikker på det? Jeg har ikke sjekket opp noe men jeg tviler på at det er levert en 1,8 liters motor fra Audi med 100HK? Jeg vil absolutt tro at det er samme motor men uten turbo??
                            Bare flygreier: )

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

Originally posted by cissaman
                              Er du 100% sikker på det? Jeg har ikke sjekket opp noe men jeg tviler på at det er levert en 1,8 liters motor fra Audi med 100HK? Jeg vil absolutt tro at det er samme motor men uten turbo??
                              Nei, har aldri vært der nede , det var vel mellom en 140 og 160 eller noe rundt der og 225HK var noe modifisert men utenom dette så strakk de motoren i et vidt spekter og mange klasser.

Comment

Working...