Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny markedsplass av RC-folk, for RC-folk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hei,

    Den største utfordringen er vel ikke løsning eller teknikk, men hvordan få like mange til å bruke det som rcmarked. Mine brukt ting går som regel etter meget kort tid hvis de er priset rett.

    Det ser jeg som den største utfordringen. Men applauderer og blir gjerne bruker om man klarer det!
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #32
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      De installerer eller har installert () den omtalte oppgraderingen......

      At nettsider er nede hører vel med til de daglige opplevelsene - bare prøv postens sporingstjeneste utenom arbeidstid og DNB sin nettbank etter kl 24:00 i helgene, dette er kommersielle tjenester.........
      Det eneste som er helt sikkert er at RCM har epost adressene til oss alle... hadde det skadet å varsle om planlagt vedlikeholdsarbeid? Det ville jeg gjort...

      Jeg er inne i en periode med voldsomt mye arbeid på jobben, så akkurat nå ligger ny markedsplass litt på is, men jeg skal love å IKKE legge det på is!

      Jeg må også inrømme at jeg hadde håpet på en liten kommentar fra 123online i denne tråden... om hva for planer de har for RCM fremover... om de har planer om å gjøre RCM til den markedsplassen vi ønsker oss, eller om de bare vil la det skure å gå.

      Jeg deler egentlig oppfatningen til mange oppi her som sier at det beste er 1 RASENDE god markedsplass. Men akkurat nå ha vi EN middelmådig markedsplass, hvor problemer med useriøse selgere, gamle utdaterte annonser, og treghet er sigende.
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #33
        Nok en gang: Jeg synes det er en kjempeide og at du skal go for it!
        Har kommet veldig mange bra forslag her.

        Kunkurranse er sunt.
        Som det er sagt tidligere her drives RCMarked komersielt. Hvis de (RCM) får lov vokse seg store nok uten noen form for konkurranse og at hele rc-norge er avhengige av RCM er det naivt og tro at det ikke vil begynne å koste penger å legge inn en annonse etterhvert.
        Hadde Finn.no kunne tatt 399,- for en bilannonse på web i 30 dager hvis det hadde vært én annen stor aktør som solgte annonsene for si 100,-?? Tror ikke det...
        En bilannonse på Finn har kostet 399 så lenge jeg kan huske. Forskjellen er at etterhvert som de har blitt større og større har annonsetide gått fra å være uendelig via 3 mnd. til 30 dager slik som i dag...

        Et tankekors....

        Kjør på Anders!
        Mvh. Ståle
        http://www.jetsofnorway.no/

        Comment


        • #34
          Originally posted by andersh View Post
          ....Det eneste som er helt sikkert er at RCM har epost adressene til oss alle... hadde det skadet å varsle om planlagt vedlikeholdsarbeid? Det ville jeg gjort...
          Har ikke peiling om de oppgraderer eller hva de holder på med...

          "De installerer eller har installert () den omtalte oppgraderingen......"

          var mer ment som en fleipete kommentar etter noe utsagn tidligere i en annen tråd.

          Jeg står for det jeg har ment tidligere her i tråden!
          Last edited by Quadrocopter; 18-01-10, 01:41.

          Comment


          • #35
            Dersom noen setter seg ned og bruker mye tid på dette så har jeg et tips å komme med og det er at dette ikke blir ett one-man-show, men at det samles en gjeng på rundt 10 personer som har mulighet til å bruke ganske mye tid på både drifting, support, overvåkning og utvikling. Dersom ikke vil all erfaring tilsi at dette går dunken lenge før det blir en reell konkurrent til noe som helst.

            Comment


            • #36
              Originally posted by Illusion View Post
              Dersom noen setter seg ned og bruker mye tid på dette så har jeg et tips å komme med og det er at dette ikke blir ett one-man-show, men at det samles en gjeng på rundt 10 personer som har mulighet til å bruke ganske mye tid på både drifting, support, overvåkning og utvikling. Dersom ikke vil all erfaring tilsi at dette går dunken lenge før det blir en reell konkurrent til noe som helst.
              Jaha...? Hvilken erfaring?

              Modellflynytt og RCM (mens Klaus eide det) er begge "one-man-shows"... de har jo ikke vært noen suksess....?

              Men dersom det blir nytt marked, så vil det ikke bli noe one-man-show. Men det har ikke med mulighet for suksess å gjøre, men med min tid.
              Anders Hauge

              www.hang.no - Norges nye HANG-side!

              www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

              Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

              There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

              Comment


              • #37
                Anders:
                Dette tiltaket støtter jeg! Det er jo aldri bra med monopol i et marked, stort eller lite. Jeg har selv mistet 2 stk. betalte spesialannonser på RC-Marked under helgens krasj/oppdatering.
                mvh
                Richard B.

                Comment


                • #38
                  Tips. Det er ikke umulig at MfN vil ivareta kjøp og salg for dette forumets brukere i en eller annen form en dag

                  Comment


                  • #39
                    Etter at jeg har levert min Masteroppgave i Informatikk i Februar så kan det godt være at jeg kan være med å bidra. Har en god del programmeringserfaring, ikke så veldig mye html, css og php. Nok til å ha lagd http://ukenstilbud.net. Det er forøvrig pri en når jeg er ferdig. Design og teknisk løsning skal oppgraderes.
                    Last edited by orjanp; 21-01-10, 11:18.
                    Ørjan Pettersen
                    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                    Comment


                    • #40
                      Forslag:

                      Når ting begynner å komme opp og i gang, bør de som er med skrive en kontrakt seg i mellom på eierskap. På den måten kan ikke én plutselig selge sidene en gang i fremtiden uten at alle som eier er enig. Selv om det i dag kan virke utenkelig at noen plutselig selger sidene, betyr ikke det at folks livssituasjon er den samme om 5-10år.
                      Stolt eier av;
                      CNC Fres

                      Comment


                      • #41
                        Bør vel strengt tatt holde meg ute av denne diskusjonen, men et par meninger tillater jeg meg.

                        At 10 mann skal drive den tjenesten dere prater om, på dugnad, tror jeg bare er å glemme.
                        Det vil alltid være minst 1 mann som føler at han gjør 10x mer enn alle andre,
                        og sannsynligheten for at alle 10 vil føle det slik, er enorm. 3 personer er nok maks.
                        (Til sammenligning er det vel bare å se på de fleste klubber som blir drevet rundt om i landet)

                        At denne eventuelle tjenesten *ikke* blir kommersiell, er som å tro på julenissen.
                        I det øyeblikket man tar betalt for en tjeneste er og blir den kommersiell.

                        Jeg for min del ser kun det positive med et kommersielt opplegg.
                        Annonsører får vist frem varen sine, eierne får litt betalt
                        for alle timer og investeringer som blir gjort, og brukerne får en gratis tjeneste.
                        modellflynytt.no, radiostyrt.no, rcmarked.no og finn.no er alle kommersielle sider.

                        Den kjappeste og enkleste måten å få rcmarked.no til å skjerpe seg er
                        rett og slett bare å droppe hele tjenesten. Det vil stilles spørsmål, og svaret
                        er jo enkelt: De leverer ikke varene. Inntil de gjør de, så får dere heller bruke finn.no
                        (eller i verste fall RS, selv om det er svært lite flyfolk der, men gratis er det i alle fall)

                        Eller vente til MFN får opp eget salgsopplegg
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #42
                          Andersh - det er definitivt på tide å børste støv av dette prosjektet igjen - ref andre tråder som omtaler oppetid på RCM
                          Last edited by Quadrocopter; 15-03-10, 14:00.

                          Comment


                          • #43
                            Om det blir noe av dette prosjektet så foreslår jeg at det deles inn i kategorier, hvor man kan selge ting tomt, med elektronikk og komplett.
                            Det tar lang tid å tråle igjennom en samlet kategori om man kun er ute etter f.eks. et fly uten elektronikk/motor.
                            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                            Comment

                            Working...
                            X