Unconfigured Ad

Collapse

Gjør mot andre, som du vil at andre skal gjøre mot deg selv....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Gjør mot andre, som du vil at andre skal gjøre mot deg selv....

Jeg anser modellfly som en ren avkobling, og ikke mere enn det. Reise på stripa, prate med likesinnede og kanskje se en jomfru tur. Virkelig nyte tilværelsen. Har noen nytt fly, så vil jeg si bare positive kommentarer, er det noe negativt, så holder jeg kjeft.

Beste opplevelsen jeg har hatt på stripa noen gang, var når 4 møtte opp, og 2 ikke hadde fly, de maset for å for at jeg skulle fly(tydeligvis var de mest interesert i mitt fly den dagen). Når jeg monterte flyet, fikk jeg mye skryt hvor flott det så ut. Jeg tuklet litt med elektronikken, men det gikk bra. Jeg tok av, og de klappet når de så hvor fint det fløy. For en opplevelse, vil aldri glemme det.

Flyet jeg hadde, var en billig modell, kostet ikke stort, med både kina motor/esc og batteri. På stripa var også en erfaren montør som monterer fly på en slik måte jeg bare kan drømme om.

Hadde jeg alltid vært kritisk med andres modeller, bare sagt nedlatende ting, så tviler jeg sterkt på at de hadde giddet å møte opp og se.

Jeg syns modelllflyhobbien handler om å respektere hva slags fly andre vil ha, hva slags ytelse de skal ha osv. Når det gjelder ytelse, så gir jeg beng i om det er skalariktig eller ikke, jeg vil at det skal fly best mulig, hold unna.....
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

støtter deg fullt ut her.
    opplevde noe av det samme den gangen jeg startet, og heldigvis har vi det slik den dag i dag i klubben vår.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• -GAS-
      • Jun 2007
      • 1323

Fin tråd Jeg må si at det er sånn vi i gjengen som driver med jet har det hele tiden. Nå er vi også 10 stk som leier hobbyrom i sammen, vi storkoser oss! Vi hjelper hverandre fram enten det er bygging eller flyving. Om det er små, store, billige, rare, pene, raske eller trege fly.... vi hjelper hverandre. Det vi ikke liker er folk som driver med denne hobbyen for å vise seg frem, prøver å være bedre enn det dem er, eller prøver å lage kvalme i gjengen. For meg er denne hobbyen blitt et must for at jeg skal ha det bra... ja.... jeg er blitt avhengig derfor kan nok jeg til tider være hårsår når jeg oppfatter at andre med helt andre intensjoner, som da har gitt seg merke i et par tråder her på forumet. Jeg er også en av dem som husker veldig godt hvordan det var å starte med hobbyen. Da var vi uten simulatorer og forum som dette, jeg var på min tredje trainer før jeg klarte å lande. Nå selger nybegynnerne trainer'n sin like hel, er nok mye lettere i dag ja ha et fantastisk godt nytt flyår alle sammen.
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by Christen
        Fin tråd Jeg må si at det er sånn vi i gjengen som driver med jet har det hele tiden. Nå er vi også 10 stk som leier hobbyrom i sammen, vi storkoser oss! Vi hjelper hverandre fram enten det er bygging eller flyving. Om det er små, store, billige, rare, pene, raske eller trege fly.... vi hjelper hverandre. Det vi ikke liker er folk som driver med denne hobbyen for å vise seg frem, prøver å være bedre enn det dem er, eller prøver å lage kvalme i gjengen. For meg er denne hobbyen blitt et must for at jeg skal ha det bra... ja.... jeg er blitt avhengig derfor kan nok jeg til tider være hårsår når jeg oppfatter at andre med helt andre intensjoner, som da har gitt seg merke i et par tråder her på forumet. Jeg er også en av dem som husker veldig godt hvordan det var å starte med hobbyen. Da var vi uten simulatorer og forum som dette, jeg var på min tredje trainer før jeg klarte å lande. Nå selger nybegynnerne trainer'n sin like hel, er nok mye lettere i dag ja ha et fantastisk godt nytt flyår alle sammen.
        Har dere folk som bare flyr med el i klubben og?

Kunne tenkt meg en el jetfly, for turbin motor er langt over mitt budsjett angående rc fly. Har også Mc-dilla og det er ikke akkurat billig det heller...hehe
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• -GAS-
          • Jun 2007
          • 1323

Originally posted by spitmk16
          Har dere folk som bare flyr med el i klubben og?

Kunne tenkt meg en el jetfly, for turbin motor er langt over mitt budsjett angående rc fly. Har også Mc-dilla og det er ikke akkurat billig det heller...hehe
          . Det noen som har prøvd seg ja. Men om du skal ha et viftesett med batterier som skal tilsvare en turbin så blir ikke det billigere. Men en liten rakker i foam med riktig oppsett så har du farta til en billig penge
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

Comment

Working...