Regnet med at det var svaret ja,men da er det fort en faktor til inne i bildet disse har jo også en pris på hva de gjør osv,og begrenset plass i bilen osv.
Og at avsender deler opp fakturaen i 3 deler som igjen gir merarbeid med MVA refusjonen.
Men hvorfor den lave MVA% fra opprinnelselandet?
Ser at du har like lav % på direkte levert til Norge,så det kan ikke være "kostnaden" ved å få retunert utlagt MVA.Eller?
En liten ting angående regnestykket ditt,kansje ikke så alvorlig.
Import til Norge blir 20975,- + fortollningsgebyr
momsen blir beregnet fra Netto innkjøpspris+ frakt.
For ved Poste Restante så må du faktisk få retunert en avgift som er innbetalt MVA,og dette kan fort koste litt penger og ikke minst tid.Derfor brydde vi oss faktisk ikke om å få dette retunert fra blant annet Italia.Kjøpte minst mulig av varer og tjenester der.1000liters diesel tanker på bilen for å slippe å fylle der osv.
Mens ved en direkte eksport til Norge så blir MVA aldri innbetalt i avsender landet,derav ingen jobb med å kreve det tilbake.
Og at avsender deler opp fakturaen i 3 deler som igjen gir merarbeid med MVA refusjonen.
Men hvorfor den lave MVA% fra opprinnelselandet?
Ser at du har like lav % på direkte levert til Norge,så det kan ikke være "kostnaden" ved å få retunert utlagt MVA.Eller?
En liten ting angående regnestykket ditt,kansje ikke så alvorlig.
Import til Norge blir 20975,- + fortollningsgebyr
momsen blir beregnet fra Netto innkjøpspris+ frakt.
For ved Poste Restante så må du faktisk få retunert en avgift som er innbetalt MVA,og dette kan fort koste litt penger og ikke minst tid.Derfor brydde vi oss faktisk ikke om å få dette retunert fra blant annet Italia.Kjøpte minst mulig av varer og tjenester der.1000liters diesel tanker på bilen for å slippe å fylle der osv.
Mens ved en direkte eksport til Norge så blir MVA aldri innbetalt i avsender landet,derav ingen jobb med å kreve det tilbake.
Comment