Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moms på varer som blir byttet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Moms på varer som blir byttet?

    Hvordan er regelmentet der?

    Man sender feks en lader til utlandet, for å fikse den, evnt den blir byttet. Skal man betale ny moms eller ikke?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Du skal ikke betale moms en gang til. Posten har et eget skjema for dette som du fyller ut når du sender i retur til butikken.
    Mvh
    Morten Aase

    Comment


    • #3
      Originally posted by spitmk16 View Post
      Hvordan er regelmentet der?
      Man sender feks en lader til utlandet, for å fikse den, evnt den blir byttet. Skal man betale ny moms eller ikke?
      Hvis det er en garanti reparasjon så skal du ikke betale, men da må du passe på at du ordner med utførsel papirene hos tollen/posten først og at firmaet som reparerer legger ved en faktura som sier at det er en garanti reparasjon men 0 kroner i verdi.
      Får du ikke med en faktura som spesifiserer null verdi og garanti rep må du som regel betale moms og du risikerer mye ekstra arbeidet når du krever momsen tilbake!
      Dette virker hver gang når jeg sender ting til utlandet for garantirep.

      Er det ikke garanti så skal du betale moms for deler som er brukt, arbeidstid og frakt.....
      Last edited by Quadrocopter; 03-02-10, 12:20.

      Comment


      • #4
        Det du trenger er dette: Bring - 404

        Du trenger 2 eksemplarer med deg som avsender, og 2 eksemplarer med verkstedet som avsender. Når du sender til utlandet skal de to med deg som avsender ligge i en plastlomme utenpå pakken. Når den skal tilbake, så må du instruere verkstedet om å legge de to eksemplarene hvor de er avsendere i en tilsvarende plastlomme. Mye papir for lite, men det funket hvertfall for meg.
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment

        Working...
        X