Unconfigured Ad

Collapse

Posten, skal de levere?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hallingdal
    • Oct 2006
    • 70

Hei
    Posten skal levere når du har betalt for, såg meg mektig lei på att det alltid kom lapp med
    "forsøkt levert men kunden ikke hjemme" særlig når det stort er folk hjemme..
    Har sendt klage de siste gangene det har skjedd og her er svaret eg har fått.

Vi takker for din henvendelse.
    Det er beklagelig at kolli xxxxxxxx ikke ble levert som forventet.
    Saken er tatt opp med den aktuelle distribusjonsenheten. Skulle du oppleve at problemet gjentar seg, ber vi deg ta kontakt med oss med henvisning til saksnummeret i emnefeltet.

Kundekonsulent

Tlf 810 00 710

Faks 38 17 94 51
    kristiansand.kundeservice@posten.no

Posten Norge AS

Posten og Bring
    Kundeservice
    Serviceboks 629
    4606 Kristiansand S

Kanskje alle skulle sende inn ei klage hver gang det er en feil så kan det jo hende att det må skjerpe seg
    HB
    Hallingdal RC Klubb

Synergy N9
    TRex Pro 600N
    Trex 500 esd
    Trex 250
    Spectrum DX7
    Futaba 9C
    + noko flygreier.

Comment

• flarssen
      • Jan 2005
      • 1842

Originally posted by Brutus5
      Så man betaler for en service man IKKE får. Og når man klager så er det beklager, beklager, men det blir IKKE gjort noe, og man får IKKE refundert noe på prisen heller.
      Er vel det samme her som med NSB og sikkert mye annet her i landet; dyrt og dårlig.
      Fred Larssen

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by Litespeed
        De fleste av de sykt mange fraktselskapene i Norge er flinke på stykkgods, dvs 40 kg og oppover til flere tonn pr enhet man skal frakte, ikke helt de samme tidsfristene her.. Posten bryr seg ikke om store ting desverre....
        Posten har kjøpt opp Nor Cargo, og der har man hele trailere som skal til ett sted. Så det du sier stemmer ikke helt.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Raptor
          • Sep 2003
          • 837

For meg har den lenge vært død og begravet...

Posten bare er der og en trenger den sårt når en pakke kommer fra en eller annen plass. Godt råd: Bruk sporingen når denne finns. Følg med slavisk ankomst. Skriv ut hentelapp selv. Det kan du spare masse tid på.. Har inntrykk av at i posten jobber det motstrøms. Det som vi ikke rekker i dag tar vi i morgen eller dagen derpå? Problemet er at Posten ikke har noen konkurrenter på samme tjeneste. Eks. brev, pakkebrev, småpakker.

Husk postfunksjonærer brukte 3 år på skolebenken før. Post i butikk er ansatte som går på noen helgekurs eller blir opplært av de som allerede har vært på kurs. Geografisk har de ofte ikke begreper når en eks. skal sende noe innenlands. Spør gjerne om denne pakke skal til Norge he he...Hvor dum kan det være mulig å bli når det ikke står noe land annet enn bare navn, gate, postnummer og sted. Med det samme - skulle ikke forundre meg om det der EU hierarkiet finner ut at vi må sette på land også selv om det skal innenlands.
          Last edited by Raptor; 29-03-10, 17:12.
          Mvh.
          Rolv Leirro

Comment

• Litespeed
            • Jun 2005
            • 1064

Originally posted by spitmk16
            Posten har kjøpt opp Nor Cargo, og der har man hele trailere som skal til ett sted. Så det du sier stemmer ikke helt.
            Posten har sitt eget disdrubisjonsnett og Norcargo sitt selv om det er Posten som eier ,ingen samkjøring her enda bare litt oppe i Troms og Finnmark.
            Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• orjanp
              • Nov 2007
              • 726

Originally posted by Raptor
              Posten bare er der og en trenger den sårt når en pakke kommer fra en eller annen plass. Godt råd: Bruk sporingen når denne finns. Følg med slavisk ankomst. Skriv ut hentelapp selv. Det kan du spare masse tid på.. Har inntrykk av at i posten jobber det motstrøms. Det som vi ikke rekker i dag tar vi i morgen eller dagen derpå? Problemet er at Posten ikke har noen konkurrenter på samme tjeneste. Eks. brev, pakkebrev, småpakker.

Husk postfunksjonærer brukte 3 år på skolebenken før. Post i butikk er ansatte som går på noen helgekurs eller blir opplært av de som allerede har vært på kurs. Geografisk har de ofte ikke begreper når en eks. skal sende noe innenlands. Spør gjerne om denne pakke skal til Norge he he...Hvor dum kan det være mulig å bli når det ikke står noe land annet enn bare navn, gatte, postnummer og sted. Med det samme - skulle ikke forundre mef om det der EU hierarkiet finner ut at vi må sette på land også selv om det skal innenlands.
              Det er kun brev under 50g at Posten har monopol. Flere av de store postordre firmaene som driver med klær, benytter andre enn Posten til distribusjon av pakkene, eller bruker begge(Privpak og Mypak er to konkurrerende tjenester).

Du har rett at post kan bli liggende en stund dersom det er gjenligg en dag. For i Posten er det bedre at post som allerede er en dag forsinket blir to dager forsinket, enn at post som er i rute blir en dag forsinket på grunn av at posten som allerede var forsinket blir prioritert. Et eksempel, jeg ventet en film fra Platekompaniet sendt som A-Post. Ble sendt den 18.03. Det viste seg da at Posten hadde problemer med gjenligg på A-Post sendt den 17, 18, og 19.03 på grunn av oppstart av den nye Østlandsterminalen. Brevet mitt ble liggende helt til 25.03 før det ble sortert. Jeg fikk det da den 26.03.

Du vil bli overrasker over hvor mange som tror vi i Posten automatisk vet hvilket land pakken deres skal til basert på adressen. Det kommer ofte utenlandspakker som ikke har påskrevet mottakerland. Derfor kan det være at de ofte spør hvilket land pakken skal til.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Raptor
                • Sep 2003
                • 837

En bør vite

Originally posted by orjanp
                Det er kun brev under 50g at Posten har monopol. Flere av de store postordre firmaene som driver med klær, benytter andre enn Posten til distribusjon av pakkene, eller bruker begge(Privpak og Mypak er to konkurrerende tjenester).

Du har rett at post kan bli liggende en stund dersom det er gjenligg en dag. For i Posten er det bedre at post som allerede er en dag forsinket blir to dager forsinket, enn at post som er i rute blir en dag forsinket på grunn av at posten som allerede var forsinket blir prioritert. Et eksempel, jeg ventet en film fra Platekompaniet sendt som A-Post. Ble sendt den 18.03. Det viste seg da at Posten hadde problemer med gjenligg på A-Post sendt den 17, 18, og 19.03 på grunn av oppstart av den nye Østlandsterminalen. Brevet mitt ble liggende helt til 25.03 før det ble sortert. Jeg fikk det da den 26.03.

Du vil bli overrasker over hvor mange som tror vi i Posten automatisk vet hvilket land pakken deres skal til basert på adressen. Det kommer ofte utenlandspakker som ikke har påskrevet mottakerland. Derfor kan det være at de ofte spør hvilket land pakken skal til.
                En bør jo vite at pakken skal til Norge eller innenlands når det eks. står:
                Ola Nordmann
                Nordmannsgate XX
                0000 Nordvik

Står det Germany, Tyskland, Deutschland til slutt så er det noe annet.
                For å være mer inne på dette bør en jo være litt mer geografisk oppdatert enn den vanlige mann i gata.

En annen ting er jo at posten sender jo pakker i retur for nesten ingenting om adressen er stavet feil selv om postnummer er riktig.
                Mvh.
                Rolv Leirro

Comment

• orjanp
                  • Nov 2007
                  • 726

Det er akkurat det som er problemet, mange som sender til utlandet skriver ikke på mottakerland. Endel benytter og feil adressekort på pakker som skal til utlandet. Så det kan være at de har fått beskjed om å spørre.

Når det gjelder returen er det vanskelig å si hva som kan være årsaken til det. Nå vet jeg ikke hva du mener med adressen, men utgangspunktet er at det sorteres på postnummer. Så om den er korrekt, kommer pakken helt til tilhørende postkontor/pib. Men dersom gateadressen er feil, vil det i noen tilfeller være vanskelig å finne korrekt mottaker. Da er eneste utvei å returnere pakken. Men dersom mottaker da har kontroll på pakken gjennom å spore den, vil han kunne hente den selv om ikke han har fått hentelapp. Og gjør han det med det sammen den ankommer utleveringssted, når den ikke å bli returnert. Så et godt tips, er å alltid gi mottaker sendingsnummeret på pakken slik at han har mulighet til å spore den. Alltid.

Et generelt problem er at avsender er sløv med å kontrollere opplysningene som påføres pakken. Både for egne skrivefeil, men også om gateadresse og postnummer/sted er korrekt. Så en god regel er å alltid sjekke med mottaker og tilgjengelige registre om adressen som benyttes er korrekt.
                  Last edited by orjanp; 30-03-10, 08:53.
                  Ørjan Pettersen

Comment

• Mech
                    • Oct 2007
                    • 39

Bestilte fra PS-data med "Levert på døra mellom 17 og 21", noe jeg betalte ekstra for. Jeg skulle bli oppringt en time før . Fulgte sporingsnummeret og visste når denne pakka skulle dukke opp. Fikk SMS fra posten om at pakken var lastet opp på bil på morgenen, og så ikke et pip mer før det kom melding i 4 tida om at den var klar for utlevering på postkontoret!! "forsøkt utlevert" i 11-tida!!
                    Viste alle meldingene på postkontoret og spurte:
                    1. Hvorfor denne ikke denne IKKE ble levert slik som forutsatt?
                    2. Hvorfor ble jeg ikke oppringt EN time før, som forutsatt?
                    3. NÅR ble 11-tida definert til "mellom 17 og 21"?

Fikk til svar at "nei denne tjenesten har vi ikke her".
                    Neivel, og hvor opplyses det? Dere HAR tydeligvis tjenesten i den grad at dere tar BETALT for den, menn IKKE så langt at dere leverer den varen dere selger? Kanskje en sak for forbrukerrådet?
                    Hadde blikk kunnet drepe så hadde jeg blitt forandret til gassform der og da.....
                    Stein Løberg

Blade mSR, Micro P-51, FMS P-51
                    Honey Bee CP2
                    Honey Bee King 2
                    Raptor 50 Titan - OS 50 Hyper
                    JR 9xII m/DSM modul, Dx6i
                    FS One Sim

Comment

• orjanp
                      • Nov 2007
                      • 726

Det er et generelt problem i Posten. De tar betalt for tjenester de ikke leverer, og så er det opp til kunden å måtte klage.

Synes det i aller høyeste grad at det er en sak for forbrukerrådet. I tillegg bør du kreve portorefusjon hos Posten. Men der vil du sikkert få beskjed om at det er avsender som må be om refusjon siden det er de som står som kunde.
                      Ørjan Pettersen

Comment

Working...