Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irriterende at utviklingen ikke henger med på disse feltene.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Irriterende at utviklingen ikke henger med på disse feltene.

    Jeg begriper ikke at det kommer nye servoer på markedet idag som ikke takler 2S lipo batterier. Videre så blir sendere levert med nimh. Ladere og powersupply til fornuftige priser henger ikke med utviklingen innen batterier. Og få tak i 100 amp kontakter, da har du lite utvalg.

    Kan da umulig være så vanskelig å utvikle en god kontakt ala Dean (evnt andre merker) som takler 200 amp, eller en sender som tar lipo istedet for nimh (snakker om nå om middels dyre sendere og ned nå).

    Er jo sykt mange på verdensbasis som driver med el rc som skriker etter produktene. Hvorfor blir de ikke utviklet?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Originally posted by spitmk16 View Post
    Jeg begriper ikke at det kommer nye servoer på markedet idag som ikke takler 2S lipo batterier.
    De fleste produsenter i dag leverer servoer som er designet for 8-9V

    Kan da umulig være så vanskelig å utvikle en god kontakt ala Dean (evnt andre merker) som takler 200 amp,
    Og ta en DEANS eller tilsvarende plugg opp til 200A er definitivt ikke optimalt - den hadde blitt alt for stor og klumpete.
    200A plugger finnes i dag i den mest optimale formen - bullet.

    ...en sender som tar lipo istedet for nimh (snakker om nå om middels dyre sendere og ned nå).
    Sjekk den neste generasjonen sendere som dukker opp i markedet nå, Spektrum, Graupner..... - de kommer alle med LiPo.


    Er jo sykt mange på verdensbasis som driver med el rc som skriker etter produktene. Hvorfor blir de ikke utviklet?
    Det er markedet som bestemmer - når nok kunder spør om et produkt så dukker det opp - det er alt for mange produsenter innen denne og andre bransjer som har "brent" seg med å lansere kule tekniske duppe dingser som ingen kjøper
    Last edited by Quadrocopter; 07-08-10, 11:33.

    Comment


    • #3
      Mitt poeng i innlegget var at produsenter kommer med nye produkter med gammel teknologi. Spell nye servoer som ikke takler 2s lipo. Sendere som blir levert med nimh osv.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #4
        "Never change a winning team" - samme som andre erke konservative bradn's som Rolex osv - du endrer ikke noen som funker og kundene er fornøyd med.

        Så lenge 90% av brukerne ikke trenger mer så hvorfor.......

        Comment


        • #5
          Det er jo vanvittig mye utvikling fra de fleste merkene, men de seriøse kan jo ikke slippe produktene med en gang heller, de skal utvikles og testes grundig. Mange av brukerene har utstyret i modeller som er dyre og produsentene må da være sikre påa t produktet holder mål og det tar for noen år.

          Dessuten er det jo slik at 80% av kundene kjøper kopiene fra Kina istedet og det hjelper jo ikke akkuratt på utviklingen....
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Etter jeg tok opp hobbyen igjen for 4-5 år siden har det skjedd UTROLIG mye med produkter/utvikling så den kjøper jeg ikke.
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment

            Working...
            X