Unconfigured Ad

Collapse

Værsyk!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Værsyk!

Da har enda en sommer regnet bort. Det siler ned, og alt vi planlegger: Konserter,festivaler,bryllup,flyturer regner vekk!
    Er bare så inderlig lei av vann i nakken, mellom tærne, mugg råte og fuktskader. Hadde planlagt en liten tur ut med en av gliderne i dag, men hver gang jeg går ut av døren blir jeg møtt av det evige silende regnet.
    Var en tur med båt til Skudeneshavn, Kvitsøy og Stavanger - Sola området i sommer. Og da opplevde vi faktisk et gløtt av sol, fantastisk område når det av og til tørker opp litt. Fly museet på Sola er også verdt en tur, når man trenger å søke ly.
    Er bare så værsyk at jeg måtte få det ut. Hvordan har fly-sommeren vært for folket? Har den regnet bort? Eller har det vært et gløtt av og til?
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Også de som søker seg inn i gjørme, regn og kulde , sitter og ser på Birken på tv.....
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• ludachris
      • Jan 2008
      • 25

Om det er en trøst har det ikke vært bedre oppi nord...vurderte nesten flytting sørover i alt regnet. Ble ikke mye flytid i sommer så får håpe på en mild og fin høst. Trøsten får vel være at hangaren er nesten like full enda

Comment

• Raptor
        • Sep 2003
        • 837

Originally posted by ArneH
        Da har enda en sommer regnet bort. Det siler ned, og alt vi planlegger: Konserter,festivaler,bryllup,flyturer regner vekk!
        Er bare så inderlig lei av vann i nakken, mellom tærne, mugg råte og fuktskader. Hadde planlagt en liten tur ut med en av gliderne i dag, men hver gang jeg går ut av døren blir jeg møtt av det evige silende regnet.
        Var en tur med båt til Skudeneshavn, Kvitsøy og Stavanger - Sola området i sommer. Og da opplevde vi faktisk et gløtt av sol, fantastisk område når det av og til tørker opp litt. Fly museet på Sola er også verdt en tur, når man trenger å søke ly.
        Er bare så værsyk at jeg måtte få det ut. Hvordan har fly-sommeren vært for folket? Har den regnet bort? Eller har det vært et gløtt av og til?
        Da anbefaler jeg å reise hit...
        Discover a 5-star beachfront resort and spa in Phuket, Thailand, set on a private beach. Book a room directly to enjoy the best rates and perks.
        Mvh.
        Rolv Leirro

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Deler av mai, hele juni og første del av juli var det jo null nedbør omtrent... gulsvidd plen osv. Typisk uti fellesferien at regnet kommer Men man husker vel bare det som er i ferien? Syntes det er verre med all vinden som har vært, man må bruke tidlige morratimer eller sene kvelder for å få det lugnt i lufta.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

Originally posted by Raptor
            Da anbefaler jeg å reise hit...
            http://www.thavornbeachvillage.com/
            Ser behagelig ut! Er det noen fine hang i nærheten?
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

Comment

• ArneH
              • Dec 2009
              • 1562

Originally posted by ludachris
              Om det er en trøst har det ikke vært bedre oppi nord...vurderte nesten flytting sørover i alt regnet. Ble ikke mye flytid i sommer så får håpe på en mild og fin høst. Trøsten får vel være at hangaren er nesten like full enda

Har vært en del kastevind, så jeg har hatt en del overhaling og rep. av glidere . Var en tur hos slekta på Borkenes og Harstad. Var ganske fuktig nordpå også ja.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

Comment

• jotto
                • Jul 2007
                • 3060

Jeg har akkurat satt batteriene på lading, og nå begynte det selvsagt å regne. Kanskje man skulle vurdert radiostyrt ubåt istedet?

Med ubåt og vanntett raydiowarm kan man jo leke i allslags vær
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Simulator...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• xilian
                    Chief Executive Officer
                    • Feb 2009
                    • 6522

Simulator blir som oppblåsbar! Real Thing som gjelder, så jeg er
                    helt enig. Vi burde hatt mye bedre vær i Norge
                    Tom I. Arntsen

Comment

• ArneH
                      • Dec 2009
                      • 1562

Fortsatt regn i dag.

Ja ja, vi har det vel bra, når været er det verste vi kan klage på. Men jeg har bare så inderlig lyst på en fin dag på jordet med gliderne mine. Måtte bare få det ut, for nå har det vært noen våte kalde somrer. Virker som vi har fått Engelsk klima, med noen plussgrader og evig regn. Jeg snakker innimellom med han som driver vær-stasjonen for meteorologisk institutt, ikke langt unna meg. Han har registrert en tydelig forandring i klimaet mot høyere temp. og mer regn. Han har holdt på med vær-registrering i 40 år og har greie på været. Meteorologi har jo alltid betydd mye for oss fly interesserte. Irriterende å være "grounded" på grunn av klimaet.
                      Men ser at det er meldt noen fine dager til uken da her på Østlandet.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Nå må jeg vel frem med P & P for maken til sutring i en tråd......

Dette har da ikke vært så langt unna en normal norsk sommer. Hadde det ikke vært for den forb... skuldra så hadde det vært topp - mye flyging og mye moro.

Det hjelper også med en fantastisk uke i Hansthom på vårparten som får blodpumpa igang igjen etter vinterdvalen.

Men nå er det bare å finne frem å feste skiene - ingen ting er som vindstille vinter formiddager med -20° på stokken og 4 timer dagslys

Comment

• ArneH
                          • Dec 2009
                          • 1562

He he...det er vel det det har vært. En normal Norsk sommer. Enig, blir fint når fjorden fryser til, og det blir skikkelig plass til å fly. Da satser jeg på strøkent høstvær neste helg, så det blir mulig å fly de flyene jeg hadde gjort klar til denne helgen.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

Comment

• Seiler`n
                            • Mar 2005
                            • 821

ER nå greit med litt regn av og til...

Får litt fri ifra flyvingen og får gjordt noe hjemme..
                            Mvh
                            Stig Olsen
                            Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                            Pike Perfect X tail
                            Pike Brio / Giant
                            Alpina 4001
                            DG 500/22 Elan under opppussing
                            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Raptor
                              • Sep 2003
                              • 837

Originally posted by ArneH
                              Ser behagelig ut! Er det noen fine hang i nærheten?
                              Øya Phuket deler seg med en høy åsrygg i sør. (De kaller det sikkert fjell selv) Der veiene snor seg over mellom øst og vestsiden. Her burde det være muligheter å fly på vindene/hang/tremikk fra Amdaman/Indiske hav eller mot øst som er mot Krabis fastland. Faktisk er dette bare 30 min unna.
                              Mvh.
                              Rolv Leirro

Comment

Working...