Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå starter dyreplageriet igjen, dessverre.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå starter dyreplageriet igjen, dessverre.

    Nå starter jakta, der tusenvis av vilt blir skadeskutt hvert år. Hunder som har dårlig kondis, løper til de stuper. Jegere som knapt nok har rørt hagla, fyrer av skudd inn i store fugleflokker og skadeskyter titalls.

    Skulle ønske jegerne hadde samme krav som for modellflyvere. Vi jager ikke fugl i lufta, eller plager dyrelivet unødig. Vi har moral til å sørge for at dyrelivet blir mest mulig skånet. Er modellflyvere som har blitt kastet ut av klubben pga uvettig flyving etter fugl.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Originally posted by spitmk16 View Post
    Skulle ønske jegerne hadde samme krav som for modellflyvere.
    Etter hva jeg har skjønt er vel de formelle kravene større for jegere enn modellflygere..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Jeg har inntrykket av det motsatt. Ei helg med en kompis som har jaktprøva, så har du lov til å jakte på mandag du og. Men det blir vel heller neste helg, da tømmermenna gjerne må gi seg først også.
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Jøss, her var det mye uvitenhet ute og går.
        Med slike uttalelser risikerer dere å fyre opp mange jegere. Heldigvis har jeg selv tatt mine valium i dag slik at jeg ikke blir særlig provosert selv.
        Nei, nå må jeg ut å skadeskyte mest mulig vilt og drepe bikja.

        Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          hehe ingen ting er som en god provokasjon. Er vel like mange som har jaktlisens som ikke burde hatt den som folk med lappen som ikke kan kjøre bil....
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            NÅ starter dyreplageriet? Det foregår da hele året.
            Når jeg jobba på gilde så var det systematisk mord og slakt av minst 1000 dyr hver dag.
            Dyrene i skogen får i det minste en kjans til å stikke av å gjemme seg..

            (spiser kjøtt selv. It's just too good to miss..)
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

            Comment


            • #7
              Ja, nå skal hagla og FPV-utstyret monteres på helikopteret, finne noen flokker med rypekyllinger og fyre løs, mens jeg sitter i bilen og styrer det hele vha. 950mHz-linken. Hunden er trent til å følge helikopteret, rotorbladene kuttet ørene på den i fjor, men så lenge synet er i orden...
              Trond Nilsen

              Comment


              • #8
                Om jeg skulle dratt på jakt, skulle jeg hatt en slik:



                Lurer på om det er noen gjeldende regler for dette
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  Foreslår at du starter samme tråden på Kammeret.no
                  så kanskje uvitenheten din om jakt får seg en knekk.

                  Ser at det er mange myter som fortsatt rår i norges land.
                  Personlig går jeg inn i min 29'nde jaktsesong, ennå har ingen av jaktlagene jeg har vært på skadeskutt dyr (hjort og elg) og vi har lagt ned over 300 dyr totalt.
                  -63.
                  Graupner MC
                  JR
                  Multiplex
                  Turnigy.
                  Fly, alt for mange.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by per.oines View Post
                    Foreslår at du starter samme tråden på Kammeret.no
                    så kanskje uvitenheten din om jakt får seg en knekk.

                    Ser at det er mange myter som fortsatt rår i norges land.
                    Personlig går jeg inn i min 29'nde jaktsesong, ennå har ingen av jaktlagene jeg har vært på skadeskutt dyr (hjort og elg) og vi har lagt ned over 300 dyr totalt.
                    Uvitenhet?. Du benekter at elg og annet storvilt blir skadeskutt. Du benekter at jegere skyter inn i fugleflokker og dreper 3 og skadeskyter enda flere? Du benekter at folk har med lite trente hunder på jakt? syns det er sykt rart at tv2 frokost tv tok opp siste evne, viss det aldri forekommer...

                    En side som sier at elefantjakt er digg, og har diger artikkel om revesakser. Finner det lite seriøst...
                    Last edited by spitmk16; 01-09-10, 18:58.
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                    Comment


                    • #11
                      Du kan finne mørke sider ved enhver aktivitet/ hobby. Likeså med RC.
                      (For mye elg fører til sykdom og dermed større lidelser, gjelder også annet vilt)

                      Trodde uansett at du hadde en mer ironisk tone med innlegget ditt...
                      Trond Nilsen

                      Comment


                      • #12
                        Dette er helt håpløst å diskutere.
                        Det er dårlige sider ved alt som gjøres. Rc, bilkjøring, fyll, folk med våpen, osv osv.Blant annet planlagte drap/utrydding av mennesker som jeg virkelig syns er ille, men vi får ikke gjort noe.
                        Denne blir bare håpløs!

                        Comment


                        • #13
                          Herregud... det er vanskelig å lokke dyra til armlengdes avstand for å kunne sikre dødelig treff!

                          Kikk i butikkdisken og tenk deg hva som ligger bak deilige kyllingfileter og annet snacs....


                          mvh
                          Alf

                          Sendt via Tapatalk fra min HTC Desire
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spitmk16 View Post
                            Uvitenhet?. Du benekter at elg og annet storvilt blir skadeskutt. Du benekter at jegere skyter inn i fugleflokker og dreper 3 og skadeskyter enda flere? Du benekter at folk har med lite trente hunder på jakt? syns det er sykt rart at tv2 frokost tv tok opp siste evne, viss det aldri forekommer...

                            En side som sier at elefantjakt er digg, og har diger artikkel om revesakser. Finner det lite seriøst...
                            Takk for at du tillegger meg meninger jeg ikke har.

                            Foreslår igjen at du diskuterer modellfly her og jakt på kammeret.no
                            -63.
                            Graupner MC
                            JR
                            Multiplex
                            Turnigy.
                            Fly, alt for mange.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by per.oines View Post
                              Takk for at du tillegger meg meninger jeg ikke har.

                              Foreslår igjen at du diskuterer modellfly her og jakt på kammeret.no
                              Jeg har en god tro på at de som reagerer på slike innlegg som jeg skrev, er de som tar ansvar for sin hobby. De er gode skyttere og prøver å minimimere smerten for dyret. Når du skriver at ditt jaktlag har lagt ned 300 dyr og aldri hatt skadeskyting, så blir jeg ikke overrasket.

                              Dritt finns i alle hobbyer og innen jakt og rc også, dessverre. Noen ansvarsløse idioter av jegere ødelegger for mange andre.

                              Det er ansvarsløse jegere som er kun ute etter kjøttet jeg vil til livs. Ikke de som har god jakt kunnskap, minimerer dyrets lidelser, og bruker mye tid på skytebanen.

                              Men uansett. Ha en flott jakt sessong. Måtte du og ditt jaktlag ha fortsatt en flott statistikk med null skadeskytinger i år og.
                              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                              Comment

                              Working...
                              X