Announcement

Collapse
No announcement yet.

Synes min nye bil hadde bra pusserblader Men....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Synes min nye bil hadde bra pusserblader Men....

    Synes min nye bil hadde bra pusserblader Men....så var jeg inne på Torshov Bilrekvisita i Skien. På disken ved kassa stod noe som vekket min nysgjerrighet...Damen, pen og fager kom bort og jeg spurte..Hva er det her? spurte jeg. Jo det var noe sjefen hennes hadde tatt inn som prøve. (NB: Skal kjøpe en ekstra i morgen så legger jeg ut navn å produktet) Det var noe en vasket frontruta med. Sjefen hadde kjørt fra Elverum og til Oslo i pøsende regn og brukte ikke pusserene en gang. Hm???? Fikk ikke dette til å funke i huet mitt. Alikevel ville jeg teste dette "vidundermiddelet".
    Når jeg kom hjem så skulle en forsegling brytes og en skulle dra denne holderen først opp og ned over hele ruta. Deretter på tvers. Videre skulle en tørke dette vekk med pussepapir. Nå regnet det ikke da jeg gjorde det så jeg fikk ikke testet det. For 2 uker siden kjørte jeg på E6/Mosseveien der det er 100 km/t. Safe som jeg er så lå jeg ute til høyre i like over 90 km/t og kjørte inn i et regnvær der pusserbladene på bilene gikk på 2. Jeg slo jo av refleks på mine og kom til å tenke på dette jeg hadde hatt på ruta og slo av. Til min forskrekkelse så prellet vannet bare av. På ca. 2 mil som det regnet som et skybrudd trengte jeg ikke å røre pusserene. Passasjerene i bilene som kjørte forbi så ut til å lure..hmmm. Jo da det funket. En må bruke pusserene når en nærmer seg 60 km/t..
    Behandlingen lovet å holde i 3 mnd. Anbefales.
    Mvh.
    Rolv Leirro

  • #2
    hmm... tro om dette er noe som kan brukes på fly? Tenker spesielt på seilfly. Høres interessant ut!
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Pussepapir som i sandpapir? På glass? :O
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #4
        Jøss! Så mye som det regner her så må jeg også prøve!
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #5
          Det finnes mange forskjellige slike produkter, de som har vist seg å fungere samt holde best, er Nanolotus Glassforsegling, og Nanolex Glass Premium.
          Begge de krever noe mer jobb enn det du sikter til (ca 30min.) men de holder til gjengjeld i opptil 1 år....

          Jeg trenger ikke å bruke viskerne over 50km/t
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            ...eller Aquapel som jeg har god erfaring med. Legges på akkurat slik som Raptor beskriver og skal holde minst 6mnd. Har hatt dette på bilene over 1 år nå og effekten er fortsatt god.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jostein View Post
              Pussepapir som i sandpapir? På glass? :O
              Pussepapir kan være så mangt men da sier vi tørkepapir da.
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment


              • #8
                Jeg har også brukt slik stoff tidligere. Det het Rain-X.

                Fungerer helt supert i regnvær, men når det bare er litt yr blir ruta litt vanskelig å se igjennom. Blir hvit nærmest. Men da er det vel bare å bruke pusserne innimellom.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by roadrune View Post
                  Det finnes mange forskjellige slike produkter, de som har vist seg å fungere samt holde best, er Nanolotus Glassforsegling, og Nanolex Glass Premium.
                  Begge de krever noe mer jobb enn det du sikter til (ca 30min.) men de holder til gjengjeld i opptil 1 år....

                  Jeg trenger ikke å bruke viskerne over 50km/t
                  Dette produktet som roadrune skriver om funker alldeles perfekt! Jeg har kun erfaring med Nanolex, men dette er altså ruteforsegling som man påfører ruten, lar det tørke og polerer av. Det koster dog litt mer enn RainX som det raptor skriver om men funker alldeles perfekt og holder i 3-4 mnd!

                  Comment


                  • #10
                    Pussig!
                    Flisespikkeri er gøy!
                    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                    Dyrøy MFK
                    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                    http://rolv.info

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by OAK View Post
                      ...eller Aquapel som jeg har god erfaring med. Legges på akkurat slik som Raptor beskriver og skal holde minst 6mnd. Har hatt dette på bilene over 1 år nå og effekten er fortsatt god.
                      Det heter nettopp Aquapel
                      Mvh.
                      Rolv Leirro

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Raptor View Post
                        Synes min nye bil hadde bra pusserblader Men....så var jeg inne på Torshov Bilrekvisita i Skien. På disken ved kassa stod noe som vekket min nysgjerrighet...Damen, pen og fager kom bort og jeg spurte..Hva er det her? spurte jeg. Jo det var noe sjefen hennes hadde tatt inn som prøve. (NB: Skal kjøpe en ekstra i morgen så legger jeg ut navn å produktet) Det var noe en vasket frontruta med. Sjefen hadde kjørt fra Elverum og til Oslo i pøsende regn og brukte ikke pusserene en gang. Hm???? Fikk ikke dette til å funke i huet mitt. Alikevel ville jeg teste dette "vidundermiddelet".
                        Når jeg kom hjem så skulle en forsegling brytes og en skulle dra denne holderen først opp og ned over hele ruta. Deretter på tvers. Videre skulle en tørke dette vekk med pussepapir. Nå regnet det ikke da jeg gjorde det så jeg fikk ikke testet det. For 2 uker siden kjørte jeg på E6/Mosseveien der det er 100 km/t. Safe som jeg er så lå jeg ute til høyre i like over 90 km/t og kjørte inn i et regnvær der pusserbladene på bilene gikk på 2. Jeg slo jo av refleks på mine og kom til å tenke på dette jeg hadde hatt på ruta og slo av. Til min forskrekkelse så prellet vannet bare av. På ca. 2 mil som det regnet som et skybrudd trengte jeg ikke å røre pusserene. Passasjerene i bilene som kjørte forbi så ut til å lure..hmmm. Jo da det funket. En må bruke pusserene når en nærmer seg 60 km/t..
                        Behandlingen lovet å holde i 3 mnd. Anbefales.
                        Rain-x fungerer bedre. Når du har akkurat tatt den på, så behøver du å kjøre 50 km før vannet preller av. Jeg har også hørt at dersom vindusviskeren ryker, så kjøper man ett eple. Man tar eple utover ruta og det vil ha samme effekten. Den effekten varer vissnok ikke så lenge. Men gammelt husmor tips... (ikke prøvd selv)
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment

                        Working...
                        X