Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dollaren er under 6 kr igjen, nærmere bestemt 5,88, fin fin julegave...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dollaren er under 6 kr igjen, nærmere bestemt 5,88, fin fin julegave...

    Håper vi ser 5,50 eller kanskje 4,95 før jul, det hadde vært digg.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Nei, håper ikke det...
    Har brukt sommeren på å kjøre ting på fyllinga og selge osv. Dumt om det blir stinn brakke igjen før våren kommer!!!

    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg for min del håper på ØKT volum og LAVERE priser hos NORSKE forhandlere...
      Men der spiller jo dollarkursen inn, så det er bra ja.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Da må oljeprisen en del opp. Da ramler dollaren.

        PS: har funnet ut at med arbeidsgiver med store lagerlokaliteter er bra. Har opprettet fjernlagring av en del av gadgetene
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian View Post
          Jeg for min del håper på ØKT volum og LAVERE priser hos NORSKE forhandlere...
          Men der spiller jo dollarkursen inn, så det er bra ja.
          Lav dollar er fordel for norske importører også, de kan ta inn større volum, og dermed presse prisene ned. De blir mere konkuransedyktige ovenfor utlandet.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Originally posted by spitmk16 View Post
            Lav dollar er fordel for norske importører også, de kan ta inn større volum, og dermed presse prisene ned. De blir mere konkuransedyktige ovenfor utlandet.
            Vel - hvis du ser dette i et større perspektiv så blir det feil

            Siden velstanden i AS Norge er basert på eksport av sort gull og betaling av denne oljen skjer i dollar så betyr lav dollar en katastrofe for Norge (vel å merke hvis ikke oljeprisen justeres oppover i takt med synkende dollar verdi)

            Oljen som produseres i Norge er noe av den dyreste oljen som produseres i verden - en lav dollar vil dermed gjøre en del brønner "ulønnsomme" og dermed vil inntektene til AS Norge og vi som bor her synke drastisk (vi gjør jo snart ikke så mye annet verdiskapende i dette landet enn å skyfle råvarer til andre land...)

            Når du og jeg ikke lenger har den kjøpekraften vi har de dag slutter vi å handle duppdietter og dermed vil heller ikke norske forhandlere få noe økning i volum eller omsetning og man ender opp med at Norske priser øker isteden for å synke.

            Heldigvis har vi opp til nå blitt reddet i slik situasjoner ved at forbruket av olje har økter ved lavere $ verdi og dermed har man kunnet kompensere for fallende inntekter.


            Det ideelle for Norge er en høy dollar verdi og høy oljepris - dette smører lommeboka.
            Last edited by Quadrocopter; 25-09-10, 18:37.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Vel - hvis du ser dette i et større perspektiv så blir det feil

              Siden velstanden i AS Norge er basert på eksport av sort gull og betaling av denne oljen skjer i dollar så betyr lav dollar en katastrofe for Norge (vel å merke hvis ikke oljeprisen justeres oppover i takt med synkende dollar verdi)

              Oljen som produseres i Norge er noe av den dyreste oljen som produseres i verden - en lav dollar vil dermed gjøre en del brønner "ulønnsomme" og dermed vil inntektene til AS Norge og vi som bor her synke drastisk (vi gjør jo snart ikke så mye annet verdiskapende i dette landet enn å skyfle råvarer til andre land...)

              Når du og jeg ikke lenger har den kjøpekraften vi har de dag slutter vi å handle duppdietter og dermed vil heller ikke norske forhandlere få noe økning i volum eller omsetning og man ender opp med at Norske priser øker isteden for å synke.

              Heldigvis har vi opp til nå blitt reddet i slik situasjoner ved at forbruket av olje har økter ved lavere $ verdi og dermed har man kunnet kompensere for fallende inntekter.


              Det ideelle for Norge er en høy dollar verdi og høy oljepris - dette smører lommeboka.
              Fan ta deg, Frank, du har jo helt rett
              Jo Skavhaug

              ..sånn ca..

              Comment


              • #8
                Samma for meg hva som skjer når den er lav. Bare den blir litt lavere så skal jeg kan ta inn en 4 syl 200cc

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Quadrocopter View Post
                  Vel - hvis du ser dette i et større perspektiv så blir det feil

                  Siden velstanden i AS Norge er basert på eksport av sort gull og betaling av denne oljen skjer i dollar så betyr lav dollar en katastrofe for Norge (vel å merke hvis ikke oljeprisen justeres oppover i takt med synkende dollar verdi)

                  Oljen som produseres i Norge er noe av den dyreste oljen som produseres i verden - en lav dollar vil dermed gjøre en del brønner "ulønnsomme" og dermed vil inntektene til AS Norge og vi som bor her synke drastisk (vi gjør jo snart ikke så mye annet verdiskapende i dette landet enn å skyfle råvarer til andre land...)

                  Når du og jeg ikke lenger har den kjøpekraften vi har de dag slutter vi å handle duppdietter og dermed vil heller ikke norske forhandlere få noe økning i volum eller omsetning og man ender opp med at Norske priser øker isteden for å synke.

                  Heldigvis har vi opp til nå blitt reddet i slik situasjoner ved at forbruket av olje har økter ved lavere $ verdi og dermed har man kunnet kompensere for fallende inntekter.


                  Det ideelle for Norge er en høy dollar verdi og høy oljepris - dette smører lommeboka.
                  Du har helt rett , men frem til jul vil jeg ha lavest mulig dollarkurs, fordi jeg skal gjøre noen storinnkjøp i utlandet.
                  Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by anders e View Post
                    Samma for meg hva som skjer når den er lav. Bare den blir litt lavere så skal jeg kan ta inn en 4 syl 200cc
                    til en pris i NOK under tollgrensen.
                    Ørjan Pettersen
                    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                    Comment


                    • #11
                      Det blir vanskelig. Men greit å få det billig som mulig. Er ikke så mye som skal til før det utgjør litt på denne.

                      Men visst jeg vil kan jeg få den i en kontainer med Harley's, og da ble det visst ikke noe extra...................

                      Comment

                      Working...
                      X