Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Hvordan påvirker det oss om handelsavtalen med Kina går i vasken?
Tror den gjengse kineser gir blaffen i hvor du kommer fra så lenge du vil kjøpe produktet hans. De er sikkert også smarte nok til å skjønne at det er en komite i Norge som har tatt denne avgjørelsen, ikke hele det norske folk.
I lys av hvem som mottok fredsprisen kan det nå se skummelt ut for forholdet mellom Norge og Kina, og tilhørende handelsavtale.
Hva skjer da med alle oss som oftere handler i Kina enn på den lokale Kiwi'en?
Først og fremst, tror neppe det skjer.
Meg bekjent så er ca 18 prosent av all import fra Kina. Så Kina vil tape mye på det. Eksporten aner jeg ikke.
Men viss det skjer....
Problemer med billige klær, elektronikk og andre produkteer som kommer fra Kina
Kina vil stoppe all norsk industri som bruker en av 15 av de mest sjeldne jordmetaller som Kina idag har 100% av markedet av, pga forekomstene.
Kina er en gigantisk supermakt, bare ikke rent millitært, ennå...
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Betryggende å høre. Mulig det er litt snevert å tenke slik, men når eg hørte det at Kina blir "fiendtlig" mot Norge så var dette det første som slo meg.
Thorbjørn Kirkeleit
Haugaland Modellflyklubb
Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul
Ingen fare. Pengene snakker meget sterkt i Kina.
Om det skulle noen sanksjoner (som er meget usannsynlig) ville det på et øyeblikk dukket opp aktører som hadde solgt til hvem som helst via et annet land.
No problems!
Last edited by sap_2000; 08-10-10, 15:36.
Reason: leif
I lys av hvem som mottok fredsprisen kan det nå se skummelt ut for forholdet mellom Norge og Kina, og tilhørende handelsavtale.
Hva skjer da med alle oss som oftere handler i Kina enn på den lokale Kiwi'en?
Tro det der er mer enveiskjørt om vi i det hele tatt kommer til å merke noe. Så lenge Kina kan eksportere og selge er nok det ok. Hva som skjer med import fra Norge er en annen sak. Da tenker jeg på spes. laks etc. Så lenge de kan spy ut vedr. eksport så går nok den vante strømmen som før til oss - hva det nu enn er. Det er nok mer i politiske kretser det blir mest merkbart og etter en stund så er allt glemt igjen antar jeg.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment