Unconfigured Ad

Collapse

Problemer med rc utstyr på en flyplass?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Problemer med rc utstyr på en flyplass?

Jeg tenker på at dersom man stapper elektronikken i en koffert, med motor og alt, så kan dette fort bli en "bombe" for en flyplass. De ser jo kun omrisset av utstyre man har i en koffert. Eller er ikke dette noe problem?

Kjedelig om man tar med en massiv motor i kofferten og dette fører til "bombetrussel" på en flyplass.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Raptor
    • Sep 2003
    • 837

Originally posted by spitmk16
    Jeg tenker på at dersom man stapper elektronikken i en koffert, med motor og alt, så kan dette fort bli en "bombe" for en flyplass. De ser jo kun omrisset av utstyre man har i en koffert. Eller er ikke dette noe problem?

Kjedelig om man tar med en massiv motor i kofferten og dette fører til "bombetrussel" på en flyplass.
    Det er nok bare tanker..Reiser en del i Asia og har aldri opplevet noe av dette..men de sjekker laptop mer enn du ofte ønsker. Hadde de kunnet vrengt harddisken så hadde de sikkert gjort det også. Eks. en gang jeg kom fra Bangkok og hadde kjøpt 2 flasker Cognac til julegave mm. Dette var pakket og forseglet med kvittering inni på klar plastpose. Da jeg kom til Copenhagen i transit fikk jeg beskjed om enten å kaste det eller kartere det med skulderbagen.. Fludiumet var såpass dyrt her hjemme at jeg valgte det siste. Heia EU/Schengen og allt det der tenkte jeg på min vei for å sjekke ut av DK. For å gjøre det lovlig og uten å miste det måtte jeg som sagt sjekke ut av Danmark. Levere bagen for innsjekk til OSL/Oslo/Gardemoen og sjekke inn på nytt - noe som tok over 1 1/2 time ekstra i eviglange køer. (Godt å ha god tid da) M.a.o. Sjekke inn, sikkerhetssjekk, passkontroll og hele greia pånytt. Det idiotiske i systemet er at overallt på flyplasser så er jo taxfree etter innsjekk av bagasje også i Bangkok. På forhånd kan jeg også nevne at jeg bruker en karbonskinne utenpå ankel/sko p.g.a prolapsskade. Jeg hadde reist rundt i hele Asia uten at noen security hadde bemerket dette. I Copenhagen fattet de mistanke ved kroppsbefølingen og jeg ble geleidet til et visiteringsrom av en streng? dame. Venta der i ca. 15 min. til det kom en mannlig betjent. Her måtte jeg forklare hvorfor og ble gått nærmere i sømmen om jeg hadde mistenkelig våpen eller dynamitt (ler) skult i denne. Så da så...det skal ikke være enkelt..selv om de bare gjør sin jobb..

En annen ting er at de er trenet til å se innhold i kofferter og utstyret de bruker er meget bra. På noen flyplasser kan de snu og vende på innholdet i nærmest 3D som i en nærmest CT eller MR scanner og det er bare når de er usikker at de ber deg åpne. En annen ting er at bagasjen din ikke skal være ute av synsvidde/ubevoktet av deg. Skjer det så tar de den.
    Last edited by Raptor; 18-12-10, 18:20.
    Mvh.
    Rolv Leirro

Comment

• bengtern
      • Oct 2005
      • 313

Jeg ble en gang hentet ut av sikkerhetskontrollen for å forklare hva jeg hadde i kofferten. De hadde sett litt klumper og ledninger. Da jeg sa at det var et lite fjernstyrt helikopter var alt ok og jeg kunne gå ombord i flyet. Dette var på den enorme flyplassen på Stord, og det hadde gått fint på Gardermoen litt før.
      -----------
      Bengt

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

Det "verste" jeg har opplevd når jeg har hatt med heli og en haug med lipoer i håndbagasjen er litt humring når de ser hva kofferten inneholder
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

Working...