Har noe småtjafs som kommer fra HK.. Sporet som sendt fra HK 09.April.. men fremdeles er den nå fremdeles i lufta der den har vært i en uke så den pk. kommer neppe før Påske. Noen bedre..?
Unconfigured Ad
Collapse
Hvor lenge har du ventet på snadder fra Kina?
Collapse
X
-
Har hatt 3 pakker fra HK nå i det siste, og alle har brukt fra 3 til 4 uker. Samtlige pakker jeg har hatt fra både sverige og HK i det siste, har også blitt stoppet og skjekket i tollen, og dette har jo også tatt noen dagerLast edited by Tertitten; 16-04-11, 20:58.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Venta 54 dager på noen batterier nylig.
Mest vanlig med 2-3-4 ukerComment
-
Jeg venter også i spenning på sykkelbudet fra kina. " package left china for its destination 8th of April" ikke sett noe til pakken enda. Tålmodigheten blir satt på prøve. (bestilte rundt 25Mars)Last edited by ole.foll; 16-04-11, 20:34.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
Det er avhengig av hva du bestiller og hvilken frakt metode du bruker
Fikk akkurat en pakke fra HK som var sendt med EMS raskt og smertefritt...
2 dager hos HK
5 dager fra HK postkontor til Gardermoen (helg)
Tollbehandlet samme dag
og på døra hos meg kl 12 dagen etter
En kompis bestilte samtidig og det gikk like fort.
Skal du bestille LiPo så går det vesentlig tregere p.g.a. da kjører de oppsamling og utshipping med swisspost over Singapore + melkerute igjennom Europa.
Vanlig pakkepost er nedprioritert hos HK og det kan fort ta en uke før de plukker å leverer etter dette går det 1-3 uker med post - ligger det noen store LiPoeri denne pakken så kan du garanterer at det tar ekstra tid.
Videre elsker toll dudene vanlige postpakker fra onkel Shazeer Normann.....
Har lært meg en ting - handler man fra HK / Kina så styr unna vanlig pakkepost (airmail)Last edited by Quadrocopter; 16-04-11, 20:58.Comment
-
Bestilte fra TargetHobby 12/4, status "on delivery", men tracking nummeret er fremdeles ikke registrert hos Posten.noLast edited by Biplan; 16-04-11, 21:43.Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyereComment
-
Takk for tipset, visste ikke at det er forskjellig prioritering. Jeg pleier å velge airmail fordi prisen er lavest. Har alltid fått det jeg har bestilt, lengst tid tok det mens det var Kinesisk Nyttår (ca 4 uker, tror jeg). Lav pris er eneste grunnen til at jeg bestiller fra Det Fjærne Østen. Men "snadder" - det finner jeg ikke der, bare knapt brukbare ting.
Dro opp der for å hente den ut og endte opp med følgende regnskap:
varer for 300.-
Moms 75.-
Håndteringsgebyr og avgifter til posten 145.-
Momsen er grei men for 145.- ($24) kunne jeg ha oppgradert frakta til EMS (9$ spart), da hadde total kostnaden blitt lavere, jeg hadde sluppet å bruke bil + bompenger for å hente den og pakka hadde kommer dobbelt så raskt hjem på døra!
Hvis ikke verdien på varene er så lav at den er under moms fritak grensen så bruker jeg konsekvent EMS - ulempen er at det alltid blir handlet noe ekstra for å fylle opp vektgrensen.....
HK prioriterer EMS når de plukker - har de mye å gjøre (noe som er normalt) så kan det gå 2-3 ganger raskere å få plukket EMS varer enn AirmailLast edited by Quadrocopter; 16-04-11, 21:56.Comment
-
Momsen er grei men for 145.- ($24) kunne jeg ha oppgradert frakta til EMS (9$ spart), da hadde total kostnaden blitt lavere, jeg hadde sluppet å bruke bil + bompenger for å hente den og pakka hadde kommer dobbelt så raskt hjem på døra!
Hvis ikke verdien på varene er så lav at den er under moms fritak grensen så bruker jeg konsekvent EMSLast edited by Biplan; 16-04-11, 22:07.Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyereComment
-
Ulempen med EMS er at hvis man ikke er hjemme når de kommer for å levere pakka - i arbeidstiden, da er man på jobb -, så tar det enda et par dager før man får brev i postkassa om at pakka er forsøkt levert. Å ringe og spørre først om noen er hjemme (som UPS) gjør de visst ikke selv om mobilnummeret står på fakutraen. Og så ma man hente den selv likevel.
Du har jo tracking nummerert som gir deg info om at pakken ikke kunne leveres, i mitt tilfelle så havner den på mitt lokale postkontor noen timer senere - stikker du innom der med tracking nummerert etter jobben så skulle det ikke by på noen problemer å få den utlevert.Comment
-
Varene kan være langt på vei selv om ikke posten har registrert de. Det ser man om man søker direkte hos det aktuelle frakteselskapet. F.eks på swisspost.ch har jeg fulgt varer lenge mens posten fortsatt sier ukjent. Det samme med varer fra USA, og også EMS. Ofte når posten får opp status sendt så ligger varene nermest på dørstokken.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Men Norge står ikke på lista over land på Swiss Post - Swisspost InternationalTom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
-
Du bare søker på tracking nummer direkte i søkefeltet for pakkesporing. Du behøver ikke velge land eller noe som helst.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment