Unconfigured Ad

Collapse

el-fly.dk betale dansk moms?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

el-fly.dk betale dansk moms?

heisann!
    liten hastesak her, fikk nettopp betalings info fra elfly.dk, og der var det inkl dansk mva, det er forsåvidt ok, siden det står på deres sider også, men kommer jeg da til å måtte momse når pakken ankommer til norge også?
    blei virkeligt i tvil her no.
  • Svein Erik Riis
    • Feb 2006
    • 477

Jepp,både for frakt og dansk mva. Få de til å trekke fra den danske mva. Lykke til
    Svein Erik Riis
    Ikkje Noko Problem
    Sent from a Jeti DC 16

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

Takker for den, sender bare mail igjenn og sier dem skal trekke i fra mva.

Comment

• kapia
        • May 2005
        • 1435

blei litt irritert over den der kjennte jeg, så lenge den ordren der går til Norge, og det kan dei dokumentere overfor sine egne myndigheter, så går vell igrunn 25% av summen rett i lommen til el-fly.dk, siden dem garantert ikke skal momse av varer som drar ut fra landet, samme måte som i Norge ikke sant. følte meg kanskje litt snytt der på en måte, men jeg vet ikke, får nok sikkert en avklaring på dette i morgen en gang...

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

Du har ikke brukt feil utsjekk knapper da? Det er vel forskjell på "kjøp knappene" avhengig av hvor varen skal sendes. For man behøver ikke be dem trekke fra dansk mva ved salg til Norge. Det har de alltid gjort uoppfordret.
          arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

trykk her for norge og sverige eller noe i den dur har ikke trykket feil, siden jeg hadde den samme diskusjonen med en kamerat som handla noe der i forrige uke.

Comment

• helistupid
              • Aug 2006
              • 164

Originally posted by kapia
              blei litt irritert over den der kjennte jeg, så lenge den ordren der går til Norge, og det kan dei dokumentere overfor sine egne myndigheter, så går vell igrunn 25% av summen rett i lommen til el-fly.dk, siden dem garantert ikke skal momse av varer som drar ut fra landet, samme måte som i Norge ikke sant. følte meg kanskje litt snytt der på en måte, men jeg vet ikke, får nok sikkert en avklaring på dette i morgen en gang...
              Her har du kanskje litt å slå i bordet med, hentet fra:Norske regler vedrørende told, moms, skat og afgifter - Danmarks ambassade Norge

Told- og momsregler gældende for produkter, der eksporteres fra Danmark til Norge
              Din faktura være uden dansk moms. Dine kunder bliver i stedet opkrævet norsk moms, når varen indfortoldes i Norge. Sendes varen som pakkepost gennem postvæsenet, opkræver Posten gebyr. Gebyret nedsættes, hvis modtager selv fortolder pakken via nettet. Husk at fakturakopier skal medfølge pakkerne.

Arne E.

Comment

• kapia
                • May 2005
                • 1435

se der ja! jeg tenkte meg det var noe slikt! toskete om dem er klar over det, men bruker slike trekk med nye kunder..... anyway, jeg skal ikke si noe før jeg vet sikkert, og det vet jeg kun når den svarer på mailen min takker mye for hjelpen, skal holde dere oppdatert jeg!

Comment

• Kyrre
                  • Feb 2009
                  • 2322

"Invoices send to countries outside the EU do not include Danish taxes" står det på sidene deres så da har noen der borte tatt "en lille en" for mye. Eller kanskje "en stooor en".

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

hmmmmm, MEN, tror danskene vi er i eu pga vi er waanabe eøs?????????

Comment

• Knett
                      • Nov 2005
                      • 139

Det ordner seg sikkert i morgen, har handlet mye fra Jan og det har aldrig vært noe problem med
                      for mye moms.
                      ----------------------------------------------------------------------
                      Kenneth Thommesen
                      http://www.vingen.no/
                      www.bmfk.org

Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
                      RaceM, Aspire
                      Pike Perfection
                      35cc Extra 260
                      Extra 300L Leki

Comment

• kapia
                        • May 2005
                        • 1435

er det jeg også tror, men måtte spørre før jeg betalte.

Comment

• kapia
                          • May 2005
                          • 1435

god kveld folkens!
                          Da har alt ordnet seg, var litt forvirring den første mailen, siden det stod nederst på siden att totalsummen var i like stor som i nettbutikken (da jeg la inn varene) + forsendelse! blei litt paff der.
                          men i en mer detaljert mail fra wenche, så kunne hun vise til att i den summen hun kom frem til, så var det fratrukket dansk moms, men lagt til gls frakt! hvordan i all verden kunne jeg vite det når ordre mailen sier att forsendelsen ikke var reknet ut enda ei heller lagt til.

jajaja, anyway, det er godt å være norsk i danmark!

Comment

• Lars N
                            Moderator
                            • Apr 2002
                            • 2891

hehe ordner seg som alltid. Har aldri hatt noe problemer med El-Fly, ordentlig god butikk og absolutt vært en tur innom om man er i Danmark...
                            Lars Norberg

Comment

• kapia
                              • May 2005
                              • 1435

jaa det tror jeg på, sånne butikker er altid skummle, blir værendes der i timesvis

Comment

Working...