Unconfigured Ad

Collapse

DHL vs EMS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

DHL vs EMS

Jeg ser DHL er litt raskere enn EMS når det gjelder å frakte noe fra Kina til Norge, men jeg er i den tvil att jeg mener noen har dårlige erfaringer med DHL siden dem skal ha en liten formue for å fortolle sakene til Norge.
    Hva bør jeg velge?
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Jeg har brukt dhl og kommer bare til å bruke de sant jeg har mulighet. makan til service og rask levering har jeg aldri opplevd! Ikke fått noe avskrekkende tollgebyr heller. Fikk 200kr i mva på compassen min. Ingen toll.
    Last edited by Trulsen; 26-05-11, 19:31. Reason: fra toll til tollgebyr (details baby, details)

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

toll får du ikke på leketøy, klær, bøker osv, men å fortolle= ta seg betalt for å rekne og betale mva til staten..... cluet er att det er free shipping, og jeg er intr om DHL skal ha store summer for å gjøre noe posten gjør billigt

Comment

• Skartun
        • Aug 2008
        • 231

Originally posted by Trulsen
        Jeg har brukt dhl og kommer bare til å bruke de sant jeg har mulighet. makan til service og rask levering har jeg aldri opplevd! Ikke fått noe avskrekkende toll heller. Fikk 200kr i mva på compassen min. Ingen toll.
        Litt off topic, men hvor bestille du den?

Sent from my HTC Hero using Tapatalk
        Rolan Skartun

Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

http://www.sognmodellfly.com

Comment

• Kyrre
          • Feb 2009
          • 2322

Jeg har brukt DHL når jeg har bestillt fra HiModel i Kina, fikk "pakken er sendt" melding på mandag morgen og på onsdag var DHL og leverte pakkenpå jobben i Oslo, og det i selveste julestria. Det var bare en liten pakke og kostet 26$ i frakt og ingen fortolling, for større ting som fly så blir prisen altfor høy for min del, da venter jeg heller en uke med EMS.

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

i dette tillfellet så skal sender stå for fraktkostnader. er jo akkurat dette jeg spør om vil dhl flå meg i fortollingsgebyrer???

Comment

• kapia
              • May 2005
              • 1435

uansett, det inntrykket jeg har av DHL, er att dem er raske og gode, men koster skjorta i alle tilleggstjenester-
              da blir det ems, og 1-4dagers mer venting enkelt og greit

Comment

Working...