Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Kan du ikke slakte en gammel pc og ta strømforsyningen fra den? Er vel en billig variant. Hvis ikke du har har vel jobben eller en kompis en gammal liggende
Klaus Myrseth
Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL
Takker for innspill! Den fra Tyor så interesang ut! men den er på 30A, men det vil vel da si at den KAN levere 30 amp. så den ødelegger ikke noe elektronikk mtp. at den gamle var på 2.5A?
Har også begynt å tenke på batteridrift.. men er vell ikke mulig og transformere fra DC til AC 50hz uten betydelig spenningstap vil jeg tro?
hvis ikke så går sikkert et gammelt adapter som jeg fjerner likeretteren fra bare legge det i en vannfast boks av noe slag
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
så det jeg lurer på er om det er noen steder jeg kan få tak i en AC transformator fra 230V til 12 volt og 2.5 Ampere ?
Lampebutikker har. Brukes til halogenbelysning. Ellers går det vel også an å koble seg inn før likerettingen på en eller annen 12V batterieliminator fra en gammel bilbane e.l.
Takker for innspill! Den fra Tyor så interesang ut! men den er på 30A, men det vil vel da si at den KAN levere 30 amp. så den ødelegger ikke noe elektronikk mtp. at den gamle var på 2.5A?
Har også begynt å tenke på batteridrift.. men er vell ikke mulig og transformere fra DC til AC 50hz uten betydelig spenningstap vil jeg tro?
hvis ikke så går sikkert et gammelt adapter som jeg fjerner likeretteren fra bare legge det i en vannfast boks av noe slag
Den er IKKE på 30A men 30VA som "tilsvarer" 30 Watt eller 2.5A - dessverre gjelder dette for hele trafoen!
Siden denne har 2 uttak så har du kun halve effekten ut av hvert uttak d.v.s. 15VA eller 1,25A noe som er for lite i.h.t. det du skal bruke den til.
Du kan IKKE koble de to utgangene i parallell for å doble effekten!
Skal du ha en tilsvarende trafo som greier 2.5A så må du finne frem en som minst har 60VA (helst 100VA) når den har 2 utganger eller halvparten når den har 1 utgang.
Prisen på disse stiger fort opp i 500.- eller mer når du legger til momsen som ikke er inkludert i Elfa prisene
Som flarssen skriver så buker man 12v trafoer til halogen belysning bare pass på at du får de gamle feite tunge viklede trafoene og ikke de nye "elektroniske" trafoene som selges med det meste i dag!
Last edited by Quadrocopter; 02-07-11, 11:23.
Reason: Lagt til mer info om ny trafo type
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment