Unconfigured Ad

Collapse

Prøver "noen" å svindle oss må vi kødde tilbake! :D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Prøver "noen" å svindle oss må vi kødde tilbake! :D

Fikk en artig mail i søppelkassen som jeg bare måtte svare på siden de tross alt har gjort et dårlig forsøk på å skrive norsk.. :P

Til meg:

Jeg jobbet med SNS Bank i Holland.I am kontakte deg på grunn av din avdøde slektning konto i vår bank.
    Vennligst sender meg en epost med et telefonnummer og også indikerer den beste tiden at jeg kan ringe deg på telefonen.
    Dette vil gjøre meg å gi deg mer informasjon om denne saken. Vær oppmerksom på at jeg er for tiden i Storbritannia på momenty gjennomgår noen Finacial kurs.
    hilsen
    Frank Mills
    www.snsbank.nl
    447741782385

Svar tilbake:

Hei Frank Mills.

Jeg var klar over at jeg hadde slektninger i Holland men ikke at noen var så nære at de ønsker å gi meg informasjon om deres konto. Jeg har aldri møtt de, bare vet de er der. Hvem er dette det er snakk om? Jeg jobber offshore i det Norske havet og har dessverre ikke mobiltelefon her, men vi har telefon på kontoret vårt dersom du ønsker å ringe dit. Du kan få nummeret dit, men da må jeg ha et tidspunkt du ringer på så jeg er sikker på jeg er på kontoret da.

Jeg ser frem til mer informasjon om denne tragiske saken angående mine slektninger i Holland.

Med vennlig hilsen

Truls

Til meg:

"Oppmerksomhet Truls Are Torvik.
    Jeg beklager for å skrive dette post (e-post) er ikke offisiell, dro jeg med noe annet valg fordi jeg må holde dette prosjektet svært konfidensielle. Jeg vet at dette mediet ikke er moralsk riktig for deg som person, men jeg har også mange trodde og har kommet til denne konklusjonen at jeg er i ferd med å dele med deg, fordi på slutten av alle noen må vinne og vinne sammen er god eller toppledere i banken uten enbago vinn-vinn er et vinn og det er ingenting noen kan gjøre med det hvis vi gjør det jeg foreslår.

Som jeg en gang introduserte ham for deg, er jeg æren manager for SNS Bank og på en eller annen måte håper jeg dere vil jobbe med meg på denne transaksjonen er jeg i ferd med å forklare. Jeg snublet over beretningen om en avdød kunde av denne banken som styrer mitt innskudd konto direkte limt som døde uten å navngi noen pårørende og ingen familiemedlem vet. Jeg leide en privat etterforsker for at jeg fikk din kontaktinformasjon og fortalte hans familie eller kanskje hvis du har en høy sannsynlighet for å være i en eller annen måte i nærheten eller langt forhold med ham er at han var spores gjennom lignende navn, og jeg innså at siden den deler et lignende navn med ham, jeg tror de er i slekt eller fra en genealogi for lang eller fjern etterkommere, men en ting er veldig viktig og det er det vanlige navnet de deler, og de bestemte seg for å kontakte deg med denne privilegert informasjon om din konto . Han går under navnet Albert nå mitt propuesito til deg er, jeg ønsker dere å samarbeide med meg å se Sr.Albert disse midlene ikke er uavhentede.

HVORDAN?
    la meg forklare.
    Etter en fem-års periode innskuddskonto av noen limt, om at kontoen ikke er hevdet eller fornyes, for å begynne en ny periode på fem år, en periode på 6 måneder gyldighetsperioden gitt til eieren av kontoen eller dine utpekte begunstiget, en " SERTIFISERING AV ORDER Mandamus "er så utstedt å gi en slik person, som ikke er gjort, vil endelig forfall av midlene settes i karantene og deles blant styremedlemmer i banken slutten av det regnskapsåret.

Dette er i ferd med å skje med midler Mr. Albert og beløpet er 7,8 millioner euro (€ 7.800.000), Dette tror jeg kan ikke være moralsk riktig, både for meg og også direktørene for banken, men jeg tror det ville være mer gunstig for både deg og meg på slutten av dagen brukte midlene til å påvirke andres liv, og nære slektninger og støttespillere snarere enn toppsjefene som er vant til å betjene sine begjær for kvinner og deres elskere i ulike deler av verden.

Nå hva jeg har tenkt for deg å gjøre er å gi meg med alle dine grunnleggende informasjon, for eksempel:

FULL NAVN

E-POST

TEL / FAX

Yrke

Denne informasjonen vil bli brukt av en advokat som jeg ansatt for å gi alle relevante eierskifter dokumenter i tillegg til de grunnleggende dokumentasjon jeg har i min besittelse, og alle kopier av slike dokumenter bli gitt til deg også for dine poster. Når dette har blitt oppdatert til prosessfullmektig hevder presentert for media relaterte dokumenter i banken, og når alle de nødvendige detaljene du vil bli kontaktet av banken innen 48 timer.

Jeg vil du skal gå til denne muligheten som en god sak og må fjerne enhver form for skyld fra hans sinn, fordi på slutten av dagen, enten bank tjenestemenn har mottatt midler eller midler på en eller annen person kommer til å vinne, Jeg vil du skal vite at hele prosessen er 100% trygg og garantert deres sikkerhet.

Hvis dette er okay av deg jeg ber gi meg nyte den grunnleggende data for å bekrefte at etter at det han gir kravskjema og jeg vil henvise deg til en trinnvis hvordan å nærme seg dette problemet og sikre midler uanstrengt.

Jeg venter på svaret ditt så vi kan starte dette prosjektet så snart som mulig.

Vennlig hilsen,

Frank.
    44 203-318-3822. "

.......:Makan til utspekulerte jævler.. Hva skal jeg skrive tilbake til dette da?
    Fortsettelse følger..
  • jnissen
    • Jan 2011
    • 145

Nok inspirasjon å hente her: 419 Eater - The largest scambaiting community on the planet!

Mind u: det kan være farlig...

Shiver Metimbers er favoritten på den URLen

Comment

• ArneH
      • Dec 2009
      • 1562

Det var jo en som fikk disse svindlerne til å bygge en Ola Bil: Det store Olabil Eventyret
      Men jeg tror jeg hadde droppet ut der. Kan bli mye bry og fortsette.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Originally posted by ArneH
        Det var jo en som fikk disse svindlerne til å bygge en Ola Bil: Det store Olabil Eventyret
        Men jeg tror jeg hadde droppet ut der. Kan bli mye bry og fortsette.
        Hmm, ja det kan kanskje det. Han med Olabilen er helt genial! Leste saken i ViMenn.. Lurt å droppe det altså? De er jo tross alt profesjonelle kriminelle tipper jeg..

Comment

• -GAS-
          • Jun 2007
          • 1323

Leste om olabil greiene for litt siden, må si det er noe av det kuleste jeg har lest Om du ikke orker den runden Trulsen, ville jeg ha sendt hele greia over til Økokrim.
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Originally posted by Christen
            Leste om olabil greiene for litt siden, må si det er noe av det kuleste jeg har lest Om du ikke orker den runden Trulsen, ville jeg ha sendt hele greia over til Økokrim.

Ja, jeg må nok videresende denne til noe slikt. Var ikke klar over at det var store forum rundt dette greiene her. Men det er utrolig hva folk går på!

Comment

• Bredo
              • Dec 2010
              • 41

Helt utrolig at noen faktisk biter på slikt, men en svindlers motto:

Den siste idioten er ikke født enda.

Comment

• Lars N
                Moderator
                • Apr 2002
                • 2891

Fader heller, trodde det var bare jeg som var så heldig å få denne emailen. Jeg som trodde jeg kunne bli millionær bare ved å sende alle pengene jeg hadde til en kar for å få masse tilbake:P
                Lars Norberg

Comment

• Trulsen
                  • Aug 2006
                  • 3411

Originally posted by Lars N
                  Fader heller, trodde det var bare jeg som var så heldig å få denne emailen. Jeg som trodde jeg kunne bli millionær bare ved å sende alle pengene jeg hadde til en kar for å få masse tilbake:P
                  Hehehe, ja sant! Det er jo helt sykt at folk faktisk går på slikt....

Comment

• Raptor
                    • Sep 2003
                    • 837

Av og til kommer slik emailer med eks. undisclosed@ osv. Prinsippiellt sletter jeg dem umiddlebart. Også koplinger på MSN kommer men de blokkeres. Det beste er å ikke svare. Gjør en det så får de bare tilbakemelding/bekreftelse på at emailadressen din eksisterer og kan formidle den i sitt nettverk mm. En annen ting er at de kan ha koplinger som legger inn diskre et program som "netbus" osv. Dette forsinker din PC og de kan overvåke i verste fall hvert tastetrykk. Gambia og russermafia er meget gode på datahacking, spesiellt de første og kan gjøre store skader på din PC inkl. din ID. De programmerer roboter som kan skygge dine cyberspace-bevegelser uten selv å følge med der og da. Programmene deres scanner også etter mulige brannmurer som ikke er lukket og de vet å finne deg om du har døra på gløtt. Gambia og noen ggr. Ghana spekulerer ofte i pengetransaksjoner, lottogevinster
                    osv. De ber om all info om deg, bank, sikkerhetskoder osv. Svarer en på det så har en gjort det helt store, men jeg ser mange kan la seg friste og svare inkl. sende slik info. i all godtroenhet osv.
                    Last edited by Raptor; 30-11-11, 10:32.
                    Mvh.
                    Rolv Leirro

Comment

• ArneH
                      • Dec 2009
                      • 1562

Ja, det er ikke måte på hvor mange ensomme knallfine, Østeuropeiske damer som er interessert i kontakt med meg. Pussig at fine damer i 20 30 årene, vil ha tak i en blakk middelaldrene Nordmann.
                      Slettes umiddelbart!
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Arcteryxxx
                        • Nov 2010
                        • 1070

Mine moro-penger går uansett til modellfly. Kan forsåvidt karakteriseres som gambling det også, men det er ihvertfall garantert moro. En stund iallfall...
                        I hangaren:

SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

Comment

Working...