Unconfigured Ad

Collapse

Film-deg-selv-fly ver 1.0

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

Film-deg-selv-fly ver 1.0

Av en eller annen grunn syns jeg det er moro å se opptak av meg selv fly. Ikke fordi jeg flyr så veldig bra, men fordi jeg mener jeg bedre kan se hva jeg gjør og ikke gjør etterpå. Og så er det rett og slett moro å se på

Problemet er bare å filme seg selv mens man flyr. Jeg tok på meg tenkehetta og laget en enkel innretning som følger hodebevegelsene dine, og filmer det du selv ser på. Faktisk tror jeg at to problemer er løst: Ettersom du selv vet hvor du skal fly, unngår du å gjøre kameramannen forvirret. Du får med alt som skjer!

Jeg tok et keychain-kamera og en hodelykt og festet kameraet til lykten med borrelås. Så dro jeg ut for å prøve. Bortsett fra at kameraet mitt er ubrukelig, funker innretningen overraskende bra. Du får ikke zoom og den slags luksus, men for å filme en heliflight tror jeg dette kan funke. Det ser sikkert teit ut å stå der med hodelykt påmontert kamera, men pfusj! Hvem bryr seg vel

Kan fritt brukes om det er noen andre som vil se teite ut. Ingen trenger egen kameramann etter dette!

Click image for larger version

Name:	Photo 19 46 37 26.12.11.jpg
Views:	1
Size:	105.8 KB
ID:	630267 Click image for larger version

Name:	Photo 19 46 46 26.12.11.jpg
Size:	88.3 KB
ID:	630268
    Click image for larger version

Name:	Photo 19 47 07 26.12.11.jpg
Size:	79.3 KB
ID:	630269 Click image for larger version

Name:	Photo 19 47 14 26.12.11.jpg
Size:	114.6 KB
ID:	630270

Og resultatet:

Kristian Westgård
    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

• Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Jeg tok rett og slett å festet borrelås på bremmen av en caps og festet keychain kameraet til den. Eneste problemet er at kameraet kommer litt lavt og at flyet forsvinner i overkanten av bildet, men bare jeg husker å dra capsen godt bak i nakken så kan det bli så bra som dette. Skulle bare så gjerne hatt muligheten til å zoome. Og det er veldig fint å få se seg selv fly i ettertid, kan ikke si jeg husker stort av en flytur. I tillegg er det litt terapi i mørke og vindfulle stunder å mimre litt.

Last edited by Kyrre; 26-12-11, 20:55.

Comment

• kristianwest
      • May 2011
      • 1769

Godt tenkt

Du har en tanke (!) bedre kamera, ser jeg En caps gjør nytten! Det er litt forbedringspotensiale både på den og hodelykten, men det er tross alt MYE bedre en ingen ting. Zoom hadde vært gull, men som mamman min alltid sier: Man kan ikke få i pose og sekk! Hmm...!!
      Kristian Westgård
      Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Det kan ofte bli for mye av det gode også (Zoom). Syns det er best at videoene har så lite av det som mulig jeg

Men artig å se på i disse mens mørket og vinden herjer utenfor.
        Honeybee CP 2

Comment

• Biplan
          • Apr 2008
          • 903

Genialt, Kristian!
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Originally posted by kristianwest
            Av en eller annen grunn syns jeg det er moro å se opptak av meg selv fly. Ikke fordi jeg flyr så veldig bra, men fordi jeg mener jeg bedre kan se hva jeg gjør og ikke gjør etterpå. Og så er det rett og slett moro å se på

Problemet er bare å filme seg selv mens man flyr. Jeg tok på meg tenkehetta og laget en enkel innretning som følger hodebevegelsene dine, og filmer det du selv ser på. Faktisk tror jeg at to problemer er løst: Ettersom du selv vet hvor du skal fly, unngår du å gjøre kameramannen forvirret. Du får med alt som skjer!

Jeg tok et keychain-kamera og en hodelykt og festet kameraet til lykten med borrelås. Så dro jeg ut for å prøve. Bortsett fra at kameraet mitt er ubrukelig, funker innretningen overraskende bra. Du får ikke zoom og den slags luksus, men for å filme en heliflight tror jeg dette kan funke. Det ser sikkert teit ut å stå der med hodelykt påmontert kamera, men pfusj! Hvem bryr seg vel

Kan fritt brukes om det er noen andre som vil se teite ut. Ingen trenger egen kameramann etter dette!

[ATTACH=CONFIG]48178[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]48179[/ATTACH]
            [ATTACH=CONFIG]48180[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]48181[/ATTACH]

Og resultatet:

Du har kommet deg bra på flygingen ser jeg. Jeg kan ikke huske å ha sett du flyr sånn
            Forresten en smart løsning.

Comment

• kristianwest
              • May 2011
              • 1769

Originally posted by anders e
              Du har kommet deg bra på flygingen ser jeg. Jeg kan ikke huske å ha sett du flyr sånn
              Forresten en smart løsning.
              Uhmm..! Takk, må jeg vel si! Tror ikke du skal skryte på meg noe som helst, Anders, men det er jo moro å ta babysteps i riktig retning
              Kristian Westgård
              Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• j.i.y
                • Sep 2011
                • 78

Genial måte å filme selv på!

Comment

Working...