Announcement

Collapse
No announcement yet.

GoPro hd2 i indre østfold?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GoPro hd2 i indre østfold?

    Hei,
    Jeg har et octocopter som jeg tenker på og utstyre med et GoPro hd2.
    Men det kunne vært fint og prøvekjøre det en tur først for å se hvordan det funker.
    -Jeg lurer derfor på om det er noen i Indre Østfold som kunne tenke seg å møtes et sted og montere på kameraet for en liten prøvetur?
    Terje

  • #2
    Funker svært bra med GoPro Hero2 på helikopter.
    Her ser du noen sample bilder tatt nå nylig.
    Jeg flyr GoPro på en Trex700Nitro Align 3GFBL.
    Høyde over bakken ca. 150m på det ene bildet.

    Click image for larger version

Name:	GOPR0276.jpg
Views:	1
Size:	137.3 KB
ID:	587294

    Click image for larger version

Name:	GOPR0307.jpg
Views:	1
Size:	90.0 KB
ID:	587295
    TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
    Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
    GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
    Realflight G45 simulator
    Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

    Comment


    • #3
      Rimelig bra bildekvalitet må jeg si!
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Det så jo bra ut Kesundt!
        Men siden GoPro har ganske mye vidvinkel hadde det vært artig å gjøre en liten test ifht det Canon HD-kameraet jeg kjører med nå, slik at man unne se hvor mye vidvinkelen gjør for å skjule synlige vibrasjoner.
        Jeg har langt ifra noen jello-effect med det store kameraet, men man kan lett se at pixlene liksom "hopper" ltt av og til. Hadde vært moro og sammenligne ifht GoPro på samme rigg.
        Terje

        Comment


        • #5
          Vibrasjoner er absolutt et problem også for GoPro. Du får "rolling shutter" problemer pga av vibrasjonene, spesielt så i en stor Nitro maskin som jeg holder på med.

          Når jeg kjører video så har jeg eksperimentert meg fram til en kombinasjon av motorturtall (les frekvens), vibrasjonsdemping og lukkerhastighet. Fant at 60Fps modus på GoPro samt hakket ned fra maks oppløsning (husker ikke farten hva det er) gir brukbare resultater.

          For fotografier (vedlagte bilder).
          Legg merke til at det er en solrik dag og tørr kald luft. Lyset var kraftig og jeg fikk lukkerhastigheter på 1/2000 sekund.
          Jeg har ikke eksperimentert med hakket ned fra maks vidvinkel enda fordi jeg liker effekten for de bildene jeg tar får øyeblikket.

          Jeg har også testet med at Canon HD HF36 video kamera.
          Jeg fant at det var helt ubrukelig pga av vibrasjonene.
          Se selv (på dette opptaket klarte jeg i tillegg å fly rett inn i et tre):
          Last edited by kesundt; 02-04-12, 23:04.
          TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
          Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
          GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
          Realflight G45 simulator
          Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

          Comment


          • #6
            Du kan alltids vibrasjonsdempe deg i hjel for å få vekk "rolling shutter", men mesteparten fjernar du faktisk ved å få lukkartida lengre. Du oppnår dette td ved å montere eit nd-filter eller polaroidfilter framfor frontlinsa på GoPro-en. Solrike dagar er verst, mørke gråversdagar gir mykje mindre problem med "rolling shutter". Du finn passande filter på ebay til prisen av ei stor plate mørk sjokolade!
            Runar Sandnes
            Medlem i Gloppen modellflyklubb

            ------
            Constantly fighting gravity

            Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

            Comment


            • #7
              Denne er filmet med gopro hero2

              Comment


              • #8
                Det var voldsomt til vibrasjoner i den siste videoen din kesundt Så mye har jeg nok aldri hatt, ikke med bensinheli engang. Nå har jeg jo bygget om bensinkopteret til 12s elektro og solgt nitrokopteret så til kamerabruk er det kun elektro igjen, og det har hjulpet på virasjonene.
                Skal prøve å få ut en videosnutt fra octoen i kveld.
                Terje

                Comment


                • #9
                  Det er altfor mye trær rundt omkring overalt ... mener jeg...
                  TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                  Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                  GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                  Realflight G45 simulator
                  Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Te-raptor View Post
                    Det var voldsomt til vibrasjoner i den siste videoen din kesundt Så mye har jeg nok aldri hatt, ikke med bensinheli engang. Nå har jeg jo bygget om bensinkopteret til 12s elektro og solgt nitrokopteret så til kamerabruk er det kun elektro igjen, og det har hjulpet på virasjonene.
                    Skal prøve å få ut en videosnutt fra octoen i kveld.
                    Hei, ja ekstremt med vibrasjoner på den video. Dette var mitt aller første forsøk. Jeg festet to glassfiber stenger til understellet som stakk ut foran. Med video kamere festet til glassfiber stengene veivet det hele rundt omkring.
                    Jeg la ut filmen fordi jeg klarte i tryne inn i et tre, på min første flytur medf video kamera
                    TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                    Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                    GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                    Realflight G45 simulator
                    Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, altfor mye trær rundt omkring ja.
                      Terje

                      Comment

                      Working...
                      X