Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Noen fly har rekkevidde på feks 10 000 km. Betyr det at de kan fly en strekning sikkert i 10 000 km(fortsatt endel flybensin på tanken), eller er dette absolutt maks hva flyet kan fly(dvs nå er tanken tom).
Hvor mye har man som regel som reserve på ett langdistanse fly?
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Her er en fuelberegning på Boeing 767-300ER fra Gatwick til Orlando, 8 1/2 time, 42,5 tonn fuel forbruk. De fyller på 50 tonn fuel for å ha reserve. Tilsvarer ca 20 % fuel i reserve. Vil tro reservekapasiteten er høyest når man krysser hav, og muligens noe mindre dersom man kjører over land med flere landingsmuligheter. Har desverre ikke opplysning om hvor mye fuel tankene tar hellt fullt. Jeg ville tro at de har igjen reservefuel på tanken når et fly har rekkevidde på 10 000 km.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment