Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro eller fuel diskusjon - på tide å hente mer poppkorn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Denne har vært postet noen ganger, men tror alle tåler å høre den igjen. Viser bare at propell og fuel kan være musikk selv på RC.

    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #17
      Originally posted by orjanp View Post
      Denne har vært postet noen ganger, men tror alle tåler å høre den igjen. Viser bare at propell og fuel kan være musikk selv på RC.

      Kolm er aldri feil! Selv har jeg flydd alt for mye elektro i det siste, men jeg syntes det er stas med fuel. Selv om det er gris, bråk og forgasserjustering hver gang
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • #18
        Ah, en Kolm 4-takt bensin, ja, det er det jeg har forelsket meg i. Dvs, i 4-takt bensin.

        Men når man sammenligner prisen på en Saito FG-57, og en Kolm....fankern, de Kolm'ene er jo så utrolig dyre.
        Er sylindrene foret med gull ?
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • #19
          her er gamlebåten, 2.5 efi er finfin lydmessig, selv om jeg fikk gullkort fra statoil 3-4 uker etter sjøsetting
          Den var god! Kjenner følelsen, etter mange år med båtliv.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #20
            Originally posted by orjanp View Post
            Denne har vært postet noen ganger, men tror alle tåler å høre den igjen. Viser bare at propell og fuel kan være musikk selv på RC.
            Ok, den videoen fikk selv meg som er elektro- og helikopterfan til å sikle!

            Ellers synes jeg ikke at lyden av bensinmotor i fly høres hverken skalariktig eller pent ut.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #21
              Elektroner er fint til å starte ordentlige motorer med, og til EDF

              Men virkelige motorer skal gløde....


              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                Aha ! En pulsjet !!! Ja, det er i hvertfall ikke en jente-motor.

                Her finnes det både lukt og lyd, pluss at man kanskje må løse et problem eller to.

                Da forventer vi oss en Fiesler V1 skala 1/3 på Warbird Weekend.

                Her er det en kar som starter opp klokka 0:50;



                At en V1 er mulig, er det ingen tvil om;



                Så her er det bare å hive seg rundt!
                Last edited by kwik; 21-10-12, 11:34.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #23
                  Ok, mange motorer som lager kul lyd. Men fly UTEN motor kan lage kul lyd det også

                  Last edited by OAK; 21-10-12, 13:54.

                  Comment


                  • #24
                    Det er jo ikke akkurat fly, men...Til min mors store fortvilelse, hadde min far en Chris Craft, med Chevrolet W8 i da jeg var guttunge. Min far var i forsvaret, og tjente ikke allverdens. Mor sa at man nesten måtte stå med bensinkanna å helle på mens man var på sjøen. Og det kostet. Jeg syntes den var råkul, og hadde skikkelig gromlyd. Men min mor gråt ikke akkurat da den ble kastet på land i en storm, og ble knust. I dag hadde den vel verdt en formue.

                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #25
                      Som ihuga glow flyger så må jeg innse at innendørs så må det være elektrisk Selv om en liten Cox hadde gjort susen Dessverre så må jeg innrømme at iblant så tenker jeg nye fly og elektro - kanskje en tur hos psykolog hadde vært tingen
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment


                      • #26
                        Min Cox 0.8. Hadde regulerbar lyddemper. Har motorene, men finner ikke demperen. Trengte vel ikke noe slikt da jeg brukte den sist.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #27
                          Jeg har stortsett alle typer fly. Bensin 2t fra 26 - 100cc. Glow fra 0,8 - 45 cc og elektro fra 200 - 4000W. Må vel si at jeg liker glow 4t best. Sikrest i drift og finest lyd. Så heretter blir det nokk mest 4t glow. Men kommer sikert også til og teste litt 4t Bensin. Går litt og funderer på og kjøpe en Moki 100. Driver nå forøvrig og kvitter meg med alle elektrofly har startet med og selge unna de minste og ettervært vil vel alle være solgt.

                          Comment


                          • #28
                            For et hærlig tema i denne tråden!
                            Som 100% elektro-pilot er det selvfølgelig en tankevekker at "alle" disser elektro fordi lyden er så kjip
                            Min påstand er at da har dere feil refereanserammer. Selvfølgelig er det kjedelig med en Spitfire som høres ut som en humle eller en propell-henger som vekker assosiasjoner med bestemor som syr nye gardiner, men come on! Det finnes da ting der ute som gir noe av det mest potente lydbildet som er å oppdrive - ikke bare innenfor elektro, men uansett kraftkilde. Skala? Nei - ikke relevant! Potent? Damn sure!
                            Her er et par eksempler - skru opp lyden og fortell hva du mener







                            Mener for øvrig at det er alfor få som driver med slikt her på berget.......
                            Last edited by Arcteryxxx; 21-10-12, 20:58.
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • #29
                              Ehh. Tror jeg foretrekker en komfyr-utstilling på IKEA. Men det er ikke lett å få samme lyden ut fra en 50ccm V motor og en 14 sylindret radial på 42000ccm
                              Balsa

                              Comment


                              • #30
                                Sorry.......denne er ikke rc, ikke el og ikke glow

                                Comment

                                Working...
                                X