Unconfigured Ad

Collapse

Termodress/varmedress

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Termodress/varmedress

Trenger å gå til anskaffelse av en ny termodress for modellflybruk i vinter. Har tidlgiere hatt en billig sak som ble kjøpt på smartclub for mange år siden. Ønsker å få tak i en som er grå/sort og som er god og varm i kulde.

Har dere noen anbefalinger til termodresser?
    Lars Norberg
  • prestifare
    • Feb 2012
    • 61

Jeg har kjøpt et par av disse - god kvalitet og holdbarhet: SparKjøp Nettbutikk - Kjeledress vinter

Comment

• Lars N
      Moderator
      • Apr 2002
      • 2891

Så litt på denne eventuelt, men usikker på om man om det er verdt dobbelpris i forhold til feks den på Sparkjøp?

VARMEDRESS PELSFOR GARD XS - WORKMASTER PRODUCTS MFY - Felleskjøpet
      Lars Norberg

Comment

• prestifare
        • Feb 2012
        • 61

Originally posted by Lars N
        Så litt på denne eventuelt, men usikker på om man om det er verdt dobbelpris i forhold til feks den på Sparkjøp?

VARMEDRESS PELSFOR GARD XS - WORKMASTER PRODUCTS MFY - Felleskjøpet
        Tja, jeg tenker vel at disse ikke er plagsomt kompliserte, så ingen vits i å legge mer spenn i det enn nødvendig. Mine er som sagt solide og holder meg varm - gjør jobben sin.

Comment

• bardp
          • Nov 2010
          • 2473

Jeg bruker en del varmedress og det er stor forskjell på kvaliteten på disse dressene. Skal en ha noe skikkelig kan Reima Og HH anbefales.

Comment

• prestifare
            • Feb 2012
            • 61

Originally posted by bardp
            Jeg bruker en del varmedress og det er stor forskjell på kvaliteten på disse dressene. Skal en ha noe skikkelig kan Reima Og HH anbefales.
            Hvis du jobber i barnehage og/eller krabber mye rundt; ja. Jeg gjør ingen av delene, og primærhensikten når jeg står på isen eller stripa er å bli holdt varm. Dette gjør de rimelige helt utmerket til en betraktelig triveligere pris enn Reima/HH. Legg heller pengene i et par gode støvler og hansker.

Comment

• ronnynorge
              • Jan 2008
              • 1231

En av de bedre Wenaas Katalog 2011 - Avento vBook 2.0
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

Comment

• andersand
                • May 2012
                • 2316

Jeg handlet på jula nå, de har en "vanlig" til 500, typ "stort blåbær" men jeg var helt gærn og gikk for en grå, med litt reflekser nedover armene, som også var vanntett, for hele 900! Ser ut som århundrets største barnehagebarn.

Comment

• xxl
                  • Feb 2008
                  • 1624

Skal du ha en dress som er VARM er det vell bare scooerdress som gjelder. Ser biltema har en ( vet ikke hvordan denne er men den er billig) eller har jeg trua på denne fra BS

Jeg brukte scooterdress (Husker ikke fabrikatet) når jeg dreiv med is fiske og den funka helt konge i -15 til 20C og 5-10ms vind

Uansett her også som ellers i rc verdenen her får du også det du betaler for
                  BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• Thinnthinn
                    • Sep 2002
                    • 1172

Bruker dress fra Europris... Innimellom får de inn partier i "skikkelig bevernylon" med skikkelig for, ikke sånn tynn drit. Tror jeg har gitt ca.3-400kr for mine (bruker de opp etter 3-4år da de brukes til alt - gårdsarbeider og modellfly!). Funker som snus.
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Lars N
                      Moderator
                      • Apr 2002
                      • 2891

Originally posted by Thinnthinn
                      Bruker dress fra Europris... Innimellom får de inn partier i "skikkelig bevernylon" med skikkelig for, ikke sånn tynn drit. Tror jeg har gitt ca.3-400kr for mine (bruker de opp etter 3-4år da de brukes til alt - gårdsarbeider og modellfly!). Funker som snus.
                      Da har det kommet en termodress i hus i svart og grå farge. Var innom Felleskjøpet og sjekket ut den de hadde til 849,- men syntes denne var for stiv og tynn i foret. Endte opp med en termodress fra Hjem og Hobby som kostet den skrekkelige sum av 299,-

VARMEDRESS VOKSEN XS-XXL - Hjem og hobby
                      Lars Norberg

Comment

• Free2fly
                        • May 2006
                        • 240

Har bruka Regatta Flyte dress. den kan virke litt stiv /hard men holder enormt bra på varmen. Den har også neopren lås i armene og de sammen med Radiovarm har jeg testa i -22 på hangkanten 14 m/sek, litt småfrøsen men ikke værre enn at det ble par 10 min. etterpå. Så den fuker greit.
                        Last edited by Free2fly; 12-12-12, 20:36. Reason: Bruker ikke noen spesill varame Raidowarmern
                        Vidar

Div.

Comment

• Morten Brun
                          • Nov 2011
                          • 343

Shoppa den billige fra Smartclub for ett par måneder siden. Ikke så veldig tykk og varm at det gjør noe, men med noen lag under funker det bra.

Comment

• sub_sonic
                            Moderator
                            • Mar 2005
                            • 409

Fikk tips av en som pilker veldig mye til å teste ut Sundridge sin flyedress.

Kjøpte den for 2 år siden. Er sinsykt varm og god. Den har også flyteelementer, som er kjekt for
                            oss som kjører på isen.

Fant ei sjappe på finn.no som solgte den

Sundridge Flyteoverall S.A.S. Hel - FINN Torget
                            GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                            sigpic

Comment

• Franboe
                              • Jun 2004
                              • 128

Hei.
                              Tipper Ringebu Rc kan anbefale denne dressen fra Europris.
                              Hilsen
                              Frank Bøhmer
                              ---------------------------
                              God created Earth. The rest was made in China...

Comment

Working...