Unconfigured Ad

Collapse

Måtte UPS brenne...!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Måtte UPS brenne...!

Jeg har bestilt en herlig Logo 700 og betalt et lass med penger for UPS Express-frakt. Jeg ble jo imponert når sporingen sa at den var lastet opp for utkjøring morgenen etter avsending, men så...

Oslo, Norway 27.02.2013 19:54 Uvær.
    27.02.2013 08:22 Ute for levering
    UVÆR??? De klarte ikke å levere pakken hos meg på grunn av UVÆR??? Igår var det sol, vindstille og -2 grader. Dette er altså for voldsomt vær til at UPS klarer å levere pakken. Imponerende!

Dette er ikke første gang jeg har dårlig erfaring med UPS. Jeg skulle få levert et par skjermer for litt siden, og da brukte de tre forsøk på å finne addressa. Ikke går det an å ringe til noen som klarer å gjøre noe med det heller.

Jeg kommer til å styre unna UPS. Posten har riktignok ikke en imponerende service, men der kan jeg i det minste hente pakka på den lokale butikken på kveldstid når postmannen ikke gidder å gå ut av bilen sin for å sjekke om jeg er hjemme.

Det er for lav arbeidsledighet i Norge. Det ser ut til at de bare klarer å ansette naut i transportbransjen.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • xilian
    Chief Executive Officer
    • Feb 2009
    • 6522

Skjøre folk i bransjen skjønner jeg .. hehe.. erre mulig....
    Tom I. Arntsen

Comment

• RGJ
      • Jul 2004
      • 922

vi sender endel varer med div transport selskaper på jobben , smilekurs var jo populært for noen år siden ...det har de sluttet med..eller hadde det jo vært greit med folk som kunne snakket et språk som er gangbart her i norge...norsk , engelsk eller kanskje tysk(ikke at tysken min er så stiv men )
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

Comment

• P-51D_OLD_CROW
        • Oct 2006
        • 840

Men de har det så varmt og godt i bilen sin. Og det er så kaldt ute. Så min konklusjon er: minusgrader=uvær! Hehe!
        Last edited by P-51D_OLD_CROW; 28-02-13, 08:41.
        Stig-Arne Isaksen

Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

Comment

• Brumm
          • Apr 2008
          • 1816

Originally posted by jotto
          Jeg har bestilt en herlig Logo 700 og betalt et lass med penger for UPS Express-frakt. Jeg ble jo imponert når sporingen sa at den var lastet opp for utkjøring morgenen etter avsending, men så...

Oslo, Norway 27.02.2013 19:54 Uvær.
          27.02.2013 08:22 Ute for levering
          UVÆR??? De klarte ikke å levere pakken hos meg på grunn av UVÆR??? Igår var det sol, vindstille og -2 grader. Dette er altså for voldsomt vær til at UPS klarer å levere pakken. Imponerende!

Dette er ikke første gang jeg har dårlig erfaring med UPS. Jeg skulle få levert et par skjermer for litt siden, og da brukte de tre forsøk på å finne addressa. Ikke går det an å ringe til noen som klarer å gjøre noe med det heller.

Jeg kommer til å styre unna UPS. Posten har riktignok ikke en imponerende service, men der kan jeg i det minste hente pakka på den lokale butikken på kveldstid når postmannen ikke gidder å gå ut av bilen sin for å sjekke om jeg er hjemme.

Det er for lav arbeidsledighet i Norge. Det ser ut til at de bare klarer å ansette naut i transportbransjen.
          Også så sint da.. Her er det en som har det travelt med å få Logo'en i hus
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Wulf
            • Jun 2007
            • 2055

Posten er like håpløs. De gidder ikke en gang sjekke om folk er hjemme, og skriver forsøkt levert.
            En kamerat så postbilen kjøre forbi når han spiste frokost, enda fikk han beskjed: Forsøkt levert.
            Balsa

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Originally posted by Wulf
              Posten er like håpløs. De gidder ikke en gang sjekke om folk er hjemme, og skriver forsøkt levert.
              En kamerat så postbilen kjøre forbi når han spiste frokost, enda fikk han beskjed: Forsøkt levert.
              Da kan jeg i det minste hente pakka på den lokale butikken noen timer etterpå. Man trenger ikke å ringe en kundetelefon og snakke med et nek som ikke aner hvor pakka er.

Comment

• P-51D_OLD_CROW
                • Oct 2006
                • 840

Pleier å stikke på posten FØR postbilen stikker ut og FORSØKER å levere pakka...
                Har stått på sporinga at pakka er forsøkt levert TO minutter etter den har ankommet postkontoret....
                Stig-Arne Isaksen

Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

Comment

• andersand
                  • May 2012
                  • 2316

Originally posted by Wulf
                  jeg har opplevd akkuratt det samme, flere ganger! desverre tar det litt tid ned fra 4 etage og ut på veien! så kommer den klassiske " førsøkt levert... mistenker de har GPS i bilene, så må være der XX sekunder

Comment

• OTA
                    • Nov 2009
                    • 759

Man skal ikke alltid klage på sjåførene (eller andre arbeidstakere på gulvet), kan hende de er ofre for et system med sjefer som har gått på flinkekurs i effektivisering godt hjulpet av endeløse rekker med "coachere", "Lean Six Sigma Black Belt" og konsulenter i "hvordan gjøre alt bedre og raskere". dette ender ofte opp i systemer som bygger opp under tunge administrative ting og gutta på golvet er plutselig satt opp med sporingsbrikker/GPS og annet artig utstyr for å måle at de er "effektive" nok samt at de må rapportere alt "real time". At det hele ender opp med å bli mindre effektivt skjønner ingen noe av, da henter de bare inn flere konsulenter for å undersøke hvorfor ikke ting fungerer.

historien_om_mauren.pdf
                    Last edited by OTA; 28-02-13, 12:44.
                    Øystein T.

EF Extra 300 70"
                    Speedfire F5B
                    Baudis Fosa F3B
                    Ascot F3B
                    Lynx Carbon
                    EF Extra 300, 58" Electric
                    T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• Helihover
                      • Nov 2005
                      • 135

Også en direkte gladmelding oppe i all denne tristessen I morges kom min lille ELF DLG fra Vladimirs Models til Norge. Den ble sendt via TNT. Nå klokken 1300 ligger den klar på byggebordet.
                      Det finnes med andre ord de som også klarer å levere.

Comment

• telecaster
                        • Dec 2006
                        • 1062

Jeg er enig med jotto, men har begynt å få alt levert til jobben, da er det utrolig sjelden at ting blir forsinka,
                        virker som alle UPS, DHL, FedEx osb prioriterer firmaadresser.

Comment

• Kyrre
                          • Feb 2009
                          • 2322

Eller kanskje jobben din ligger mer sentralt?

Comment

• telecaster
                            • Dec 2006
                            • 1062

Inntil for ganske nylig bodde jeg i Inkognitogata i Oslo, rett bak slottet, det er vel
                            noe av det mest sentrale du kan tenke deg,
                            samme erfaring der, så fortsatt tror jeg på teorien om bedriftsadresser.

Comment

• jotto
                              • Jul 2007
                              • 3060

Tja.. forrige gang jeg fikk noe fra UPS (i januar), var til en bedriftsaddresse i Munkedamsveien. Det tok tre arbeidsdager fra pakka ankom UPS i Oslo til jeg fikk den levert.

Comment

Working...