Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ditt passord er 180 dager gammelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ditt passord er 180 dager gammelt

    Da har jeg begynt de ti siste minuttene på å resete passord og omsider få logget meg på modellflynytt sine sider via min tablet, så dere får ha meg unnskyldt om jeg høres over normalt bittet ut. Men hva i heite er vitsen med passord som løpet ut på et forum som dette? Jeg er medlem på ganske mange forum, og dette er det eneste som har denne praksisen. Jeg ender uansett opp med å sette tilbake mitt originale passord, så hele greia fungere kun som et irritasjonsmoment. Ikke får du tilgang til hverken konto eller statshemmeligheter, så hva er argumentet for å måtte byttet passord 2 ganger i året?

  • #2
    jeg har nå hatt samme passord i mange år.. ikke fått noe beskjed om noe slikt..
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      jeg måtte bytte for to dager siden
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        jeg skrev bare inn det samme passordet, funka det
        Kenneth Kåsereff

        I hangaren:

        Masse seilfly
        Masse Pattern/F3A
        Masse depron
        Haugevis med prosjekter

        Og alt flyges med JR selvsagt

        Comment


        • #5
          Samme her, bare tast inn det gamle og fortsett som før så det er strengt tatt ikke så mye å bry seg om.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kyrre View Post
            Samme her, bare tast inn det gamle og fortsett som før så det er strengt tatt ikke så mye å bry seg om.
            Det er jo litt idiotisk å tvinge deg til å bytte passord, også kan du fortsette å benytte det gamle. Problemet mitt var sittende på en tablet ble hele greia en langt større operasjon en normalt, og jeg ser ganske enkelt ikke poenget med dette i det hele tatt. Finnes det noe håp om å få fjernet denne praksisen?

            Comment


            • #7
              Som litt over middels interessert i EDB synes jeg det er viktig at folk bytter passord
              med jevne mellomrom = Remind user to change passwd every 180d

              Siden dette ikke er Fort Knox + at jeg vet at folk gjerne vil beholde passordet sitt:
              Password history = 0d
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Forstår faktisk at det er nødvendig.
                Er ikke noe kult med ormer.
                Tor Arne Nicolaisen
                Vingen/Bø MFK

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Som litt over middels interessert i EDB synes jeg det er viktig at folk bytter passord
                  med jevne mellomrom = Remind user to change passwd every 180d

                  Siden dette ikke er Fort Knox + at jeg vet at folk gjerne vil beholde passordet sitt:
                  Password history = 0d
                  Men i praksis så betyr jo dette at vi ikke bytter passord, men må gå gjennom en liten prosedyre 2 ganger i året for å beholde passordet. Ser ikke helt hvordan dette påvirker ormer heller. Veldig uvanlig på forum, så langt det eneste jeg har truffet, og det med medlemskap i en god del it forum

                  Comment


                  • #10
                    Hvor mange forum er du på som tillater samtlige brukere å ha 1500 meldinger i innboksen?
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by xilian View Post
                      Hvor mange forum er du på som tillater samtlige brukere å ha 1500 meldinger i innboksen?
                      Vet ikke om begrensinger på innboks, har ikke behov for spesielt mye lagring der og uansett er det generelt forumsnakk som ikke er spesielt mye mer sensitiv en annet jeg poster det. Ikke det jeg ser at det har den helt store betydningen da en passord historikk på null stort sett betyr at forum passord forblir det samme og derfor ikke tilbyr noen økt sikkerhet

                      Comment


                      • #12
                        Så du skjønte ikke poenget altså?

                        Prøv denne da: Jeg vil helst at alle bytter passord hver 180'e dag, men du MÅ ikke!
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by xilian View Post
                          Så du skjønte ikke poenget altså?

                          Prøv denne da: Jeg vil helst at alle bytter passord hver 180'e dag, men du MÅ ikke!
                          Jeg lurte egentlig bare på om det var mulig å forandre på praksisen, men jeg ser at det ikke er ønskelig.
                          Last edited by Hanzo; 08-09-13, 20:36.

                          Comment


                          • #14
                            Selvfølgelig kan det vurderes, men da får ting bli lagt frem på en litt annet vis.
                            Men det er notert, og skal vurderes selv om det er første klage jeg har opplevd siden jeg startet med forum i 2008 en gang.

                            Som du roper i skogen får du svar...
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by xilian View Post
                              Selvfølgelig kan det vurderes, men da får ting bli lagt frem på en litt annet vis.
                              Men det er notert, og skal vurderes selv om det er første klage jeg har opplevd siden jeg startet med forum i 2008 en gang.

                              Som du roper i skogen får du svar...
                              Yes, jeg skal komme med både blomster og konfekt neste gang

                              Første post var som sagt postet etter endelig å ha fått tilgang igjen etter tapatalk krølla seg med passord og jeg brukte 10 minutt på å få tilgang igjen, så humøret var ikke på topp

                              Comment

                              Working...
                              X