Unconfigured Ad

Collapse

Paypal dispute/resolution center, noen med erfaring?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Paypal dispute/resolution center, noen med erfaring?

Jeg ble lurt til å tro at en elektronisk enhet var "undamaged", mens den viste seg å være ganske medtatt både kosmetisk og mekanisk. Den skal ikke inn i mine fly. I og med at jeg betalte butikkpris (enheten er ikke å oppdrive annet enn på bruktmarkedet), er jeg såpass irritert at jeg vurderer å kjøre resolution center på selgeren.

Amerikaneren som solgte den til meg hevder at han ikke villedet meg, og sier han kan refundere det jeg har betalt etter at han har mottatt enheten, men nekter å dekke min frakt. I og med at han har villedet meg, vil jeg ikke betale frakt.

Er det noen som har erfaring med sånt? Det er snakk om ca 2000 kr pluss et par hundrelapper i frakt. Ingen stor sum, men fyren irriterer meg grønn. Den eneste erfaringen jeg har, er at en selger som ikke svarte på mail plutselig aksepterte å betale tilbake via PayPals resolution center/claim fordi varen ikke var sendt som avtalt.
    Anders Eiebakke
    90078513
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Har ikke erfaring med å få returnert bare frakten, men om du har opprettet en såkalt "Dispute" i paypal er det viktig å ikke fjerne denne før alt er ordnet. Om du fjerner denne er dette det samme som å si til paypal at alt er ok og du er fornøyd. Den kan da ikke aktiveres igjen og saken er avsluttet fra paypal sin side.

Svindlere prøver seg ofte på å si at man må fjerne disputen slik at de får pengene å betale deg osv siden paypal da fryser beløpet. Med dette får de den som er utsatt for svindelen til å si at alt er ok, og dermed ikke har mulighet til å klage igjen.
    Lars Norberg

Comment

• Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

Paypal pleier å ta sånt ganske seriøst, og er normalt på kjøpers side, jeg hadde garantert opprettet en sak og sitt hva dere ble enige om der. Har bare erfaring med disputes via vanlige nettbutikker, men de blir sjokkerende løsningsorienterte når en dispute åpnes.

Comment

• bjeff
        • Jul 2007
        • 2010

Utfordringen her blir uenighet om fraktkostnader. Han har etter min opfatning bløffa. Noe jeg mener jeg kan bevise med kopi av korrespondanse og bilder av hva jeg fikk. Jeg nekter å betale frakt, lurer på hva PP har gjort i lignende situasjoner. De kan jo legge ut, men ikke drive inn. Og frakt fra meg kommer i tillegg til det jeg har betalt via PP.
        Anders Eiebakke
        90078513

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Om frakt fra deg kommer i tillegg til det du har betalt på paypal får du aldri det refundert. Får du tilbake de 2000 er jeg overrasket da jeg skjønner at vedkommende er en privatperson. Usikker på om det da i hele tatt er mulig å opprette en dispute..

Comment

• Lars N
            Moderator
            • Apr 2002
            • 2891

Tror kanskje du må se på fraktkostnaden som en utgift dessverre og være fornøyd med å få refundert selve kostnaden på varen.
            Lars Norberg

Comment

• bjeff
              • Jul 2007
              • 2010

Jepp, det virker sannsynlig at jeg må dekke frakt. Og det gidder jeg ikke. Da tar jeg heller tapet. Det er forøvrig mulig å opprette dispute med privatperson, Trulsen.
              Anders Eiebakke
              90078513

Comment

• Karmann
                Moderator
                • Oct 2006
                • 735

Originally posted by bjeff
                Jepp, det virker sannsynlig at jeg må dekke frakt. Og det gidder jeg ikke. Da tar jeg heller tapet. Det er forøvrig mulig å opprette dispute med privatperson, Trulsen.
                Er det ikke bedre å få igjen noe enn ingenting da? Om disputen går i din favør vil du få igjen 2000 minus et paypalgebyr. Eneste du da taper er gebyret + returfrakten som til sammen er vesentlig mindre enn 2000.

Og du har helt rett, ikkeno problem å opprette dispute mot privatperson
                Mvh
                Morten Aase

Comment

• bjeff
                  • Jul 2007
                  • 2010

Hva som økonomisk er best er ikke alltid det som føles best! Det er jo heldigvis uansett en bagatell i den store sammenhengen.
                  Men det virker som den dyreste delen av enheten er grei nok, og to av delene er utbyttbare. Så tapet blir minimalt dersom jeg har litt flaks. Skal uansett ikke selges videre, så jeg taper jo ikke sånn sett (annenhåndsverdien er under 50% av det jeg betalte). Jeg får prøve og smiske meg over dørstokken til Dr Q for å se hva han sier
                  Last edited by bjeff; 06-10-13, 16:43.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

Comment

• Karmann
                    Moderator
                    • Oct 2006
                    • 735

Man skal lytte til følelsene sine, det er viktig
                    Det gir en mye bedre følelse å grisebanke fyren som du fersker i å stjele bilen din enn å ringe politiet for deretter oppleve at saken blir henlagt pga bevisets stilling.
                    Mvh
                    Morten Aase

Comment

• bjeff
                      • Jul 2007
                      • 2010

Det var da voldsomt.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

Comment

• Guest

#12 Unapproved
                        Originally posted by Karmann
                        Man skal lytte til følelsene sine, det er viktig
                        Det gir en mye bedre følelse å grisebanke fyren som du fersker i å stjele bilen din enn å ringe politiet for deretter oppleve at saken blir henlagt pga bevisets stilling.
                        __________________________________________________ _______________-

En får vell ta det med ett smil

Comment

• Karmann
                          Moderator
                          • Oct 2006
                          • 735

Siden jeg tilfeldigvis har en Mustang Fastback, hadde jeg garantert ikke smilt om noen fyra den opp.
                          Nå har ikke jeg sett den filmen der så det er godt mulig jeg ikke tok poenget.
                          Mvh
                          Morten Aase

Comment

• Guest

#14 Unapproved
                            Originally posted by Karmann
                            Siden jeg tilfeldigvis har en Mustang Fastback, hadde jeg garantert ikke smilt om noen fyra den opp.
                            Nå har ikke jeg sett den filmen der så det er godt mulig jeg ikke tok poenget.
                            Bare ment som en spøk se filmen så vill du smile godt ( på den delen )
                            Som du nevner en tar jo igjen med samme mynt.

Comment

• Karmann
                              Moderator
                              • Oct 2006
                              • 735

Originally posted by Pistepirkko
                              Bare ment som en spøk se filmen så vill du smile godt ( på den delen )
                              Som du nevner en tar jo igjen med samme mynt.
                              Det høres betryggende ut
                              Mvh
                              Morten Aase

Comment

Working...