Unconfigured Ad

Collapse

Stue-PC/HTPC?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Stue-PC/HTPC?

Jeg har lyst å shoppe stue-pc. Er møkka lei av å koble til laptopen hver gang jeg skal se noe på tv'n!

Jeg har kikket på Intel NUC, feks Intel DC53427HYE.

Click image for larger version

Name:	intel-dc53427hye-next-unit-of-computing.jpg
Views:	1
Size:	6.6 KB
ID:	635464

Denne kommer såvidt jeg vet uten harddisk, men regner med det er kurant å sette inn en mSATA SSD?

Er det noen datafolk som har peiling som vet om dette er kurante saker, evt alternativ til denne? Den får jo lovord i media ifm tester osv, men det hjelper ikke om folk mener det er dritt

Synspunkter og andre forslag mottas med takk
  • gadyrdal
    • Sep 2008
    • 344

Samsung Galaxy Note 3 og Samsung HDTV.
    Screen mirroring fra tlf til tv...
    Trenger ikke pc da for internett/youtube/ film/bilder/pdf etc...
    Geir Dyrdal
    Scale Warbirds of Norway

Comment

• SveinungH
      • Dec 2010
      • 63

Sjekk også denne SW'en: XBMC
      ... Som du kan kjøre på alt fra en gammel PC til en 'Raspberry Pi' (koster noen hundringser og kjører fint full HD)
      FAQs | Raspberry Pi
      Komplett.no - Raspberry Pi Model B Rev 2 - Starter Kit
      Condor modellflyklubb (Vestfold / Re kommune)

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Originally posted by gadyrdal
        Samsung Galaxy Note 3 og Samsung HDTV.
        Screen mirroring fra tlf til tv...
        Trenger ikke pc da for internett/youtube/ film/bilder/pdf etc...
        Det er ubrukelig for meg og jeg ønsker å la denne stå i stua permanent. Den kommer til å bli brukt hovedsakelig til nettsurfing, nedlasting av film, visning av bilder etc.

Rasberry pi skal jeg sjekke ut

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Rasberry PI heller tror jeg ikke er aktuell.. Det blir for mye greier og ser for meg at det blir noe tungvindt å feks koble til et kamera for å vise bilder på pcen. Jeg må ha noe windows baserte greier. Hittil ser den NUC'en genial ut!

Comment

• rfauske
            • Sep 2010
            • 760

Ville prøvd å finne noe vifteløst om jeg var deg, Brix (som er noe alla nuc) bråket i hvertfall alt for mye for min smak for bruk som htpc.

Fin liten boks, men dermed liten vifte som må jobbe mer.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Jeg tror jeg ville vurdert noe med litt kraftigere skjermkort sånn at du kan kjøre simulator på TVen. Det er mere kos å sitte i sofaen og simme med stor skjerm enn å sitte foran en PC-monitor.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Det kommer vifteløst kabinett til under tusenlappen til denne NUC boksen, og den kommer med 4. Gen i 5 prosessor samt Intel 5000 skjermkort nå i slutten på november. Det skal være godt nok til mange spill Alternativet er vell kanskje å bygge noe selv? Men kanskje litt vanskelig å bygge noe vifteløst selv?

Comment

• kjetilmh
                  • Jun 2006
                  • 990

Viktig at støy nivået er lavt, ja....
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• rfauske
                    • Sep 2010
                    • 760

Originally posted by Trulsen
                    Det kommer vifteløst kabinett til under tusenlappen til denne NUC boksen, og den kommer med 4. Gen i 5 prosessor samt Intel 5000 skjermkort nå i slutten på november. Det skal være godt nok til mange spill Alternativet er vell kanskje å bygge noe selv? Men kanskje litt vanskelig å bygge noe vifteløst selv?
                    Kommer den i haswell og fanless så skal en ikke se bort fra at jeg revurderer ouya'en jeg kjører i dag for media streaming i hvertfall Men skal sies at alt jeg savner på ouya'en jeg bruker er dts passthru, men det kommer vil jeg tro siden det kun er handshake problemer.
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

Comment

• jossv
                      • Mar 2003
                      • 280

Jeg har i flere år kun hatt pc tilkoblet tv'n. Ingen parabol, kabel eller rikstv. Kun NRK på nett-tv og andre betalingstjenester.
                      I den sammenheng har jeg prøvd mye rart av løsninger. Det har vært XBMC i mange former og diverse maskiner. Det jeg har endt opp på som en permanent løsning det siste året er ASUS Eee maskin. Noe lignende denne.
                      Den er rimelig, bra nok til å gi meg en god tv/film opplevelse og det er en helt ferdig løsning. Ikke bygging eller tveaking av programvare.
                      Du får da også valgfri nettleser og spotify på tv'n
                      Hvis en hører etter så er det litt viftestøy på min, men det er så lite at jeg legger aldri merke til den.
                      De mangler også optisk drev.

Det er jo uante muligheter for stue pc. Men for meg er det denne løsningen som er best akkurat nå
                      Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                      http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

Comment

• HTPC.no
                        • Oct 2013
                        • 2

Originally posted by Trulsen
                        Jeg har kikket på Intel NUC, feks Intel DC53427HYE.

Denne kommer såvidt jeg vet uten harddisk, men regner med det er kurant å sette inn en mSATA SSD?

Er det noen datafolk som har peiling som vet om dette er kurante saker, evt alternativ til denne? Den får jo lovord i media ifm tester osv, men det hjelper ikke om folk mener det er dritt

Synspunkter og andre forslag mottas med takk
                        Hei! Så det kom en del trafikk fra denne tråden til produktet du lenket til, så tenkte jeg like godt kunne svare her. NUCen er et "barebone"-system, noe som vil si at du må ha minne og disk i tillegg til selve boksen. Det er svært enkelt å montere dette selv. Et lite tips til: Det kommer snart en ny versjon av NUCen du refererer til. Denne er basert på den nyeste "Haswell"-arkitekturen og har i tillegg innebygget IR-mottaker, noe som er veldig kjekt når du skal bruke den som Stue-PC. Men akkurat når den kommer er vanskelig å si. Den skal komme i disse dager, men har allerede fått utsatt leveringsdato et par ganger, så det kan vel drøye litt til før den kommer.

Comment

• Trulsen
                          • Aug 2006
                          • 3411

Takk for svar alle sammen! Og til HTPC.no så er det meg og deg som har hatt litt email-korresponandse de siste par dagene! Jeg legger inn en bestilling på siste versjon basert på Haswell!

Comment

• Trulsen
                            • Aug 2006
                            • 3411

Originally posted by rfauske
                            Kommer den i haswell og fanless så skal en ikke se bort fra at jeg revurderer ouya'en jeg kjører i dag for media streaming i hvertfall Men skal sies at alt jeg savner på ouya'en jeg bruker er dts passthru, men det kommer vil jeg tro siden det kun er handshake problemer.

Av det jeg har funnet så kommer den ikke som en dedikert fanless versjon produsert av Intel, men fanless kabinetter til denne selges bl.a på ebay

Comment

• HTPC.no
                              • Oct 2013
                              • 2

Originally posted by rfauske
                              Hei! Som nevnt i posten over så kommer den ikke fanless direkte fra Intel. Men det kommer til å komme en hel masse tredjeparts-kabinetter fra andre leverandører som f.eks. Impactics og Akasa. Prisen på disse vil ligge på i underkant av en tusenlapp. Foreløpig har det ikke kommet noen konkrete leveringsdatoer for disse heller.

Comment

Working...