Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterforberedelser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinterforberedelser

    Da kan det bli så kaldt at det knegger, jeg skal iallefall ikke fryse på finga.

    Settes opp med to 5ah 2s batterier i parallell for 10k mah battetikapasitet. Bør holde til en dag på stripa. Trekker ca 30w når den er på med 2s.
    Attached Files
    Last edited by bjornal; 18-11-13, 21:15.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Hehe. Makan til kjærringer da. Ingen som hadde muffe når vi var på HamarHuck i -17
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Lov å være litt forfengelig, vel?
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        joa.. jeg ser greia.. har kjøpt sånn selv, men ikke med varmekabler da.
        Det som er artig, er jo om du kan se display på radio og om det blir kondens osv.
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Kommer den ferdig med varmekabler? Skulle hatt en sånn jeg også..
          Trond Winger, søndagsflyger

          EG MX2 106"
          Ultimate 71"/DLE55
          GB Yak55 2.2M/DLE55

          Comment


          • #6
            Man må kjøpe varmeelementene ved siden av. Dersom du søker opp transmitter glove på HK så ligger varmeren som tilbehør der til en ok pris.
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment


            • #7
              Hvis man vil ha det enda varmere, så fungerer Raydiowarm mye bedre i kulda. Hobbyking-varianten egner seg bedre for skjerming av kald vind. Ulempen er at RW er dyrere og krever mere tilvenning.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Q laget en low voltage cut off-sak til dette systemet for et par vintre siden.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jotto View Post
                  Hvis man vil ha det enda varmere, så fungerer Raydiowarm mye bedre i kulda. Hobbyking-varianten egner seg bedre for skjerming av kald vind. Ulempen er at RW er dyrere og krever mere tilvenning.
                  Jeg har Raydiowarm med varmekabler fra HK. Det er en god løsning for meg ihvertfall, som blir kald på fingrene selv i varmegrader.
                  Mvh
                  Morten Aase

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har forresten skrevet en liten artikkel (på nynorsk) om vinterflyging her: www.jotto.no is parked
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      Har flydd med raydiowarm muff'a siden desember12 og den er så varm og isolert at jeg fint kunne holde på i -20 blå uten og bli kald på hendene, bruker ikke noe varme utstyr.

                      Men fikk problemer med nye kondens osv, og løsningene ble og fjerne de tetning ringene man stikker inn hånden inn i muffa..

                      Elefun solgte disse for 495 sist vinter og de er helt konge og bruke... Noen ikke kjøp billig versjonen...

                      Det fine er at med radioen inne i denne vesken kan man fint legge fra seg denne i snøen på bakken osv uten at radioen blir vått at snø osv...
                      Audun Johnsrud
                      Nittedal - HMFK

                      * Flyr divserse planker og noen visper.
                      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                      Comment


                      • #12
                        Gode idéer!
                        Men jeg skulle gjerne visst om kondens blir et problem eller ikke, vil nok variere med vær og luftfuktighet det og men..

                        Ikke gjør det samme som meg:
                        Jeg forfrøys fingra skikkelig for mange år siden, måtte lande med armbevegelser i stedet for fingerbevegelser
                        Huden så ikke bra ut etter et par dager, og fingra blir fort stive i kulda etter dette skjedde - det går aldri over.

                        Skulle jeg brukt LIPO inni der, skulle jeg hatt både varsler og cut-off, tar alle forholdsregler med LIPO som jeg kan.
                        Siden jeg startet opp igjen i våres etter en del års pause, så har jeg hittil kun flydd elektro - så jeg er litt spent på hvordan LIPO og vinterkulde funker. Ellers så har jeg flere fuel-modeller liggende fra tidligere, om jeg skulle syns det funker bedre for meg på vinteren.

                        Comment


                        • #13
                          Apropo kondens, kom på noe jeg lærte da jeg tok lappen på MC:

                          Brukte JO-NI møbelpuss (den røde tyntflytende) på begge sider av visiret til hjelmen, tynt lag på og bare polerte med rent papir til alt synlig var borte.
                          Resultatet var at når det var drittvær og regnet, så dugget det ikke på innsiden. Og på utsiden prellet vannet rett av med lite vindtrykk.
                          Kanskje det kunne vært noe å bruke på plasten i "muffa" ?
                          Grønnsåpe funker også, men der er jeg usikker på om det kan forårsake gulning av plasten, enkelte såpetyper gjør det - og da ser det ut som det har vært en storrøyker i nærheten.
                          Last edited by SmurfAir; 20-11-13, 00:13.

                          Comment


                          • #14
                            Hei.
                            Vil Raydiowarm votten (V2-versjonen) passe utenpå en senderpult, som f.eks. for Jeti DC-16?
                            Mvh
                            Magne

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Magne_H View Post
                              Hei.
                              Vil Raydiowarm votten (V2-versjonen) passe utenpå en senderpult, som f.eks. for Jeti DC-16?
                              Mvh
                              Magne
                              Hvis ikke, så passer jo denne: Hacker-TX-Glove DC Tx | Tray and neckstripe | JETI Duplex tranmitter accessories | Transmitter - Receiver - Central Box - Accessories

                              Men den er ikke like godt isolert om Raydiowarm.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment

                              Working...
                              X