Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøleskapet tok kvelden, trenger nytt. Tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøleskapet tok kvelden, trenger nytt. Tips?

    Et skudd i blinde, men er det noen her som har peiling på kombiskap? Vår 7 år gamle Electrolux er kaputt. Det gamle er ca 200x60x60 cm, så det er plassen vi har (høyden er ikke så viktig, ikke noe skap over). Tips (særlig med butikk-lenker) mottas med takk!
    Last edited by bjeff; 27-12-13, 20:34. Reason: kombiskap, ikke rent kjøleskap
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    rent kjøleskap?. og max pris
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Kombiskap, sorry! hadde håpet på noe rundt 10.000 eller mindre, men alt er relativt.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        http://www.elkjop.no/product/hviteva...sw1-xef-185-cm

        er et kjempebra kombiskap. men 60X60 er ikke vanlig lengre dessverre.. bredde på 60 er normalt. men dybde varierer fra 63 til 67 cm på de fleste nye kjøleskap.. da grunnet de fleste nyere kjøkken er 63cm i dybde ikea standard..
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #5
          Det er ikke så viktig med dybde, når jeg tenker meg om. Det kan godt stå endel ut.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Jeg kjøpte et slikt Samsung kombiskap som jeg har på landstedet men synes det kommer så utrolig mange rare lyder fra det.

            Comment


            • #7
              brodern har samme kjøleskap. ikke noe ulyder fra det, funker knall.. skal selv ha samme når vårt streiker..
              og elkjøp har solg mange av de skapene..
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment


              • #8
                Vel jeg har klaget på lydene men fikk til svar at det var normalt på nye skap. Vist nokk fordi de nye kjølemediene jobber med høyere trykk en de gamle. Men om det er slik at andre skap av samme type ikke klikker og klakker og rauter som en ku innimellom skal jeg ta opp den tråden på nytt. Bare synd det er et sånt sabla styr og få skapet transportert frem og tilbake fra landstedet mitt.

                Comment


                • #9
                  Jeg ville tatt en titt her Bjeff.
                  Ikke for prisens skyld, men fordi under "avansert" så kan du filtrere søkene veldig.
                  Alt fra antall hyller, skuffer i kjøle/fryse-del osv. til barnesikring, automatisk avriming osv.
                  Kan hende det blir lettere å finne noe der ute i mengdene...

                  Comment


                  • #10
                    Det er nok ikke noe galt bardp, mitt høres av og til ut som rene kalkunfarmen
                    Og det er ikke Samsung, det er trykket på kjølevesken og dens "vandring" i varmevekslingsdelen som gjør det tror jeg.

                    Comment


                    • #11
                      Er fornøyd med mitt Miele kjøleskap. klukker en gang i blandt. Selv om det er stort for 1 1/2 person http://www.elkjop.no/product/hviteva...1820-sd-185-cm

                      Kombiskap så mulig denne er noe. Liker Miele Samsung kan tv og slikt er min mening
                      http://www.elkjop.no/product/hviteva...12813-s-180-cm
                      Mvh Andreas
                      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                      PCM.at mye glede i litt carbon
                      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                      Comment


                      • #12
                        Det ble Miele til slutt, gitt. En kompis har det samme skapet, men han betalte over dobbelt så mye: http://www.elkjop.no/product/hviteva...23-sd-1-201-cm
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Grattis!

                          Tror du har gjort et godt kjøp der bjeff, ser at Euronics tar 10 999,- og søsterbedriften Lefdal som har samme eiere som Elkjøp tar 12 995,-.
                          Litt merkelig det der med Elkjøp og Lefdal, det er påfallende ofte store forskjeller på prisen, selv om de har felles innkjøp, samme eier-konsern osv. ikke lett å bli klok på....
                          Miele er bra kvalitet, og de har vel ofte veldig lang garantitid.

                          Comment


                          • #14
                            Et godt kjøp. Jeg har ikke angret Plass til alt jeg trenger
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • #15
                              Glemmer ikke den gangen jeg skulle ha kombiskap. Dette var dat det var vanligst å gå i butikken og se, tror det var år 2001. Bodde da i Trondheim og dro til ett av byens større elektrovarehus. Butikken hadde god service, gode priser og en ung og lovende selger viste meg et kombiskap type Bosch til 5000,-. Alle kjøleskap var utstyrt med standard plakat som listet opp energimerking, kjølevolum, frysevolum, støy (dB), osv. "Ser greit ut det, men hvordan er støynivået", spurte jeg (måtte holde meg for ikke å le akkurat da). Selgeren repliserte kjekt: "Dette er en av de mer stillegående modellene og har et støynivå på bare 105 dB (!)....

                              Det viste seg at klistrelappen med tallverdier for kjølevolum, frysevolum, støy energimerking etc. var klistret på en linje lenger ned enn den skulle . Kjøpte kombiskapet og fortalte selvfølgelig ikke noe til selgeren om "tabben"

                              Comment

                              Working...
                              X