Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stekeovn og utlufting, hva anbefales?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stekeovn og utlufting, hva anbefales?

    Fikk så bra innspill i min forrige tråd om kjøleskap, at jeg like godt prøver meg på et nytt spørsmål om kjøkkenløsninger her på modellflyforumet

    I forbindelse med at guttungen har blitt stor nok til å skjønne at varmeovner er for voksne, bestemte jeg meg for å flytte stekeovnen fra et høydeskap, til under komfyrplata som er montert i kjøkkenbenken. Problemet da, er at det ikke er mulig å ha noen luftekanal som går opp fra komfyren, slik det var i det forrige skapet.

    Dette er IKEA-ræl, og når jeg pratet med en kar på IKEA så mente han at det holdt med noen cm utlufting i front. Det vil si mellomrommet mellom ovnen og benkeplata, som er ca 8 cm. Det peneste hadde selvsagt vært å dekke dette mellomrommet med en list (som jeg har), men da blir det jo ingen mulighet for luften til å komme ut. Jeg tenkte evt å få kuttet til et slags gitter, som vil være estetisk akseptabelt.

    Er det noen som kan noe om dette og som kan gi noen råd?
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Jeg har ikke lufting på våres ovn. ei står det noe om det heller i monteringsanvisning.. bare at det skulle være så så mye klarering til skapvegger/plate.. er vel ikke noe utlufting på ovene du har. annet enn døra?Click image for larger version

Name:	2014-01-06 20.25.37.jpg
Views:	1
Size:	58.8 KB
ID:	605655
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Riktig at det ikke er noe utlufting annet enn døra, men det kommer jo varme fra ovnen som i den forrige løsningen ble delvis ført ut til en luftekanal bak skapet.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Montert x-antall slike, og aldri brukt noen egen luftekanal.... Klem den inn
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • #5
          i disse cnc fres tider. lag en fin rist i alu eller noen annet fint som kler benken/kjøkkenet i bakkant av steketopp..
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment

          Working...
          X