Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternativ til aceton?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by tyor
    vis jeg ikke husker helt feil så er det vel masse aceton i den også.
    Plasterfjerner inneholder i hovedsak Heptan.

    Dette er også ofte hovedinnholdet i kicker (accelerator) for CA, så det skulle ikke forundre meg om kicker også fungerer fint til å løse opp limrester.

    mvh.
    Ole André

    Comment


    • #17
      Hjemmet er fullt av remedier som kan brukes i nødens stund. F.eks. var jeg ute i garasjen og mekka på en MC-motor da fruen kom løpende og sa vi måtte fyke avgårde. Ok, skal bare vaske av olja mm av nevene, strekker meg etter rensekremen - surprise tomt ! Ok, da er rådyra gode, inn på badet og finn fram - tannkremen - jess det virker. Jojo, det virka greit, fikk vekk olja og skiten men nevarna lukta jo Colgate en liten stund. Etter sigende skal visst smør også virke brukbart (soya eller brelett ??)

      Comment


      • #18
        Poenget med smør er at fettet trenger inn i porene på huden og på den måten løser opp (presser ut) dritten. Fungerer faktisk ok om man har tid, eller har gått tom for andre remedier. Fungerer best på olje holdig dritt (gammel motorolje og olje med sand etc.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          3M Citrusrens er noe av det bedre man kan bruke til å fjærne limrester med...Skader ikke lakkerte flater og lukter godt..
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #20
            Litt upraktisk kansje, men hvis du moser eller rasper sitrusskall så er det god håndrens til å vaske av oljebaserte ting med.
            Morten Myklebust.
            Yrke Fisker.


            Sky Raider MachI K.I.A.
            PT-20 K.I.A.
            Pibros Mk I, II & III K.I.A.
            Corsair 60 Lever trygt uten motor.

            Comment


            • #21
              Originally posted by jijohans
              3M Citrusrens....og lukter godt..
              Men det er rimelig helseskadelig da! Antagelig værre enn Aceton (uten at jeg skal påstå det bestemt).

              Ekstra skummelt er det da at det faktisk lukter godt. Da blir man liksom ikke så skeptisk.

              Comment

              Working...
              X