Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lage friskluft respirator-filter enhet av RC utstyr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lage friskluft respirator-filter enhet av RC utstyr?

    Holder på med en god del sandblåsing, sveising og lakkering. I den forbindelse ønsker jeg meg en friskluft respirator m.filter for maskene jeg bruker.
    Problemet er at disse koster noe helt sinnsykt mye. Billigste begynner vel på ca 6-7000kr De består stort sett av oppladbart batteri, en vifte, og 2-3 filtere og litt styringselektronikk. Men et problem er at de tilsynelatende er lukkede systemer, som ikke har reservedeler, og dermed kan jeg ikke kjøpe selve viftemotoren alene for å bygge et eget system rundt denne.


    Bruker Milwaukee M12 system batterier på verktøyene mine, så ønsker å bygge det rundt dette 12V/2Ah Lithium batteriet.
    Ønsker å holde meg rundt luftmengden på en av de kjente systemene som ligger på 140-160l/min. Men helst mulighet til å reguleres mellom 80-200l/min om mulig.
    Tenkte å bruke et Arduino kort og luftmengde føler for å holde mengde luft konstant etter som filteret får høyere motstand i seg.
    Bruke 2 vanlige støv/gass-filterpatroner som en får til vanlige vernemasker (som referanse til hva motstanden i filteret ca vil være)

    Vil tro for stor motor vil bruke mer batteri en nødvendig når den brukes på minimalt av hva den er beregnet for. Og en vanlig PC vifte heller ikke er optimalt for dette bygget.

    Så nå trenger jeg gode ideer på børsteløs motor/vifte kombo fra RC verden som kan passe godt til dette.
    Jan e. Lohne

  • #2
    Regner med at en vanlig 30mm fan også blir alt for stor? Ser ut til at flere har minimum forbruk på 5-7Amps og Thrust på over 2oz.
    Hadde håpet å ligge godt under 1Amps i forbruk.
    Jan e. Lohne

    Comment


    • #3
      spennede. sikkert lurt å bruke for å beskytte seg
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment

      Working...
      X