Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støtsenger..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støtsenger..

    De sikreste og beste støtstengene i 2mm lager du enkelt selv.

    Få deg et gratis hjul hos en sykkelreparatør (det er begrenset hvor mange du kan klippe ut selv fra din egen sykkel før det ikke triller

    Dra så til jernvara og kjøp en gjengebakke for 2mm.
    Min koster nå en drøy hundrelapp, men min er 15 år gammel og like god.

    Støtstengene egnet seg spesielt godt til vingeservoer og throttlestag.

    Når du gjenger, så bruk olje. Riktig måte er en omdr inn, og en kvart ut igjen for å brekke av gjengespon.. Servohornet borres opp til 2mm.
    Dette er de sikreste overføringene som finnes, her er det ingenting som kan løsne.
    Bildene taler for seg selv.
    Attached Files
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Ah.. sykkelhjul eiker - Genialt ! !

    Takker for tipset !

    ( ut å teste på kjerringa sin sykkel )
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by phammers
      Det jeg tenker på er at et Z-bend har låsing begge veier. Du har i prinsippet et "L"-bend med denne patenten. Mulig at det er så "tight" at det ikke finnes sannsylighet i ville verden for at det glipper?

      Mvh

      -Pål
      Det er like mye låsing begge veier her og.faktisk bedre ene veien.Har opplevd att z bend også har glippet slik du tenker her.Og den rissikoen oppstår ved att hullet i hornet er for stort.
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • #4
        Heisann.
        Har brukt en del sykkeleiker selv til støtstenger, som jeg gjenget opp med
        M2 gjengebakke. Kan ikke se at disse kan glippe i servohornet, da må vel i så fall selve hornet brekke, eller hullet slites ut. Jeg synes dette er topp støtstenger i og med at det også er bra og stivt stål i eikene.

        Comment


        • #5
          Det der er beinstivt, og får du det der til å glippe, så er det noe fundamentalt galt med servohornet eller innfestinga på servoen.
          Garantert knall.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #6
            Et av de bedre tipsene jeg har sett på lenge! GULL! Den metoden skal herved adopteres på mindre fly-prosjekter jeg måtte gi meg i kast med.

            Jeg er generelt litt skeptisk til z-bend, da det ikke alltid er like lett å få bendet 90grader. Da ligger staget og "gnager" på servohornet, noe som KAN resultere i sprekk i servohorn. Har ikke vært ute for dette selv, men hørt om det...
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              Det som er det fine med det bortsett ifra at det er bombesikkert, er at en får det akkurat som en vil.
              Gjenger så langt/kort en vil, eller kanskje en er nødt til å ha link i begge ender.
              Da er det bare å gjenge andre enden også, men en går da glipp av sikkerheten til den spesielle stoppen i 90 graderen med alt det dette innebærer.
              Bruker du vanlig kvikklink kan denne gjøres enda bedre, så her kommer to tips til

              #1 Fil av låsepinnen på linken, og borr et 1,7 mm hull.
              Ta en 2 mm gjengetapp og lag gjenger, slik at linken sitter med en tversgående 2 mm skru m/mutter, istedet for den originale "pinnen" som satt i linken.

              #2 Om du ikke er så grundig (og heller bruker ball-link), så ta iallefall en 5mm bit av en silikonslange til å tre over linken når den er på plass.
              Gul Tygon er det beste, men silikonslange er mere vanlig.
              Lykke til!
              Last edited by Soarer; 20-04-07, 08:02.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Soarer
                Dra så til jernvara og kjøp en gjengebakke for 2mm.
                Min koster nå en drøy hundrelapp, men min er 15 år gammel og like god.
                Hvem forhandler disse?
                Fred Larssen

                Comment


                • #9
                  Alle jernvarehandler med litt respekt for seg selv regner jeg med!
                  Eller hobbybutikker.
                  Biltema, Gubbdagis (Klaus Olsen..) er vel også alternativer.
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #10
                    Hadde vel en mistanke om at det ikke var lagervare hos hvilken som helst Jernia butikk...
                    Her er i hvertfall en www.inox-schrauben.de, ca. 115,- m/frakt.
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #11
                      Nortrading har M2 snitt på lista (om dem har det inne da):
                      404

                      De har også (på lista) et sett med M2 tapp og 1,6mm bor. Måtte lete my for å finne 1,6mm bor. Standard linker trenger 1,6mm hull. (1,6mm? hvorfor kunne ikke linken vært 2mm eller 1,5mm?)

                      Comment


                      • #12
                        Albert E. Olsen i Trondheim og Molde Jarnvareforretnig i Molde er to alternativer som jeg helt sikkert vet har M-2 gjengebakker og tapper.
                        Lykke til.

                        Comment


                        • #13
                          Tenker du finner det du trenger her
                          http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0093p?&C=RAV
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • #14
                            Er det så viktig hvilket holder/håndtak det er på den. M2 er M2. På bildet i første post er gjengesnittet motert i en fast plast holder. Kjøper du et løst gjengesnitt trenger du en gjengesnittholder også.

                            Comment


                            • #15
                              Skjønner. Da så.

                              Comment

                              Working...
                              X