Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontakt til balanserorservoene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontakt til balanserorservoene

    Klekket ut en idé jeg, på modeller med to servoer til balanserorene må det gå en å sette på en kontakt med seks ledere i. Dette fr å unngå å havne i "balanserorsklubben" hehe.... Spørsmålet mitt er: er det noen som vet hvor man kan få tak i kontakt m/styrespor e.l. som kan brukes til dette?

    Odd Johnny
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

  • #2
    tror dere misforstår meg. Jeg mener å kutte servoledningene og sette på en kontakt som på bildet fra ELFA.

    Odd Johnny
    Attached Files
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

    Comment


    • #3
      Det jeg mente da.. at jeg måtte nevne MPX er at du gjerne finner alle gode løsningene der allerede
      Det ene viktige er at du ikke trenger 6 men 4 kontakter i overgangen. Er jo samme pluss og minus til begge servoene.
      Dessuten: de kontaktene som er avbildet er ikke beregnet til lodding men det skal brukes presstang (dyrt). Å drive med "jukseloddinger" på sånt gjør at du lager ei nydelig bruddanvisning der det ganske raskt blir brudd
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        6 pinner

        Graupner Nr.2972/2973 er hva du leter etter. 1 kontakt med 6 pinner. De to delene kan skrues/limes fast i kropp og ving, slik at kontakten sluttes når du setter vingen på plass. Helt foolproof, er brukt en del på seilfly. Er ikke sikker på hvor bra det er med fast montering i et motorfly med mye vibrasjoner. Egner seg ikke til en vinge festet med strikk. Jeg har brukt disse på flere jetmodeller uten problem, men bare festet den ene delen(på kroppen).
        Per G.

        Comment

        Working...
        X