Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuelproofe hjulbrønner... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuelproofe hjulbrønner... ?

    Heisann, har en liten sak pågående her... har isoporvinger hvor jeg har gravd ut for retracts, trenger noen stalltips om hvordan tette igjen isoporen for å unngå at fuel\fuktighet slipper inn der, er det kurrant å legge på et tynnt epoxylag, eller planke med balsa for så og male ?

    Noen erfaringer med dette noen ?
    Attached Files
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

  • #2
    Jeg bruker å finne en passende plastikk boks. lim den med bunnen ned i hullet og kutt av det som er overflødig. Lett, pent og enkelt. Sist jeg gjorde det brukte jeg nugatti bokser.
    Mvh
    Lars Erik Arntsen

    Comment


    • #3
      Du kan bruke 1-1,5mm balsa (eller 0,4mm Ply).
      Kutt til en stripe som er like bred som hjulbrønnen er dyp. Fukt eller damp balsaen (her er det noen som bruker kjemikalier i stedet for vann.. Husker ikke helt hva det var ).
      Kapp til en sirkel i 2mm balsa e.l. som har litt mindre dia enn hjulbrønnen (2-3mm mindre..).
      "Brett" balsaflaket rundt denne og lim fast, og vips, der har du en balsa/Ply hjulbrønn!
      Lim inn, og tett mellom tre-hjulbrønnen og vinge-skinnet med microballonger+epoxy. Puss fint etterpå
      Dette var kanskje ikke så forståelig, men...

      Hjulbrønnen kan evnt. "lakkeres" med tynn epoxy(glassings epoxy e.l.), men husk på vekta!!!!!

      Lykke til!
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        To gode tips, tenker litt kombinasjon her, plastikk ved hjula og balsa utover leggene..... blir ille jobb sånn det ser ut nå. Mulig de ender opp 4-kantet
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment


        • #5
          Eller kanskje, tenker bare litt her.... finnes ikke noen matriale man kan varme opp med f.eks en føner og bare trykke det nedi der ? Eller kanskje et tynnt lag med Epoxy, type penslet på eller så ?

          Eller kan det bli ille tungt ?
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

          Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

          Comment

          Working...
          X