Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billig "fuelpumpe"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bruker spylepumpe fra biltema for å fylle jet`n. Den har pumpet 250 liter parafin på ett år uten problemer. Dere som har problemer med at pumpa brenner opp må gjøre følgende: IKKE bruk 12 volt da brenner den opp, jeg bruker en 7,2 volt pakke. Da holder den leeeeengee pluss at den pumper litt saktere slik at ikke slanger hopper av

    Christian

    Comment


    • #17
      Originally posted by pepsimannen
      Bruker spylepumpe fra biltema for å fylle jet`n. Den har pumpet 250 liter parafin på ett år uten problemer.
      Christian
      Ikke problem med parafin som ikke harskner i pumpen, så den vil ikke sette seg fast og brenne opp.

      Problemet er det med fuel da oljen kan harskne med tid og da setter motoren fast og da er pumpen ubrukelig.

      Jens Eirik

      Comment


      • #18
        gamle Volvo pumpi mi fungerer like godt etter 3 års bruk, kostet 30kr på skroten. Hender den er litt treg ved sesongstart, men når gammel levret olje kommer seg rundt blir den like rask og fin igjen.
        Forøvrig koblet den til en gammel fartsregulator til en tamya rc- bil, (polaritetsswitch) så pumper den begge veier også.
        Annbefales.. PS kanskje noen skulle lage en tråd som het noe sånt "Søppel og ting på skroten som du trenger" ?
        Syns slikt er gøy jeg.

        Comment


        • #19
          Hmm... Min fra Torshov (kr 9, fungerer som et skudd. Bruker den (til nå) riktignok kun når jeg "bulk-fyller" tankene i flight-kofferten min (har to seriekoblete 2-liters tanker i kofferten min, og vanlige fyllenipler for lufting/fueling. Hermetisk lukket når jeg ikke fyller ) fra kanne. Fungerer utmerket.

          //Svein
          Med forbehold om dårlige dager:

          Svein Skogen

          Comment


          • #20
            Originally posted by Turbo Thor
            Sansynligvis den beste fuelpumpen som er laget, er den som MK lagde på 90-tallet. Den er sort og laget for 4 AA-baterier. Jeg bruker denne pumpen den dag-idag, uten noe problemer. Tror pumpen nærmer seg 8 år. Ikke sikker om den blir produsert lenger, men kommer du over en slik, er det bare å slå til.
            Min MK Kato ble kjøpt i 1992 hos NM på Drammensveien (har kvittering på den), og den virker også enda! Samt at den går ca 2 år på ett sett tørrceller.
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment


            • #21
              Jeg opererte i min tid ei vindusspylerpumpe ut av en Passat eller Audi av no slag og den fungerte upåklagelig i 3-4 år, og deretter igjen etter 5 års pause! Den står faktisk på den gamle kassa enda og funker hvis noen gidder å koble 12V på den. Så det så.
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment

              Working...
              X