Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minikompressor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Minikompressor

    Hei alle sammen.

    Jeg er en datatekniker som er på jakt etter en liten kompressor, henholdsvis med en tank, så den ikke står å går hele tiden.

    Den skal brukes til å blåse støv ut av datamaskiner, rensing av diverse elektronikkutstyr etc..
    Derfor er det veldig greit at det er ren luft, og ikke med diverse lumske drivgasser som finnes på boksene med trykkluft en får kjøpt.

    Har dere som driver med det noen anbefalinger?

    Jeg kikket på den som var lenket til Chlas Ohlson, men ettersom jeg kunne forstå var den uten tank, og ville derfor stå å gå så lenge jeg brukte den, noe som igrunn ikke er aktuelt.

    På forhånd, takk.

  • #2
    Det finnes en rekke silent kompressorer som er meget bra. De bråker ikke mere enn et kjøleskap. Men de koster jo litt mere... typisk +/- 3 lapper.

    Gode merker er Iwata, Sil Air og Jun Air


    Anest Iwata-Medea, Inc.: Requested Item Not Available
    Home - Jun-Air
    Silent Aire Technology - Compressed Air for Every Need

    Hvis du kontakter C.Christoffersen i skien så har de ihvertfall Iwata samme med Nor Lakk i Larvik.

    Du kan også sjekke tools kjeden, de har en liten kompressor fra senco som er ganske billig og som har en tank på ca 2-3 liter.. Jeg har kjørt på en slik endel år men den er blitt permitert for en Iwata. Har også en Eurotec 20 A som er helt suveren. Denne må du lytte skikkelig for å høre at den går.

    Info finnes her:
    GAC-1


    Lykke til

    Tiben
    Lars Gunnar Tiben
    td - airbrush, design & hobby
    ----------------------------------------------
    Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

    Comment


    • #3
      Blir nok aldri den store motivlakkereren, men interessen for warbird øker på og de må jo gjøres gamle med wethering etc

      Er derfor på utkikk etter utstyr, dvs kompressor og sprøyter. En kompressor som kan dekke lakksprøyter som kan lakke hele modellen samt en fornuftig airbrush til dette formålet.

      Noen flere tips?
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment

      Working...
      X